2005 GRUDZIEŃ OKE PR I


dysleksja
MATERIAA DIAGNOSTYCZNY
Z JZYKA ROSYJSKIEGO
ARKUSZ II
Arkusz II
GRUDZIEC
POZIOM ROZSZERZONY
ROK 2005
Czas pracy 70 minut
Instrukcja dla ucznia
1. Sprawdz, czy arkusz zawiera 7 ponumerowanych stron.
Ewentualny brak zgłoś przewodniczącemu zespołu
nadzorujÄ…cego badanie.
2. Część pierwsza arkusza, sprawdzająca rozumienie ze słuchu,
będzie trwała około 25 minut i jest nagrana na płycie CD.
3. Pisz czytelnie. Używaj długopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
4. Nie używaj korektora.
5. Na karcie odpowiedzi wpisz swojÄ… datÄ™ urodzenia i PESEL.
Zamaluj pola odpowiadające cyfrom numeru PESEL. Błędne
zaznaczenie otocz kółkiem i zaznacz właściwe.
6. Postępuj podobnie, zaznaczając odpowiedzi na karcie. Tylko
Za rozwiÄ…zanie
odpowiedzi zaznaczone na karcie będą oceniane.
wszystkich zadań
Życzymy powodzenia! można otrzymać
Å‚Ä…cznie
27 punktów
Wypełnia uczeń
Wypełnia uczeń przed rozpoczęciem pracy
przed rozpoczęciem
pracy
PESEL UCZNIA
KOD UCZNIA
2 Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
Język rosyjski  grudzień 2005 r.
ROZUMIENIE ZE SAUCHU
Zadanie 8. (7 pkt)
Zapoznaj się z treścią zadania do tekstu  0H5 A>10GL5 45;> 8A:0BL :>=B@010=4C .
Tekst usłyszysz dwa razy. Z podanych odpowiedzi wybierz zgodną z treścią tekstu.
Zaznacz jedną z czterech możliwości, zakreślając literę A., B., C. lub D. Za każdą
poprawnÄ… odpowiedz otrzymasz 1 punkt.
8.1. 2B>@ B5:AB0 7=0:><8B A;CH0B5;59 A
A. <5B>40<8 4><0H=59 4@5AA8@>2:8 A>10:.
B. >AA89A:8< :8=>;>38G5A:8< F5=B@><.
C. 45OB5;L=>ABLN ?>3@0=8G=KE A;C61.
D. >A>15==>ABO<8 @07=KE ?>@>4 A>10:.
8.2. '5B25@>=>385 A>B@C4=8:8 B0<>6=8 682CB
A. 2 F5=B@0E ?>43>B>2:8 A>10:.
B. 2 ?8B><=8:5 =0 B0<>6=5.
C. 2 A?5F80;L=KE 2>;L5@0E.
D. C E>7O52-:8=>;>3>2.
8.3. ;O A>10:8-B0<>65==8:0 A0<K< 206=K< O2;O5BAO
A. 4>1@>65;0B5;L=K9, 0:B82=K9 E0@0:B5@.
B. E>@>H89 =NE 8 =51>;LH>9 25A.
C. >AB@>5 7@5=85 8 B>=:89 A;CE.
D. >B;8G=0O @>4>A;>2=0O.
8.4. ;O @01>BK 2 F5=B@5 2K18@0NB
A. =>2>@>64Q==KE A>10:.
B. 42CE=545;L=KE I5=:>2.
C. 27@>A;KE G5B25@>=>38E.
D. <5AOG=KE ?A>2.
8.5.  ?8B0=88 ?>8A:>2KE A>10: 8A?>;L7CNB
A. =0BC@0;L=CN 54C 8 28B0<8==K5 4>102:8.
B. B>;L:> A?5F80;L=K5 ACE85 :>@<0.
C. A25685 >2>I8 8 AC?K.
D. A>10GL8 ;0:><AB20.
8.6. 8=>;>30<8 =0 B0<>6=5 <>3CB @01>B0BL
A. B>;L:> 2K?CA:=8:8 N@848G5A:8E C=825@A8B5B>2.
B. ?@58<CI5AB25==> A?5F80;8ABK-18>;>38.
C. 1K2H85 A>B@C4=8:8 2=CB@5==8E 2>9A:.
D. 2A5 65;0NI85 2 2>7@0AB5 4> 40 ;5B.
8.7. 4=8< 87 =081>;55 ?@5AB86=KE O2;O5BAO :8=>;>38G5A:89 F5=B@
A. 2 5@<A:>< N@848G5A:>< 8=AB8BCB5.
B. =0 !525@>-0?04=>9 B0<>6=5.
C. 2=CB@5==8E 2>9A: >AA88.
D. 2 5;8:>1@8B0=88.
PRZENIEÅš ROZWIZANIA NA KART ODPOWIEDZI!
Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania 3
Język rosyjski  grudzień 2005 r.
Zadanie 9. (8 pkt)
Zapoznaj siÄ™ z treÅ›ciÄ… zadania do tekstu «5B =8G53> =0 A25B5 A;>6=55, G5< 1>3C
<>;8BLAO. Tekst usłyszysz dwukrotnie. Zdecyduj, które z podanych poniżej informacji
są zgodne z treścią tekstu (P), a które nie (F). Zaznacz znakiem  X odpowiednią
rubrykę w tabeli. Za każdą poprawną odpowiedz otrzymasz 1 punkt.
P F
!53>4=O 2 >AA88 A2OI5==>A;C68B5;59 3>B>2OB 2 0:045<8OE,
9.1.
A5<8=0@8OE 8 =0 A?5F80;L=KE :C@A0E.
CE>2=K5 CG51=K5 702545=8O ?>;L7CNBAO 2 >AA88 1>;LH>9
9.2.
?>?C;O@=>ABLN.
5=82KE A5<8=0@8AB>2, >BG8A;5==KE 87 4CE>2=KE H:>;, =07K20NB
9.3.
GQ@=K< A2OI5=AB2><.
@02>A;02=K< A2OI5==8:0< 8 4LO:>=0< :0B53>@8G5A:8 70?@5I5=>
9.4.
8<5BL 6Q= 8 45B59.
 CAB025 F5@:28 70?8A0=>, GB> 65=I8=K =5 <>3CB 1KBL
9.5.
A2OI5==>A;C68B5;O<8.
# A2OI5==8:>2 ?@02>A;02=>9 F5@:28 =5=>@<8@>20==K9 @01>G89
9.6.
45=L.
!2OI5==>A;C68B5;8 <>3CB ?>4@010BK20BL 2 <8@C G5AB=K<
9.7.
4>1@>A>25AB=K< B@C4><.
CE>2=K5 ;8F0 8<5NB B0:85 65 ?5=A8>==K5 ?@020, :0: 8 2A5
9.8.
@>AA89A:85 3@0640=5.
PRZENIEÅš ROZWIZANIE NA KART ODPOWIEDZI!
4 Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
Język rosyjski  grudzień 2005 r.
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO I ROZPOZNAWANIE
STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
Zadanie 10. (5 pkt)
Przeczytaj poniższy tekst, z którego usunięto pięć zdań. Dopasuj odpowiednie zdania
(A.  F.) do luk (10.1.  10.5.), tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wstaw litery
oznaczające wybrane zdania w miejsca oznaczone linią ciągłą. Jedno zdanie nie pasuje
do żadnej luki.
Za każdą poprawną odpowiedz otrzymasz 1 punkt.
'"  $ "
=>38< 7=0:><0 A8BC0F8O, :>340 ?@5?>4020B5;8 2 :;0AA5 <5=ONBAO GCBL ;8 =5
:064K5 ?0@C <5AOF52.  5A;8 ?> MB><C ?@54<5BC CAB@0820NB 70GQB, ?@>8AE>48B...
/ 4C<0N, :064K9 7=05B, GB> B>340 ?@>8AE>48B.  ?>MB><C, :>340 >G5@54=>9 CG8B5;L
?> 8=D>@<0B8:5 >1JO28;, GB> ?>A;5702B@0  70GQB, <K ?>=O;8: 548=AB25==K9 A?>A>1
A40BL 53>  A@>G=> ?8A0BL H?0@30;:8.
