s07 (18)

s07 (18)



Transporter TG-12 zainstalowany w ładowni samolotu An-12

Mechanizm wciągania taśm przytrzymujących ładunki podczas zrzutu, umieszczony na stropie tylnej części kadłuba Widok ogólny spadochroniarzy w ładowni samolotu An-12

Schemat rozmieszczenia spadochroniarzy w ładowni samolotu An-12: I — miejsce mechanika pokładowego, II — miejsce wypuszczającego spadochroniarzy (z przodu — w czasie rozmieszczania spadochroniarzy, z tyłu — w locie). III — miejsce pomocnika wypuszczającego (z przodu — w czasie rozmieszczania spadochroniarzy, z tyłu — w locie)

17


lotu wyrzucanie sprzętu bojowego i desantu żołnierzy na spadochronach odbywa się również przez właz tylny. Kadłub ma dwa awaryjne luki — przedni i górny. Po jego obydwu bokach znajduje się 10 okrągłych okien.

Ładownia kadłuba, w zależności od rodzaju i celu transportu, może być przystosowana zarówno do przewozu pododdziałów żołnierzy wojsk powietrzno-de-santowych łącznie z uzbrojeniem, jak również do przewozu ciężkiego sprzętu bojowego, platform i pojemników ze sprzętem bojowym do zrzutów na spadochronach, bądź różnej masy towarowej w transporcie cywilnym, np. traktorów, maszyn, pojemników kontenerowych itp. Załoga samolotu, w zależności od wersji, może być 3—5-osobowa.

W wersji desantowej do przewozu żołnierzy wojsk po wietrzno-desantowych ładownia wyposażona jest w metalowe fotele dla skoczków. Ustawione są one w czterech rzędach (dwa rzędy w środku i dwa po bokach kabiny). Takie ustawienie foteli umożliwia szybkie i sprawne wyrzucenie desantu skoczków przez właz tylny równocześnie dwoma strumieniami (lewym i prawym), w odstępach co 5—7 sekund. W ładowni jest także specjalna sygnalizacja świetlną dla skoczków. Właz tylny otwierany jest w locie przez nawigatora samolotu za pomocą urządzeń elektrohydraulicznych. Przy każdym fotelu skoczka znajdują się maski tlenowe, z których korzystają -żołnierze wojsk po-wietrzno-desantowych podczas przelotów odbywających się na wysokościach powyżej 4000 m. Maski są zasilane w tleń z pokładowych pojemników, a jego dopływ regulowany może być centralnie z pulpitu rozdzielczego lub indywidualnie przez samego skoczka.



T3

<3-


Kabina

ciśnieniowa

(iii)


2*

*

<b

®

@

(T7)

©

®

®

©

©

©

®

©

©

©

©

©

VI)

/7n\

©

©

©

©

©

0

©

©

©

©

©

©

©

©

©

©

(0

©

©



©


®!


Wysokie siedzenia



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
s10 (19) Regulator ciśnienia powietrza ładowni samolotu An-12 (fot. Kobrzyński) Tablica przyrzą
s12 (6) Regulator ciśnienia powietrza w ładowni samolotu An-26 (fot. M. Kobrzyński) przyrostu temper
IMAG0189 LI Niewielka ładowność samolotów. □    Drogie środki transportowe — wysokie
s05 (18) Samolot An-12 w barwach polskiego lotnictwa wojskowego —
s06 (18) Trap we włazie tylnym samolotu An-12 podczas opuszczania (fot. M. Kobrzyński
18 ANDRZEJ JAKUBIK[12] Terelak, J.F., Baczyńska, A.K. Adaptacja polska Inwentarza Inteligencji Prakt
okladka4 (5) 18 zł 30Przekrój samolotu An-26: 1 — antena stacji radiolokacyjnej, 2 — podwozie przedn
slajd9 (2) Czas życia komórki jajowej od momentu owulacji 6-18 godzin (średnio
IMG 18 (5) Mak M motanym 12 grudnia 2007 r. w Strasburgu, a także stworzenie podstaw prawnych dla pr

więcej podobnych podstron