IMAG0930

IMAG0930



2E

30

5A

6A


156 Ko/d/ial H. fcchnlki /api*ii mnmici

Donald 1C 4A


Jean

Katherine I

1D

4A I

1A

4A 1

2D

SA I

2A

5A I

3A

ml

3A

H


Moment dokonania obserwacji

9.35

Technika pomiaru „przepływa wyrazów”


9.55

1 10.00 jOgóto

wg

13

11 i |

m

LUJ

0

JL±U

B


Zapisy wydarzeń z zastosowaniem planu klasy 157

Moment dokonania obserwacji

Kjtcgone

9.35

9.40

| 9.45

955

1 10.00

(Ogółem

%

Lg uffiw na swoim

Lqn _ 13

I |

2 ]

_i_j

r i 0

0

*

6

1 ,

ijbOMwia / kolegami

rr

4 1

4 I

U

i | i 1

6

_!Lj!

1

__|\iinęfn 10 minut, zanim większość zabrała się do zadania. Prawie połowa klasy wykonała /adamc przed końcem lekcji uczniowie ci nic dostali żadnej innej pracy. którą mogliby się zająć, gdy inru kończyli zadanie.


Rys. S i Topograficzny plan klasy z zaznaczeniem umiejscowienia uczniów    daoc

dotyczące zaangażowania u pracę na lekcji geografii. Od uczniów wymagano narysowania aup ukazujących rozmieszczenie zasobów węgla

Podsumowanie obserwacji

Kategorie

Zajęty realizacją zadania A

Czynności nie związane z zadaniem

B

Praca na rzecz szkoły, ale nie polecona przez nauczyciela — C

Należy pamiętać, że uzyskane dane są bardziej użyteczne do ukazania pewnych ogólnych tendencji niż do oceny poszczególnych osób. Jeśli dane zbierał obserwator, ważne jest, by przeanalizować materiał tak wcześnie, jak to tylko możliwe, póki obraz lekcji świeżo istnieje w pamięci nauczyciela.

By dokonać prawidłowej analizy zachowań świadczących o nastawieniu do zadania, trzeba najpierw podsumować zaobserwowane i zapisane dane. Będziesz mógł wtedy zobaczyć, ilu uczniów angażuje się w różne zachowania w poszczególnych fragmentach lekcji bądź podczas całej lekcji.

Inny aspekt zachowań, który może być rejestrowany przy użyciu topograficznego planu klasy, to „przepływ wyrazów**. Zasadniczo jest to technika pokazująca, kto mówi do kogo. Może być ona użyta do zarejestrowania i analizowania klasowych dyskusji. Gdy technika selektywnego zapisu wypowiedzi zwraca raczej uwagę na ich treść, to technika „przepływu wyrazów**' pozwala na określenie inicjatorów i odbiorców komunikatu werbalnego oraz I utajenie rodzaju ich porozumiewania się. Badania wykryły pewne swoiste I ifaściwości zachowań werbalnych nuczyciełi. Dunkin i Biddle (1974) pokazali,

! ś większość nadawców i odbiorców wypowiedzi jest umieszczona w przedniej środkowej części klasy. Określono także pewną liczbę czynników powiąza-~*ch z różnicami w zachowaniu uczniów. Gall i Gall (1976), analizując w yniki fcdań nad grupami dyskusyjnymi, doszli do wniosku, że czarni uczniowie Gają mniejszą tendencję do uczestniczenia w dyskusjach niż biali, podobnie W z młodszymi. Poza tym chłopcy zwykle częściej rozpoczynają rozmowę niż hiewczęta. Te różnice związane z płcią zauważono nawet wśród bardzo ■ttłych dzieci.

Technika ..przepływne wyrazów** może pomóc nauczycielowi odkryć (aj uprzedzenia w swoim własnym zachowaniu werbalnym oraz (b) różnice między aktywnością werbalną


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
49509 str 126 Ko/J/ial 4. Socjalizacja płciowa wc wczesnym dzieciństwie nalna dyskrynunacia ze wzgl
32dyktanda graficzne Tabela 29ABCDEFGHJKLŁMNPR 3F - 3Ł 7R - 10N 5A - 6A 2L - 4M 12F -
14 Sprawozdanie z egzaminu maturalnego 2014 Błędne rozwiązania w zadaniach 5A i 6A świadczą o brakac
98 99 (23) 98 CzcU II. Podtlawy mikro* konomli ■ Ko/d/ial 3. PodtU«) teorii mbon konMimcnl-i 99 z pr
26972 IMAG0974 x=0 : pi/30 : pi/3    %dane x y=sin(x)+rand(size(x))/l 00 %dane y (zde
TO2 30 e. 9V 1=6A m 60    18V 3. Obliczyć napięcie Uab w obwodach:
470 471 (4) ClfM III. Podstaw) makroekonomii Ko/d/ial 18. Model IS-IM. PodłMMWMl* poili; ki e Iw mim
Zadanie Połącz prawidłowo ze sobą elementy REU P 3 OGB PPLO j RATED : +12Vm/+5V ”. 0.5A. 0.6A SA
DSC04355 (2) KO/.D/.IAL 03 BUDYNKI Z ELEMENTÓW TYPU WK-70 - STROPY Wyszczególnienie robót: 1.
DSC04630 (4) KO/D/IAL 12 BALUSTRADY TARASOWE, BALKONOWE I OKIENNE W ym-zególnienic robót: 1.
DSC04847 (2) KO/.D/.IAL 21 OBRAMIENIA OTWORÓW Wyszczególnienie robót: I Przygotowanie podłoża. 2.
69953 str 7 116 Ko/d/ial 4. Socjalizacja płciowa wc wczesnym d/.icciiistwic - w ramach krótkiego cza
<15>> Techniki algorytmiczne - przybliżone i dokładne mi są: G-4a, G-5a, G-6a, L-6b, L-5b,
DYKTANDA GRAFICZNE (31) Tabela 29ABCDEFGHJ KLŁMNPR 3F - 3Ł 7R - 10N 5A - 6A 2L - 4M 1
str 126 Ko/J/ial 4. Socjalizacja płciowa wc wczesnym dzieciństwie nalna dyskrynunacia ze względu na
3 IB 2 B 3 A 4 B 5A 6A 7B 8B 9A 10 A Stopniowanie przysłówków, 133 1 IB 2 A 3 A 4 A 5C 6B 7A 8C 9A 1

więcej podobnych podstron