0GQB ?@>E>48; 2 :018=5B5 D878:8, 70AB02;5==>< 2AO:8<8 H:0D0<8
8 ?@81>@0<8. 10.1._____ -B8< AB>8;> 2>A?>;L7>20BLAO. 48= 70 4@C38< <K 2KE>48;8
: 4>A:5 8, ?>43;O4K20O 2 703>B>2;5==K5 H?0@30;:8, ?8A0;8 >B25BK. !0< «8=D>@<0B8:
;8HL @0AA5O==> :820; 3>;>2>9 8 GB>-B> ?8A0; 2 6C@=0;5. 5>6840==> >= >B>@20;AO
>B A2>8E 70?8A59, >12Q; 273;O4>< :;0AA 8 A <=>3>7=0G8B5;L=>9 C;K1:>9 ?@>3>2>@8;:
« B5?5@L ?>2B>@8< ?>?KB:C. 10.2._____ «!048AL, 420!  3@><>< ?@>3@5<5;>
2 :;0AA5. A;54 70 87>9 ?>A;54>20;8 >AB0;L=K5  A B5< 65 @57C;LB0B><.
K 1K;8 2 H>:5. 0 :0: B>;L:> 5<C C40;>AL C7=0BL, GB> <K H?0@30;8<?
?@>G5<, MB> =54>;3> >AB020;>AL 4;O =0A 70304:>9. 0BO, A8452H0O =0 ?5@2>9 ?0@B5,
24@C3 A C60A>< ?>A<>B@5;0 =0 1>;LH>9 AB5:;O==K9 H:0D. 10.3._____ !> A2>53> <5AB0
CG8B5;L <>3 2845BL 2AQ, G5< 70=8<0;AO >B25G0NI89. -B>B :>H<0@ 1K; ?@5@20= B>;L:>
72>=:><. «AB0;L=K5 1C4CB >B25G0BL CAB=>,  ?>>15I0; 8=D>@<0B8:, >B?CA:0O =0A
=0 1>;LHCN ?5@5<5=C.
04> 1K;> A@>G=> GB>-B> ?@54?@8=8<0BL. « 51OB0!  70:@8G0; 8BL:0, 25G=K9
42>5G=8:, ?>:07K20O ?0;LF5< =0 =51>;LH>5 >:>H:>, =0E>482H55AO ?@O<> =04 425@LN
2 :018=5B.  BCB 4> =0A 4>H;>...
AN ?5@5<5=:C <K ;8E>@04>G=> ?5@5?8AK20;8 A2545=8O 87 :=865: =0 1>;LH85 ;8ABK
1C<038  2 =0H5< @0A?>@O65=88 1K;> 2A53> 4204F0BL <8=CB. 10.4._____ 8BL:0 >AB0;AO
70 425@LN A> 2A5<8 =0H8<8 «<0:@> H?>@0<8. 0 A59 @07 >B25G0BL ?5@2>9 2K?0;> <=5.
0=O2 70@0=55 =0<5G5==CN ?>78F8N 2>7;5 AB>;0 8=D>@<0B8:0, O AB0;0 1>4@>
>B25G0BL =0 18;5B. =D>@<0B8: >B?CAB8; <5=O A «?OBQ@:>9! 0B5< >= 2K720; 0BN,
0 O BCB 65 ?>?@>A8;0 @07@5H5=8O 2K9B8: =C6=> 1K;> A@>G=> ?><>GL 8BL:5. 0F5?82
=0 @CG:C IQB:8, :>B>@>9 ?>;L7>20;0AL C1>@I8F0, =C6=K9 ;8AB>: A >B25B><, <K
A 8BL:>9 >AB>@>6=> ?>4=O;8 5Q =0 C@>25=L >:>H:0. 10.5._____
Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania 5
Język rosyjski  grudzień 2005 r.
AQ H;> :0: ?> <0A;C, >B;8G=K5 >F5=:8 2KAB02;O;8AL >4=0 70 4@C3>9. =D>@<0B8:
B>;L:> =54>C<Q==> :0G0; 3>;>2>9, 8 B5, :B> A845; ?>1;865 : 53> AB>;C, AC<5;8
CA;KH0BL: «5 <>3C ?>=OBL, ?>G5<C >=8 ?>;L7>20;8AL H?0@30;:0<8, 5A;8 B0: >B;8G=>
?>43>B>28;8AL : 70GQBC?
www.russianamerica.com 11.10.2004
A. 2>=>: =0 C@>: ?@>72CG0;, :0: C40@ 3>=30.
B. =D>@<0B8: 2K720; : 4>A:5 87C, =0HC >B;8G=8FC, 2AB0; @O4>< 8 ?>?@>A8; 5IQ
@07 =0?8A0BL >B25B =0 18;5B.
