wsk1

wsk1



161


Naprawa podwozi motocykli

Wycieki oleju mogą wystąpić w dwóch miejscach — poprzez nieszczelności pierścieni typu Simmera lub nieszczelności połączenia elementu tłumiącego z nogą ruchomą. W pierwszym przypadku, po stwierdzeniu uszkodzenia. zarysowania lub pęknięcia krawędzi zgarniającej pierścienia uszczelniającego, należy go wymienić. Nowe pierścienic należy zakładać na nogę nieruchomą po posmarowaniu olejem, krawędzią uszczelniającą do dołu. W drugim przypadku przyczyną wycieku jest uszkodzenie podkładki skórzanej, którą należy wymieniać przy każdorazowym demontażu.

Nadmierne tłumienie amortyzatorów wywołane zbyt dużą ilością oleju lub olejem o zbyt dużej lepkości objawia się usztywnieniem zawieszenia przedniego i wyciekami oleju w pierwszym przypadku, oraz usztywnieniem zawieszenia przedniego w drugim przypadku. W celu usunięcia tej niesprawności należy:

—    opróżnić amortyzatory;

—    umyć amortyzatory w benzynie nieetylizowancj;

—    wlać po 90 cm* oleju Lux 10 do każdego amortyzatora.

Stuki w czasie pracy zawieszenia przedniego mogą być wywołane nadmiernym zużyciem tulejek ślizgowych. Zużycie tulejek można ustalić poruszając zahamowanym kołem przednim.

Nadmierny luz między tulejkami ślizgowymi a nogami teleskopów jest słyszainy jako głuchy stuk oraz wyczuwalny palcem przyłożonym między osłoną górną teleskopu i nogę ruchomą.

Po zdemontowaniu teleskopów, zużycie tulejek ślizgowych można ustalić mierząc średnicę zewnętrzną tulejki dolnej oraz średnicę wewnętrzną tulejki górnej.

ją wygrzać kilka godzin w oleju Lux 5 w temperaturze

80—85°C.

Po wciśnięciu tulejkę należy przetoczyć w zespole na

wymiar 0 35_0i, mm.

Montaż teleskopów powinien przebiegać w następującej

kolejności:

—    wstawić nogę nieruchomą w nogę ruchomą (patrz rys. 2.33 i 2.34);

—    wsunąć od góry i wcisnąć tulejkę ślizgową górną (turbaksową) oraz dwa posmarowane olejem pierścienic uszczelniające Simmera (sprężynkami do wnętrza amortyzatora);

—    nakręcić nakrętkę amortyzatora;

—    nakręcić sprężynę na element tłumiący, z drugiej strony nałożyć zderzak gumowy, podkładkę stalową, a na końcu uszczelkę skórzaną posmarowane smarem stałym;

—    włożyć element tłumiący w otwór nogi ruchomej tak. aby podkładki nic wypadały, założyć podkładkę sprężystą i nakręcić nakrętkę mocującą;

—    nałożyć na nogę nieruchomą zderzak gumowy;

—    w motocyklu M21W2S nałożyć gumowy zgarniacz na nogę ruchomą;

—    wlać 90 cm* oleju Lux 10.

8.4. ELEMENTY RESORUJĄCE TYLNEGO KOLA

Elementy resorujące tylnego koła (rys. 8.15) wspólne dla wszystkich motocykli, wykonywane są na licencji angielskiej firmy Armstrong.

W skład elementu resorującego wchodzi:

Rys. 8.15. Element resorujący koła tylnego

1 — podkładka dzielona, 2oaiona iprężyny górna. J —sprężyna. 4 — miana sprężyny dolna. 5 — wąż igelitowy. 6 — element tłumiący. 7 — tulejka gumowa,

8 — tulejka wewnętrzna


Dopuszczalna średnica zewnętrzna tulejki dolnej (tar-lonowcj) wynosi 34.7 mm. dopuszczalna średnica wewnętrzna tulejki górnej (turbaksowej) 31.6 mm. Naprawa polega na wymianie tulejek. Tulejka górna jest wykonana na gotowo i znajduje się w sprzedaży detalicznej. oznaczona numerem katalogowym MZ.10.15/a. Tulejka dolna (tarlonowa) wciskana na nogę nieruchomą wykonana jest z naddatkiem na obróbkę ostateczną. Przed wciśnięciem tulejki na nogę nieruchomą, należy

—    element tłumiący;

—    sprężyna śrubowa;

—    osłona sprężyny;

—    tulejki gumowe uchwytów.

Element tłumiący wykonany jest jako nierozbieralny. Konstrukcja oraz technologia wykonania elementu tłumiącego uniemożliwia jego naprawę w ogólnie dostępnych warunkach technicznych, jednocześnie gwarantuje prawidłową funkcjonalność i dużą trwałość.

11 Naprawa motocykli WSK


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk7 157 Naprawa podwozi motocykli —    zużycie koła łańcuchowego: —
wsk5 165 Naprawa podwozi motocykli Osłona łańcucha niepełna (rys. 8.21) składa się z części nieruch
wsk7 167 Naprawa podwozi motocykli Tłumik szmerów ssania motocykla M06B3 (rys. 8.25) ma płaski wlot
wsk5 175 Naprawa podwozi motocykli Rys. 8.40. Prądnica 32-06 I wirnik, - krzywka, J Moj.in kpi.. 4
wsk1 Naprawa podwozi motocykli 171 —    przewodu łączącego zacisk „4-” prostownika z
wsk5 Naprawa podwozi motocykli Zgięcie dolnej belki nośnej, spowodowane czołowym zderzeniem jcsl ba
wsk9 Naprawa podwozi motocykli 159 —    zwiększając naciąg szprych w miejscu bicia i
wsk3 Naprawa podwozi motocykli 163 Naprawa podwozi motocykli 163 Rys. 8.17 Wyciskank tulejki poliam
wsk9 Naprawa podwozi motocykli 169 Wyjmowany element tłumika, w przypadku mechanicznych uszkodzeń,
wsk9 Naprawa podwozi motocykli 179 c.d. tabl. 8-1 1 3 ♦ 4 — kulki łożyska 1/4” Średnica
wsk1 31 Obsługa techniczna motocykli ną. Wewnętrzną część tłumika należy oczyścić zagiętym drutem l
wsk1 61 Naprawy bieżące Tablica 4-5 Sposób doboru sworzni tłokowych do otworów w piaście tłoku i gł
wsk2 162 Naprawa motocykli WSK W przypadku stwierdzenia zaniku tłumienia, wycieku oleju, zacięcia t
wsk0 to Naprawa motocykli WSK 1.2.2. Opis podwozi M06B3, M21W2. M21W1, M21W2S Pojedyncza rama motoc
wsk8 178 Naprawa motocykli WSK Tablica 8-1 Tolerancje, pasowaniu i dopuszczalne zużycie elementów p

więcej podobnych podstron