Ogródek dydaktyczny 3

Ogródek dydaktyczny 3



PROPONOWANE ROZWIĄZANIA

Etap I

Dzielimy przestrzeli na forum i część ekspozycyjną z rabatami, budujemy

Ogród będzie mieć układ koncentryczny, utworzony na planie wspólśrodkowych okręgów.

W jego centrum znajdzie się placyk o kształcie koła-„forum dydaktyczne", które otaczają rabaty rozmieszczone na dwóch poziomach. Pierwszy wyniesiony jest o 0;5 m drugi o koieirie: 0;5 rn. Taki układ pozwoli lepiej wyeksponować rośliny

Nasypy poziomu pierwszego i drugiego można umocnić drewnianą lub betonową palisadą. Poziomy połączą tarasowe schody z drewna, ewentualnie kamienia.

Nawierzchnia poziomu najniższego (O.OO), na którym znajduje się forum dydaktyczne, zostanie wyłożona kostką betonową. Biegnące po okręgach ścieżki będą mieć nawierzchnię ziemną albo z drobnego żwiru.

Ten etap prac zakończy budowa półkolistej altany i siedzisk, które staną nąjfórum- dzięki nim będzie to idealne miejsce do prowadzenia lekcji przyrody na świeżym powietrzu oraz do wypoczynku. Przy wejściu do ogrodu usytuowane zostaną dwa kompostowniki i pergola. a pod nią schowek na narzędzia do pielęgnacji roślin.

Etap II

Prace zaczynamy od sadzenia drzew i krzewów (działka była na początku całkowicie pusta) - dzięki nim układ ten będzie bardziej trójwymiarowy, a niższe rośliny zyskają nieco cienia Posadzone zostaną zarówno gatunki rodzimą np brzozy, jarząby. dzika róża. jak i obce dobrze już u nas zaaklimatyzowane, np. świerk serbski, pieris japoński czy sumak octowiec Rośliny na rabatach pogrupowane będą tematycznie na gatunki chronione rośliny łąk i pól. muraw, motylkowate baldaszkowe. leśne, kwasolubne. zasadolubne. górskie, warzywa ozdobne, zioła i rośliny lecznicze oraz trawy. Forum dydaktyczne od wschodniej strony otoczy rabata z roślinami: muraw baldaszkowatymi. motylkowatymi i różnymi gatunkami traw. a od strony zachodniej trawnik. Na pierwszym (niższym) poziomie w części północnej, znajdą się dwie rabaty: z roślin górskich i leśnych, a w południowej - warzywnik i zielnik.

Na dmgim poziomie od strony północnej przewidziano miejsce na rabaly z roślinami kwasolub-nymi i zasadolubnymi. a od strony południowej - rośliny łąk i pól oraz gatunki chronione.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
8 (1392) logiczne ignorują dane o istniejących połączeniach. Na podstawie tych danych Deacon proponu
- Proponowane rozwiązania są praktyczne, uniwersalne, oparte na doświadczeniu naszych mieszkańców
Badania opinii publicznej wskazują na akceptację społeczną proponowanych rozwiązań - aż 91% ankietow
06 Student wyprowadza wnioski, a także proponuje rozwiązania na rzecz poprawy
07 Student wyprowadza wnioski, a także proponuje rozwiązania na rzecz poprawy sytuacji ekonomiczno -
Scan0023 (29) ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH Proces rozwiązywania zadań dydaktycznych ipolega na
forum Podyskutuj na forum
Image462 Przykład 3. Podać rozwiązanie selektora czasowego, na którego wyjściu pojawia się impuls o
Zdj?cie094 Uznałam, ze dobrym rozwiązaniem byłaby śmierć na raty. Ana mi ją gwarantowała Oprócz

więcej podobnych podstron