C. 5>4>1@8B5;L=> 273;O=C2 =0 =0A, >=0 ?@>H;0 2 A2>9 :018=5B 8 2K720;0
8=D>@<0B8:0.
D. B25G0NI89 1K; A:@KB 8<8 >B 2=8<0B5;L=>3> 27>@0 A84OI53> 70 A2>8< AB>;><
CG8B5;O.
E. =>, =04> ?>OA=8BL, =0E>48;>AL ?@O<> 70 A?8=>9 ?@5?>4020B5;O, B0: GB>
>B25G0NI5<C 4>AB0B>G=> 1K;> ;8HL A;53:0 ?>4=OBL 3>;>2C, GB>1K C2845BL
?>4A:07:C.
F. = AB>O; 2>7;5 AB5=K, @O4>< A 4>A:>9, 8 2 =Q<, :0: 2 75@:0;5, >B@060;>AL
?>;:;0AA0.
PRZENIEÅš ROZWIZANIE NA KART ODPOWIEDZI!
Zadanie 11. (4 pkt)
Przeczytaj poniższy tekst. Następnie wybierz 4 zdania, których treść jest zgodna
z tekstem i zaznacz je, wpisując obok znak  X . Za każdą poprawną odpowiedz
otrzymasz 1 punkt. Jeżeli zaznaczysz więcej niż 4 zdania, otrzymasz 0 punktów za całe
zadanie.
!!"  )+
(3;070<8 @>AA89A:>3> 6C@=0;8AB0)
0:85 >=8, MB8 70304>G=K5 68B5;L=8FK 2@>A>N70?
2@>?59A:85 65=I8=K @50;L=> A<>B@OB =0 687=L.  >15A?5G820NB A515 MBC
687=L =0 65;05<>< C@>2=5 A0<>AB>OB5;L=>. 065 2 70<C65AB25 70 1>30BK< G5;>25:><
>=8 AG8B0NBAO @02=>F5==K<8 ?0@B=Q@0<8, ?>B><C GB> 2 >6840=88 53> =5 A845;8 A;>60
@C:8, 0 @072820;8AL 2 ?@>D5AA8>=0;L=>< 8 ;8G=>AB=>< ?;0=5.
0B>, 5A;8 C6 65=I8=0 A>AB>O;0AL ?@>D5AA8>=0;L=>, >=0 =5 8A?KBK205B
:><?;5:A>2 ?> ?>2>4C B>3>, GB> =5 C<55B ?@83>B>28BL >154 87 B@QE 1;N4 8;8 A2O70BL
=>A:8. -B> =5 5Q 187=5A.  4;O 2O70=8O 8 3>B>2:8 5ABL A?5F80;L=> >1CG5==K5 ;N48.
2@>?59:8 A@02=8B5;L=> @0=> >1@5B0NB =57028A8<>ABL. 52CH:5, :>B>@0O
CG8BAO =0 N@8AB0 8;8 M:>=><8AB0, =5 ABK4=> ?>4@010BK20BL, =0?@8<5@, >D8F80=B:>9
2 :0D5.  2>B A845BL =0 H55 C @>48B5;59 4> >:>=G0=8O CGQ1K, ?>;CG5=8O A5@LQ7=>9
@01>BK 8;8 70<C65AB20  459AB28B5;L=> 4C@=>9 B>=.
>?@5:8 @0AE>65<C <=5=8N, A>2A5< =8GB>6=K9 ?@>F5=B 52@>?55: ?>425@65=
485B><0=88. 4=0 >G5=L >10OB5;L=0O B>;ABCH:0 87 <AB5@40<0, ?>45;8;0AL
6 Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
Język rosyjski  grudzień 2005 r.
