ekspert perswazji5

ekspert perswazji5



10

3    ........................

4 ........................

5 ........................

Ćwiczenie nr 6

Wesz już, że: komunikat odebrany = komunikat nadany. Innymi słowy jeśli to co powiedziałeś zostało niewłaściwie zrozumiane przez Twojego rozmówcę to właśnie Ty a nie Twój rozmówca jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy.

Pcdaj trzy przykłady konsekwencji jakie mogą mieć miejsce w przypadku kiedy przyjmiesz odwrotne założenie.

1...............................................................................................................

2...............................................................................................................

3...............................................................................................................

wvwv.instytut |>. i tWA7jl.pl u

Część 3

Prawa eksperta perswazji - pierwszy poziom wtajemniczenia

W tej części treningu poznasz 8 praw, które stanowią pierwszy poziom wtajemniczenia w fascynujący świat perswazji. Prawa perswazji są niezwykle ważne. Ich poznanie i zrozumienie stanowi warunek konieczny do tego, abyś mógł skutecznie realizować założone cele perswazyjne. Wiele technik, które poznasz w dalszej części szkolenia, bazuje właśnie na tych uniwersalnych prawach. Działają one w każdym środowisku, w każdej kulturze, dotyczą wszystkich bez względu na płeć, wykształcenie czy wykonywany zawód.

Jeśli chcesz być ekspertem perswazji, jeśli chcesz skutecznie przekonywać inne osoby do swoich idei, produktów czy usług -pamiętaj, iż pierwszym najważniejszym kluczem do sukcesu jest poznanie wszystkich praw perswazji.

3.1 „Prawo kontrastu"

Pierwsze prawo, prawo kontrastu mówi, że dany produkt, jest dla nas bardziej atrakcyjny, jeśli porównamy go z podobnym, ale droższym produktem.

Abyś w pełni zrozumiał idee prawa kontrastu, posłużę się następującym przykładem:

Załóżmy, że wchodzisz do sklepu i kupujesz garnitur. Dajmy na to, że koszt garnituru, który Ci się spodobał to 2000 zł. Przymierzasz - jest idealnie dopasowany - niczym szyty na miarę.

Oglądasz się w lustrze i mówisz do siebie: Wyglądam naprawdę dobrzePodejmujesz decyzję o zakupie i prosisz sprzedawcę o zapakowanie go. Masz świadomość dobrego wyboru i udanych zakupów. Sprzedawca - miła, sympatyczna i atrakcyjna kobieta -mówi do Ciebie - „Wie Pan co, mam tu śliczną chusteczkę do przedniej kieszeni garnituru, v/prost idealnie komponuje się z jego tkaniną. Chusteczka kosztuje tylko 79 zł. Świetnie będzie Panu w tym zestawie

Ty oczywiście decydujesz się na zakup chusteczki, pon eważ kosztuje tylko 79 zł - to przecież bardzo mało w porównaniu z kwotą 2000 zł, którą wydałeś na garnitur. 79 zł przy kwocie 2000 zł wygląda bardzo skromnie. I w taki właśnie sposób działa prawo kontrastu. Najpierw duża cena, a później cena mniejsza. Dlatego też jeśli chcesz

www instytut |H isw.i/|i pi


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ekspert perswazji 4 184 10.4. Obiekcja nr 4: „Mamy lepszą ofertę” Kolejne, ostatnie już zastrzeżenie
ekspert perswazji2 4 Część 2 Założenia eksperta perswazji Aby móc dobrze posługiwać się wszystkimi
ekspert perswazji4 8 Ćwiczenie nr 2 Przypomnij sobe zachowanie Twojego rozmówcy, które w pewien spo
ekspert perswazji6 12 przykładowo sprzedać klientowi produkt za 8000 zł, najpierw zaproponuj mu pro
ekspert perswazji7 Ćwiczenie nr 9 Magda postanowiła poprosić swojego szefa o podwyżkę. Od 2 lat jej
ekspert perswazji9 18 Zadanie: Cc powinien zatem uczynić Adam, aby stworzyć pole do skutecznych dzi
ekspert perswazji0 20 Oto proste działania, które sprawią, iż Twój Klient będzie czuł się zobowiąza
ekspert perswazji1 22 Właściwa, z góry zaplanowana propozycja: ..A czy mogę zjeść ten lizak, który
ekspert perswazji2 24 Jako ekspert perswazji możesz uruchamiać prawo autorytetu posługując się trze
ekspert perswazji3 26 oraz osoba posiadająca cenne doświadczenie, doświadczenie ważne dla Twojego K
ekspert perswazji4 28 badania bądź jakichś ekspertów, oni mówią: Eee...coś ja w to nie wierzę albo
ekspert perswazji6 30 30 Ćwiczenie nr 13 Bartek został zatrudniony jako szef działu produkcji. Za k
ekspert perswazji7 32 Innym przykładem wykorzystania prawa niedostępności są wszelkiego rodzaju inf
ekspert perswazji9 36 3.7 „Prawo konsekwencji" Kolejnym bardzo ważnym prawem jest prawo konsek
ekspert perswazji1 40 3.8 „Prawo aureoli” Ósme - ostatnie już - prawo perswazji to prawo aureoli. P
ekspert perswazji2 42 osoby - ta będzie pragnęła odwdzięczyć Ci się czymś równie dobrym. •  &n
ekspert perswazji3 44 zupełnie niezauważalna, gdyż w przeważającej większości przypadków oddziałuje
ekspert perswazji4 46 swojego celu perswazyjnego, jeśli charakter Twojego ubioru będzie podobny do
ekspert perswazji5 48 doświadczenia. Dlatego też swoją przygodę z Pacingiem rozpocznij od odzwierci

więcej podobnych podstron