IMG360 (4)

IMG360 (4)



WPD-2 19931.

OJ. PrędkoSC miarodajna jesi zmienna wzdłuż drogi. Zakres zmian prędkości miarodajnej oraz jej (godność z prądkością projektową stanowi podstawą oceny poprawności gcornelry-czncgo u kształt owa ma dragi.

Prędkości miarodajne sąsiednich jednorodnych odcinków drogi nie powinny różnić się o więcej niż 10 km/h. Przy projektowaniu modernizacji drogi dopuszcza się różnicą nie większą niż 1S km/h

Jeżeli nUtuct prędkoSci miarodajnych są większe. to zaleca się lak skorygować układ geo-metryczm fednry.lub obu nawalanych odcinków jednorodnych, by w efekcie ujednolicić prędkości lub wprowadzić między nimi odcinek przejściowy dla złagodzenia prsejtcia z jednaj psędkaSc! w drugą.

Prędkość miarodajna jednorodnego odcinka drogi nie powinna być większa od prędkości projektowej o więcej niż 20 km/h.

Jatb prędkafć miarodajna fan większa od prędkości projektowej o więcej niż 20 km/h, zaleca się sStarygawanie układu trasy w celu zmniejszenia prędkoSci miarodajnej lub powiększenie prędkoSci projektowej tak. by róinica obu prędkoSci nie była większa od 20 km/h.

4J OBCIĄŻENIE NAWIERZCHNI DRÓG I OBIEKTÓW MOSTOWYCH

43. J. Obciążenie (15 kN od pojedynczej osi napędowej pojazdu należy przyjmować dla projektowanej nawierzchni zasadniczych i dodatkowych pasów ruchu, zatok postojowych oraz utwardzonych poboczy nowego odcinka drogi zaliczonego do sieci dróg międzynarodowych. Nawierzchnie urządzali obsługi ruchu na tej drodze, w części użytkowanej przez pojazdy ciężarowe. projektuje cię na obciążenie 100 kN.

4.1,2. Obciążenie 100 kN od pojedynczej osi napędowej pojazdu należy przyjmować dla projektowanej nawierzchni:

zasadniczych i dodatkowych pasów ruchu, zatok postojowych, utwardzonych poboczy drogi Ul klasy oraz tych dróg IV i V klasy, na których liczba pojazdów rzeczywistych w ciągu doby o nacisku powyżej 80 kN na pojedynczą oś napędową będzie większa od 100 P/d, w dziesiątym roku po oddaniu drogi do użytkowania,

- łącznic węzła.

4J3. Obciążenie 80 ItN od pojedynczej osi napędowej pojazdu należy przyjmować dla projektowanej nawierzchni.'

osadniczych j dodatkowych pasów ruchu, zatok postojowych oraz utwardzonych poboczy pozostałych dróg IV i V klasy,

dróg manewrowych i stanowisk postojowych dla samochodów na parkingach.

43.4. Obciążenie drugi, która pełni dodatkowo specjalne funkcje ustala się indywidualnie.

433. Obciążenia obiektów mostowych należy przyjmować zgodnie z obowiązującymi normami (6) i wytycznymi (27] przy czym:

- dla obiektów w ciągu dróg III I IV klnty przyjmuje się klatę obciążeń B,

dla obiektów w ciągu dróg V klaty przyjmuje się klatę obciążeń B lub C w zależności od funkcji drogi |23|.

4.4. DOSTĘPNOŚĆ DO DROGI

4.4.1.    Dostępność Jest podstawową cechą drogi i wynika bezpośrednio z funkcji drogi oraz jej przeznaczenia.

Pojęcie dniiępnotcl obejmuje:

-    zakres t częstoM połączeń rozważanej drogi z Innymi drogami,

-    zakres ohiiugi bezpoirtdnlegp otoczenia.

4.4.2.    Dostępność do drogi III, IV lub V klasy może być:

-    częściowo ograniczona,

-    nie ograniczona.

Częściowo ograniczona dostępność do drogi oznacza równocześnie:

-    pierwszeństwo ruchu na projektowanej drodze,

-    dopuszczenie połączenia z wybranymi drogami publicznymi, które zapewniają właściwe pod względem funkcjonalnym powiązania z pozostałą siecią drogową oraz z koncentracją źródeł i celów ruchu, dla obsługi których jest przeznaczona projektowana droga,

-    dodatkowe dopuszczenie połączenia z innymi drogami publicznymi, o ile me spowodują one pogorszenia warunków I bezpieczeństwa ruchu na projektowanej drodze.

-    brak obsługi liczjiośredniegn otoczenia (zakaz stosowania zjazdów).

Nie ograniczona dostępność do drogi oznacza równocześnie:

-    dopuszczenie poh|czenia z wszystkimi drogami publicznymi,

-    obsługę bezpośredniego otoczenia za pomocą zjazdów, o ile nie spowodują one pogorszenia warunków i bezpieczeństwa ruchu na projektowanej drodze.

Podstawą różnicowania dostępności jest zakres i częstość połączeń rozważanej drogi z siecią drogową oraz zakres obsługi zagospodarowania w otoczeniu drogi. Nałomiosi spciaób realizowania dostępności dn drogi, np. poprzez skrzyżowanie czy węzeł, wynika z klasy technicznej krzyżującej się drogi oraz wymaganego poziomu swobody i bezpieczeństwa ruchu.

443. Wymagania dostępności do poszczególnych klas dróg podano w lab). 1.1.

Częściowe ograniczenie dostępności należy zapewnić przy projektowaniu:

-    nowego odcinka drogi III klasy, a szczególnie obwodnicy miasta,

-    modernizacji drogi III klasy da przekroju dwujezdniowego i prędkości projektowej powyżej 70 km/h.

Ze względu rui bezpieczeństwo ruchu zaleca się zapewnienie częściowego ograniczenia dostępności przy modernizacji Jednojezdniowej drogi III klasy.

-27-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
472 2 12. ELEKTROWNIE WODNE Rys. 12.3. Zmienność ciśnienia i prędkości w turbinie oraz odpowiednie t
42035 IMG370 (2) WPD-2 19931. TkhL 5.10. hotrmla pua ruchu mm lukach ludowych I Promień tuku I koł
matematyka0002 28.    Podaj definicję pochodnej funkcji zmiennej rzeczywistej oraz je
IMG$81 prędkość krytyczną e i odpowiadająco jej ciśnienie krytyczne p . Oczywiście, że poza kanałem
LastScan35 z natury zmienne i podlegają silnym wpływom czynników historyczno-kulturowych oraz indywi
fizyka egzamin teoria 5.    Przedstaw w jaki sposób liczymy pracę wykonaną przez zmie
11 10.2. Zakres zmienności naprężeń 10.2. Zakres zmienności naprężeń Przebieg zmienności naprężeń
3skan 3. Wyniki pomiarów i obliczenia: Dla każdego z ustawień zaworów oblicz prędkość cieczy oraz te
________ J^^^uwan^Hugoscrakiety poruszającą się z prędkością 0,80, jeśli jej długość spoczynkowa

więcej podobnych podstron