fotografowanie architektury

fotografowanie architektury



zagadnienie perspektywy rzutuje na ostateczny wynik zdjęcia, na jego charakter.

Tyle tymczasem o fotografowaniu zewnętrznej strony budynku. We wnętrzu mamy te sama zagadnienia perspektywy. Musimy wybrać pomiędzy perspektywą czołową : skośną w zależności od obiektu, warunków wnętrza i oświetłenia (rys. 7 4 8). Włałnie we wnętrzu oświetlenie odgrywa specjalną role- Wnętrza oświetlone jeat duto mniejszą ilością światła nit obiekt od strony zewnętrznej, niezależnie nawet od tego, że oświettenie z punktu widzenia fotografii może być nieładne lub nieciekawe, choćby nawet w naturze było piękne I efektowne.

Ryt. 7

Ryt. 8

Jetzcze bardzie) zagadnienie komplikuje tlę. gdy decydujemy ale na stosowanie oświetlenia sztucznego, to je»t światła reflektorów czy lamp błyskowych.

Fotografując budynki wtpółczesne staramy ale aby nic było na nich widać przypadkowych zniszczeń (obdrapany mur. zacieki). Takie defekty spowodowałyby nieprawdziwą Informacje o budynku. Co Innego, gdy robimy zdjęcia budowli starych, zabytkowych. Mogą one być odrestaurowane. świcie, mogą być zniszczone, obdrapane, popękane. W takich budynkach zniszczenie odgrywa pozytywną role Informując o wieku obiektu.

Oczywiście tak perspektywa. Jak i tonalność (oświetlenie) muszą być dostosowane do tematu. Budynek to nic tylko kształt, to również Jego powierzchnia. Mówiliśmy jut o tym, ie ściany mogą być wykonane z różnych tworzyw. Tworzywa te powinny być widoczne na naszym zdjęciu. W tym celu stosujemy właściwe oświetlenie, dobieramy celowo charakter emulsji materiału światłoczułego, używamy odpowiednich filtrów barwnych. Sprawa Jest aktualna 1 później w czasie wykonania w ciemni odbitki pozytywowej, gdyż odpowiednim naświetleniem l wywołaniem możemy jeszcze wtedy regulować tonalnotć obrazu, a co za tym Idzie podkreślić fakturą budynku, pokazać materiał z Jakiego Jeat zrobiony.

Wreszcie oświetlenie — zagadnienie pierwszoplanowe przy perspektywicznym fotografowaniu obiektów architektury. Kierunek świecenia i charakter rozproszenia światła decyduje o podkreśleniu charakteru bryły budowli, wzgląd nie jej powierzchni. Przy fotografowaniu architektury


13


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
fotografowanie architektury Rys. « zagadnienie perspektywy rzutuje na ostateczny wynik zdjęcia, na
fotografowanie architektury Ry*. 9 O wpływie odległości na charakter rysunku przedmiotu, nic tylko
skanuj0184 (2) 1X2 SVM JOI /JOKK.IA (. ZY11 NAl KA O SUUII Sl( czyn podpada, co oczywiście rzutuje n
Pielęgniarstwo czeniu somatycznym i rzutuje na jego wyniki. Autentyczny kontakt, zaufanie chorej i u
DSC00163 (18) 14. Rozwiązanie zagadnienia własnego ir-w*..Najpierw trzeba rozwiązać zagadnienie włas
Każcie przedsięwzięcie bez względu na jego charakter, rodzaj czy złożoność, ma wspólne elementy,
fotografowanie architektury nie. fy- Fotografując ogólną sylwetkę budynku (całość) w perspektyw:® t
fotografowanie architektury Ta właściwość perspektywy polegająca na zmianie rzeczywiatych wielkości
fotografowanie architektury Fotografując ogóiną sylwetkę budynku (caloić) w perspektyw;* ekoinąj mu
fotografowanie architektury Ta właściwość perspektywy podająca na zmianie rzeczywistych wieU kości
fotografowanie architektury problem oświetlenia jest dlatego tak istotny, te na zdjęciach wykonań p
fotografowanie architektury Wynik poprawny można uzysk dwojako: gdy przed fotografowi ścianą b
fotografowanie architektury nie unosząc obleictjrwu. Jednakie przy takim położeniu aparatu o ziemi.
fotografowanie architektury! większa t równomierniej rozłożona z powodu działania na emuluję 4 tła z

więcej podobnych podstron