0001501

sekund w locie przyjmuje pozycją ukośną, z jedną lotką wyciągniętą pionowo w górę, a drugą w dół, rozwinąwszy równocześnie sterówki. Przecinając gwałtownie w tej pozycji powietrze, sterówki ulegają silnej wibracji i wydawają ów ton, który trwa mniej więcej dwie sekundy; skoro tylko bekas zmieni kierunek lotu, i poczyna wznosić się, głos ten ustaje. Samiczka tymczasem daje znać o sobie dźwiękiem, który brzmi jak „tiket tiket tiket“.

Kto z powodzeniem polować chce na bekasy, winien być przede-wszystkiem rutynowanym strzelcem dla wielkiej trudności skutecznego strzału; kto długo mierzy i nie umie strzelać szybko i zgrabnie, rzucając strzelbę w kierunku porywającego się ptaka i natychmiast ściągając cyngiel, ten bardzo prędko się zniechęci nieustannemi pudłami. Potrzeba poza tem żelaznego zdrowia do tego uciążliwego w niebezpiecznych nieraz bagniskach i trzęsawiskach polowania. Wyżeł powinien być spokojny i karny, krótko tylko szukać i ubitego bekasa lekko aportować, dla wielkiej delikatności tego ptaka. Można obyć się też bez psa, bo bekas sam porywa się przy lekkim nawet szeleście, jaki sprawia myśliwy. Młode bekasy lepiej dotrzymują, dlatego polowanie w lipcu uważać należy za najodpowiedniejsze. Mięso bekasa uchodzi za specjał.

\

t

Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
111 zębaty grzbiet Buczynowych Turni (2240) i na lewo od nich przełęcz Krzyżne (2110), a na pra
197 Gubałówki (1123), a na tle Zakopanego Regle: Krokiew (1378), na prawo od niej Nosal (1215),
na czele; bliżej na prawo Koszysta (2193], na tle jej dwie Kopy Królowe ((610) i Kopa Ma-góry (1704)
J- 145 ku płd. Świnica, ku płd.-wsch. Granaty, a na prawo od nich Kozi Wierch. Do Czarnego Stawu pod
86 łęcz Tomanowska (1689). Wprost za nią, w głębi, a na prawo od Mięguszowieckiego — Koprowy (2
200 ściana Hrubego (2431), po za którą w głębi, na prawo wystaje Krywań (2496). Ku Pd. pod stopami d
193 Opalonym Świstowy (2380), na prawo od niego po kolei: Mała Wysoka (2429) na tle Staro-leśnego (2
Jaworzyńska (2221). Na prawo od Pośredniego idą: Jaworowe Sady (2424) i Świstowy (2380), przed
Na prawo od Giewontu Zakopane (837) na tle Gubałówki (1123), a na tle Zakopanego Regle: Krokiew
2ÓI Wierchy: Ciemniak (2099), Krzesanicę (2128) i Małołączniak (2101). Na prawo od Świnicy, pon
r5 wa oraz w linii wzniesienia biegnącego na prawo od tej kępy do dalszych drzew można zaobserwować
ratmedtest1 2 16.    Żyła główna dolna jest naczyniem, przebiegającym; ■tk na prawo o
073(1) 11. Badamy punkt krytyczny, rozpatrując znak pochodnej s na lewo i na prawo od tego punktu.
081(1) i x --- 1 jest ona wklęsła, a na prawo od punktu x — 1 znowu jest wypukła (rys. 68). Rzędne p
Wieże Hanoi - algorytm iteracyjny Definicja; na lewo od A jest C, na prawo od C jest A (cyklicznie)