sz t1

sz t1



11

(    / aniec, którym zachwyca się pól świata,

/ dość trudno zdefiniować, (idzie powstał? ___< Na Kubie, w Portoryko, w USA? 0 dziwo, każda odpowiedź jest dobra, i być może właśnie dlatego, że salsa jest tak uniwersalna i czerpie z bardzo wielu wzorców, jej popularność stale rośnie.

Początków salsy należy upatrywać w XVIII--wiecznej Francji, gdzie na dworze królewskim tańczono kontredansa. Taniec ten szybko trafił na dwór hiszpański, a wkrótce, wraz z hiszpańskimi i francuskimi konkwistadorami, na podbijane przez nich tereny Afryki i Karaibów. Drobne kroki stawiane przez tancerzy wzięły się ponoć stąd, że tańczący po pracy niewolnicy często pozostawali zakuci w utrudniające ruch łańcuchy. Wkrótce latynoskie rytmy, a wraz z nimi taniec, dotarły z kubańskimi, portorykańskimi i meksykańskimi uciekinierami do Miami i Nowego Jorku w Stanach Zjednoczonych.

Terminu salsa, oznaczającego dosłownie „sos” lub „pikantny smak”, używano wówczas do określania wielu podobnych do siebie gatunków muzyki. Dlatego właśnie w salsie jest tak dużo „naleciałości" i podobieństw. Można wr niej bowiem znaleźć odniesienia chociażby do mambo, cha-chy, kubańskiego son czy stylu cha ranga. W Ameryce do tej niezwykłej mieszanki dodano jeszcze jazz.

Salsa nie wszędzie wygląda tak samo. Na Kubie wszystkie figury wykonuje się |x> obrębie kola, a ki*ok podstawowy tańczony jest w dość wolnym tempie. W Los Angeles z kolei pow stała „liniow a” szkoła salsy gdzie cały taniec wykonywany jest w jednej linii, w szybkim tempie z ostrymi zwrotami. Dlatego tak trudno o jednoznaczną definicję tego tańca. Czasem w oddalonych od siebie o kilka przecznic klubach, do niemal tej samej muzyki, tańczy się salsę zupełnie inaczej. Zawsze jednak jest ona bardzo widowiskowa, wyzwala olbrzymie emocje i pozwala na zatopienie się w hipnotycznym rytmie. Bo salsa to jedna wielka radość życia.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
sz t1 51 51 Ckeck wspólny 2 Partner: pochyla się w stronę partnerki. Partnerka: zwraca
sz t1 71 Otwarcia wspólne 71 Wspólne otwarcie: partner w prawo, partnerka w lewo. Trzy mamy si
sz t1 101 101 m Różnice m i ę (2 2 y walce m angielski m a w i eden sk iale wiedensi Pozycja wyjści
sz t1 21 Obrót pod ręką Partner dostawia lewą nogę do prawej, partnerka prawą do lewej. P
sz t1 31 ie ma chyba na świecie drugiego tańca, który budziłby tyle emocji. Bo też tango jest 
sz t1 41 Ot warcie i promenada w s pó n e 3    5,6 Partner: krok w przód lewą
sz t1 61Krok podstawowy wspólny cd. Partner: krok lewą nogą w lewo. Partnerka: krok prawą nogą w
sz t1 Obrót w prawo kob 1 ecy □ Krok lewą nogą w tył. Przenosimy ciężar ciała na nogę ugiętą. □
sz t 1 91 Wykonujemy krok do tyłu prawą nogą. i 8 2 10 / Wykonujemy krok do przodu lewą nogą. Zwrot
sz t1 111 Obrót pod ręką męski 111 EEJ IB EEEE3EE Wykonujemy ponownie pięć pierwszych mchów, które
sz t1 121 A m er 1ca n s p 1 n k obi ecy Wykonujemy obrót    Krok lewą nogą w przód,
Karty pracy 1 3. Zmjc.ż 6 szczegółów, którymi różnią się te obrazki. 4. W każdym szeregu obrazków
IMG11 Węzły o Zdarzenie do którego dochodzi więcej niż jedna czynność lub w którym rozpoczyna się w
Dokładnie w dniu , w którym zakończyły się walki, 11 listopada 1918 roku, władzę w Warszawie
(7.11 a) -=JXl = y®z. —L = 7r = ~jBL = ~J~T U coL (7.1 lb) Niekiedy można zetknąć się z nazywaniem
1 9 Przykład 11.3 229 W celu określenia obciążenia = a{3)Fobl, przy którym utworzy się trzeci przegu

więcej podobnych podstron