A 6C@=0;>< LUBLU A2>8<8 =01;N45=8O<8: «5:>B>@K< <C6G8=0< =@02OBAO EC4K5,
=5:>B>@K<  452CH:8 2 B5;5. > 2A5 157 8A:;NG5=8O <C6G8=K E>BOB 2AB@5G0BLAO
A 452CH:0<8, :>B>@K5 2 ;04C A A>1>9, 4>2>;L=K A2>8< B5;>< 8 2 @5AB>@0=5 54OB
A 0??5B8B><.
2@>?59:8 A >184>9 3>2>@OB, GB> 8E <C6G8=0< =5 E20B05B @><0=B8G=>AB8.  B>9
65 >;;0=488 ?@8 =87:8E F5=0E =0 F25BK <C6G8=K 40@OB 8E ;8HL ?> ?@074=8:0<.
=5>G5@54=K<8 ?>40@:0<8 >B CE06Q@>2 B0<>H=85 40<K B>65 =5 8710;>20=K.
2@>?59A:85 65=I8=K =5 >G5=L B@51>20B5;L=K : <C6G8=0<. =8 1;03>40@=K
8< 70 B>, GB> B5, 2 A2>N >G5@54L, =5 >G5=L B@51>20B5;L=K : 2=5H=5<C 284C 40<. "0:>5
=53;0A=>5 A>3;0H5=85. >MB><C 52@>?59:8 =5 >6840NB 2AN 687=L C<=>3>, 1>30B>3>,
:@0A82>3> 8 701>B;82>3> «2 >4=>< D;0:>=5.
 2@>?5 ?@0:B8G5A:8 =5@50;L=> =0 @01>G5< <5AB5 C2845BL 452CH:C
2 «B50B@0;L=>< 3@8<5 8 A;8H:>< D@82>;L=>9 8;8 =0@O4=>9 >45645. 0 @01>BC >=8
?@8E>4OB @01>B0BL, 0 =5 >B2;5:0BL :>;;53-<C6G8=. >;LH8=AB2> 52@>?55: A>18@05BAO
=0 @01>BC 70 ?>;G0A0, 2:;NG0O 702B@0:. =8 A>G;8 1K ?>;=K< AC<0AH5AB285<
?@>AK?0BLAO 70 ?>;B>@0 G0A0 4> 2KE>40 =0 @01>BC, GB>1K A45;0BL DC=40<5=B0;L=K9
<0:8O6 8 ?@8GQA:C.
2@>?59:8 >G5=L <=>3> ?CB5H5AB2CNB. -B> >A=>2=0O ?>78F8O @0AE>40
8E 1N465B0. =8 AB0@0NBAO 2K5760BL 70 ?@545;K A2>59 AB@0=K 420 @070 2 3>4. AB0B8,
1;03>40@O MB><C 8E ?>8A:8 <C6G8=K 687=8 =5 >3@0=8G820NBAO A>1AB25==K< @09>=><,
<=>385 8<5NB ?>AB>O==KE ?0@B=Q@>2 2 A>A54=8E 52@>?59A:8E AB@0=0E.
http://news.pravda.ru/ 6.08.2004
>;LH8=AB2> 65=I8= 2@>A>N70 AB0@05BAO 1KBL M:>=><8G5A:8 =57028A8<K<8
A.
8 =5 @0AAG8BK20BL =0 1>30B>3> <C60.
2@>?59A:85 452CH:8, 3>B>2OAL : A>740=8N A5<L8, ?>A5I0NB A?5F80;L=K5
B.
:C@AK 4><>2>4AB20 8 :C;8=0@88.
C. !BC45=B:8 87 AB@0= 2@>A>N70 >G5=L G0AB> A>2<5I0NB CGQ1C A @01>B>9.
D. =0G8B5;L=0O G0ABL 52@>?55: ?>AB>O==> A848B =0 485B5.
@54AB028B5;L=8FK ?@5:@0A=>3> ?>;0 60;CNBAO =0 B>, GB> <C6G8=K A;8H:><
E.
@54:> 40@OB 8< ?>40@:8.
2@>?59FK ?@8 2K1>@5 ?0@B=Q@0 >A>15==>5 2=8<0=85 >1@0I0NB =0 53> 2=5H=89
F.
284.
5@54 2KE>4>< =0 @01>BC :0640O 52@>?59:0 45;05B 87KA:0==K9 <0:8O6
G.
8 ?@8GQA:C.
