PICT4905

PICT4905



62 Rozdział 3. Uczeń i nauczyciel

62 Rozdział 3. Uczeń i nauczyciel

Fe


9. Współdziałanie między nauczycielem i uczniami opiera się na wymianie formacji, obejmującej także ocenianie osiągnięć uczniów, to jest uzyskiwanie i mun i kowanie informacji o wynikach uczenia się.

10.    Ocena szkolna, to jest wynik oceniania osiągnięć uczniów, składa się ze stopnia szkolnego oraz komentarza na temat znaczenia tego stopnia

11.    Systematyczne informowanie ucznia o wyniku uczenia się jest niezbędne dla podnoszenia skuteczności uczenia się.

12.    Postęp dydaktyczny w ocenianiu szkolnym polega na racjonalizacji funkcji oceny szkolnej i na zwiększaniu wartości informacyjnej tej oceny.

13.    Wychowawcza rola stopni szkolnych rośnie wraz z ich obiektywizacją.

QP

TREŚĆ NAUCZANIA

Zamieszczony tutaj rysunek ma pokazać, że miłe chwile swobody Czytelnika już się skończyły, gdyż oto wkraczamy w rygory myślenia modelowego. Naszą, pozwalam sobie to tak nazwać, przyjaźń może uratować zapewnienie, że przedstawiony model będzie jedyny w całej książce i bardzo starannie, w kolejnych jej rozdziałach, objaśniony.

Materiał

v&. nauczania.

Treść planowana ------- Treść poznawanaTreść opanowana


Jest to mianowicie model treści nauczania, wiążący wszystkie główne pojęcia niniejszej książki: l) cele nauczania, 2) materiał nauczania, 3) wymagania programowe, a także 4) planowanie, 5) poznawanie, 6) opanowanie treści.

Czytelnik może być zaskoczony, iż treść nauczania będziemy rozumieć tak schematycznie i kanciasto. No cóż, logika często bywa sucha. Rysując treść nauczania jako różowe obłoki, zróżnicowane w kształcie i odcieniach, zaczęlibyśmy temat o wiele przyjemniej, ale bez większych szans na dojście do jednoznacznych wniosków.

Zanim obejrzymy model z każdej strony i zajrzymy do jego wnętrza, zastanówmy się, dlaczego to właśnie treść nauczania ma być naczelnym pojęciem książki o obiektywizacji stopni szkolnych. Tak ważnym, iż wszystkie inne główne pojęcia są jemu podporządkowane.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT4910 72 Rozdział 4. Treść nauczaniaDynamiczne pojęcie treści nauczania __ Dotychczas nie zajęliś
31148 PICT4907 66 Rozdział 4. Treść nauczania mie jej zobiektywizowania. Teza ta będzie głębiej uzas
51499 PICT4908 ©S Rozdział 4. Treść nauczania Zdaniem psychologów główną cechą czynności jest ich uk
PICT4906 64 Rozdział 4. Treść nauczaniaZnaczenie treści nauczania Treścią nauczania jest - najprości
PICT4909 70 Rozdział 4. Treść nauczania pracownicy naukowi) nie pamiętająoni wiadomości, jakie zdoby
37126 PICT4911 i74 Rozdział 4. Treść nauczania Treść opanowaną przez uczniów znamy stosunkowo dobrze

więcej podobnych podstron