144 145 (2)

144 145 (2)



144 ćwiczenia i wyjaśnienia

Z137: W mojej strzelbie muszka i szczerbinka nie znajdują się na jednej linii i trafiam poniżej celu lub na lewo od niego. Gdybym chciał naprawić to regulując muszkę (znajdującą się na końcu lufy), to czy powinienem przesunąć ją w lewo czy w prawo, i w górę czy w dół? A gdybym chciał wyregulować szczerbinkę (znajdującą się blisko oka), to w którą stronę musiałbym ją przesunąć?

Rozdział 16

Ogólne zasady rozwiązywania

testów

Są pewne zasady, których przestrzeganie może okazać się pomocne przy rozwiązywaniu wszelkich testów, nic tylko mierzących IQ. Powinno uczyć się o nich w szkole, ponieważ znajomość ich znacznie zwiększa u uczniów' pewność siebie i może trochę podwyższać wyniki uzyskiwane na egzaminach.

ZASADA PIERWSZA

Pierwsza zasada brzmi: przeczytaj zadanie i postaraj się zrozumieć, czego się od ciebie wymaga. Na egzaminie studenci często zużywają jedną czwartą wyznaczonego czasu, próbując znaleźć odpowiedź na pytanie, które zupełnie źle zrozumieli. Nie dostaje się jednak punktów nawet za bardzo dobrą odpow iedź udzieloną na inne pytanie niż to, które zostało postawione.

Pamiętaj, że celem egzaminu pisemnego jest ujawnienie szerokości i głębokości twojej wiedzy. Nie zajmuj się w ięc jedynie częścią tematu, lecz postaraj się uwzględnić wszystkie zagadnienia, które interesują egzaminatora; lepiej powiedzieć mniej o większej liczbie kwestii niż obszernie omówić tylko jedną.

W testach inteligencji nie ma tego problemu, ponieważ ich zadania są zwykle pomyślane tak, że odpowiedź podaje się szybko, najczęściej pod postacią pojedynczego słowa, litery czy liczby. Jeśli przy tym wiesz, jakiego rodzaju relacje uwzględniono w zadaniu, znajdziesz rozwiązanie dużo szybciej.

ZASADA DRUGA

Zawsze udzielaj jakiejś odpowiedzi, zwłaszcza w testach, w których rozwiązania wybiera się spośród kilku podanych. Na egzaminach bardzo rzadko odlicza się punkty za odpowiedzi błędne, a w testach inteligencji prawdopodobnie nie robi się tego nigdy. Jedno jest przy tym pewme: nie dostaniesz punktów za brak rozwiązania.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
uczę. pl Ćwiczenia z pomysłem
144,145 (2) jak skutecznie negocjować zdecydowanie wyrażać sprzeciw. Księgowy może nie czuć się doś&
144,145 (2) Jak skutecznie negocjować zdecydowanie wyrażać sprzeciw. Księgowy może nie czuć się doś
110 111 (4) i io ćwiczenia i wyjaśnienia UZUPEŁNIANIE SŁÓW W innych, często spotykanych zadaniach, w
122 123 (2) 122 ĆWICZENIA I WYJAŚNIENIA Twarze są tu takie same, tylko uszy się zmieniają. Tak więc
Poznaj C++ w$ godziny0155 144 Godzina 10Usuwanie obiektów Kiedy wywołasz delete na wskaźniku do obie
142 143 (2) 142 ĆWICZENIA I WYJAŚNIENIA Często, jak właśnie w tym przypadku, nie musisz w celu rozwi
122 123 (2) 122 ĆWICZENIA I WYJAŚNIENIA Twarze są tu takie same, tylko uszy się zmieniają. Tak więc

więcej podobnych podstron