>;LHCN G0ABL 4>E>4>2 65=I8=K 2@>A>N70 B@0BOB =0 ?>:C?:C =542868<>AB8
H.
2 A>A54=8E AB@0=0E.
I. !@548 52@>?55: >G5=L ?>?C;O@=K 703@0=8G=K5 ?>574:8.
PRZENIEÅš ROZWIZANIE NA KART ODPOWIEDZI!
Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania 7
Język rosyjski  grudzień 2005 r.
Zadanie 12. (3pkt)
Przeczytaj tekst. Następnie uzupełnij go wyrazami z podanego niżej zestawu (A.  H.),
tak aby tworzył logiczną i spójną całość. Wpisz litery oznaczające wybrane wyrazy
w miejsca oznaczone linią ciągłą. Zestaw zawiera dwa zbędne wyrazy. Za każdą
poprawnÄ… odpowiedz otrzymasz 0,5 punktu.
%#  " ! «!,!  !
5B>< A515 <>6=> ?>72>;8BL 2AQ, :@><5 ?;>E>9 D83C@K. 0H8 ?>AB>O==K5
12.1._____ E>@>H> 7=0NB, GB> 2 @C1@8:5 «%C459 2<5AB5 A «><A><>;:>9! <K
?C1;8:C5< ?8AL<0 B5E 35@>52, :>B>@K5 =0H;8 4;O A51O A?>A>1 @048:0;L=> 87<5=8BLAO,
=5 =02@5482 74>@>2LN.
0: 8725AB=>, 2 >48=>G:C 1>@>BLAO A A>1>9 2A5340 12.2._____. >@074> ?@>I5
(8 25A5;55!) EC45BL :><0=4>9. >MB><C <K >1JO2;O5< =>2CN 0:F8N   >EC459 70 ;5B>
A «><A><>;LA:>9 ?@024>9! 8 =018@05< :><0=4C 4>1@>2>;LF52, 3>B>2KE CG0AB2>20BL
2 =0H59 0:F88.
#G0AB=8:8 2K15@CB A515 <5B>4, ?> 12.3._____ 1C4CB EC45BL ?>4 ?@8A<>B@><
=0H8E M:A?5@B>2. 5A:>;L:> @07 2 <5AOF <K 1C45< 2K5760BL : =0H8< ?>4>?5G=K<,
?@>872>48BL :>=B@>;L=K5 12.4._____, :>=AC;LB8@>20BL 8E C A?5F80;8AB>2-485B>;>3>2.
"><C, :B> 4>1LQBAO =08;CGH8E @57C;LB0B>2 2 1>@L15 A 12.5._____ 25A><,
4>AB0=5BAO 3;02=K9 45=56=K9 ?@87.
! >3@><=K< 8=B5@5A>< <K G8B05< 20H8 8AB>@88, :0: 8<5==> 20< C40;>AL ?>EC45BL
2 @5:>@4=K5 A@>:8. K ?>-?@56=5<C 64Q< 20H8E @0AA:07>2 =0 04@5A @540:F88.
5 701C4LB5 2;>68BL 2 ?>A;0=8O 425 D>B>3@0D88  4> 8 ?>A;5 12.6._____ >B C60A=KE
:8;>3@0<<>2. ><A><>;LA:0O ?@0240, 27.04.2004
!;>20 4;O 2AB02:8:
A. 2725H820=8O
B. MDD5:B82=55
C. ;8H=8<
D. BO65;55
E. 87102;5=8O
F. =8<
G. :>B>@><C
H. ?>4?8AG8:8
PRZENIEÅš ROZWIZANIE NA KART ODPOWIEDZI!


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2005 GRUDZIEŃ OKE PR II ODP
2005 GRUDZIEŃ OKE PR I ODP
2005 GRUDZIEŃ OKE PR
2005 GRUDZIEŃ OKE PR TRS
2005 GRUDZIEŃ OKE PR II
2005 GRUDZIEŃ OKE PR TRS
2005 GRUDZIEŃ OKE PR OPIS ARKUSZA
2005 GRUDZIEŃ OKE III PR
2005 GRUDZIEŃ OKE II PR
2005 MAJ OKE PR II
2005 GRUDZIEŃ OKE PP TRS
2005 STYCZEŃ OKE PR ODP

więcej podobnych podstron