agodny start142

agodny start142



r . Rodzim i przedszkole ^ ^ _ M y j| ^

•*<    ,,■»..    -    - l>flHHI Ml    Adaptacja

Dzień piąty

W czasie zabaw dowolnych rodzice wypełniają krótką ankietę na temat spotkań adaptacyjnych.

Zapoznanie z pacynką-biedronką (symbol grupy)

„Balonik”

Masaż „Dreszczyk”

„Pociąg”

Objaśniam dzieciom, dokąd pojedziemy - do sali, gdzie odbywają się zajęcia z rytmiki. Przewodnikiem będzie biedronka. Dzieci ustawiają się w pociąg, śpiewam piosenkę „Jedzie pociąg z daleka” i razem z rodzicami idziemy do sali gimnastycznej. Pokazuję dzieciom instrumenty. Dzwoneczek i tamburyn są znane z zajęć, pianino jest nowością.

Zapraszam do zabawy „Sionko świeci - deszczyk pada” (pomoc: tamburyn). Siadamy wokół pianina. Akompaniując sobie, śpiewam piosenkę „Dwa malutkie misie”. Dzieci i rodzice wykonują ruchy zgodnie z tekstem. Na zakończenie ustawiamy się w pociąg i wracamy do swojej sali.

Pożegnanie

Podaj imię i prześlij „iskierkę” (uścisk dłoni) do najbliższej osoby.

4.2 Spostrzeżenia z realizacji

Pierwsze spotkania charakteryzowały się dużą rezerwą ze strony rodziców i większości dzieci, mimo starań nauczycielki. Niektóre dzieci nie chciały włączyć się do zabawy, zaś rodzice na siłę je wypychali. Widać było, że porównują swoje dziecko z innymi i koniecznie chcą, aby było aktywne, uśmiechnięte i śmiałe.


Uwaga 1:

i 1; 1.3

s. 11


Na spotkaniu wprowadzającym należy rodzicom powiedzieć o możliwości różnego reagowania dzieci, odwołać się do ich osobistych doświadczeń w nowych sytuacjach. Należy podkreślić, że nie powinno się porównywać zachowania swojego dziecka z innymi, a pozwolić mu być sobą.

Nie należy się zniechęcać początkowymi oporami dorosłych przed udziałem we wspólnych zabawach ruchowych. Dla niektórych to prawie publiczny występ, i stąd ta trema. Inni tak na prawdę nie potrafią się bawić z dzieckiem i trzeba ich tego nauczyć.

14 Edukacja w przedszkolu * Maj 2001


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
úagodny start142(1) r . Rodzim i przedszkole ^ ^ _ M y j
łagodny start142 r . Rodzim i przedszkole ^ ^ _ M y j
agodny startq38 0F    Rodzimi przedszkoli    ^
úagodny startq38 0F    Rodzimi przedszkoli    ^
łagodny startq38 0F    Rodzimi przedszkoli    ^
agodny start141 ■ Adaptacja Tekst: Cicho, cichutko, w puszystej kurteczce, Chodziła raz myszka po g
agodny start143 ODZWA 1 PJ/EOSZKOLF. ‘ • lllfe-* m Adaptacja i Uwa,WsJ1■a Na comiesięczne spotk
agodny start144 Bodziua i pfti ęzm&    1 2f    jfc m -• &nbs
agodny start145 &3ZINA imEDSiKELi
agodny start!33 Ml. OmiM ■    A m.m m <•
agodny start134 ffsaaiM/PRZEDSgtOLĘ I1 2..    * *    4fi; ; • Jfe
agodny start?39 liSnziHA t,PRzaSgy.OLW    Ti • iii «,
agodny start?40 Hmma/toimgtomM * t    IT" AW    ?<* W &
SKUTECZNA SERIA „KROK W PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Komunikacja interpersonalna na dobry start! Podręcznik
hrKbco MOJE FINANSEKONKURS! ^PRZEDSIĘBIORCZY ’iH T NA RYNKUFINANSOWYM START LISTOPAD 2016 WIELKI
úagodny start148(1) J OZIHA I mxllf i . Adaptacja 7.2 Załącznik nr 2 — Wymagania Wymagania Debiut w
RELACJE MIĘDZYKULTUROWE jak rodzimy użytkownik języka" musi być przez innych przedstawicieli na
Ssaki ^Jedynym rodzimym licznie występującym przedstawicielem rodziny psowatych jest lis, Borsuk -

więcej podobnych podstron