SDC10423 (2)

SDC10423 (2)



O Ćwiczenia poranne-zestaw01 (patrz:przewodnik....s.40)

II

Zapoaunie dzieci / acliowaiucmjeża ij^ozwyczajcni na podMawieopp^. dania H. Becblerowcj Kolczatek.

1.    Słuchanieopowiadania nauczyciela na podstawie utworu.

2.    Omówienie trcici utworu,

-    KtotobyłKolczatck?

-    Gdzie szukał schronienia?

-    Odzie Kolczatek zasnął?

-    Jakie zwierzęta znalazły schronienie wwierzbie i pod kamieniami?• ■J

-    Jaki kwiat był „opatulony" słomą?

3.    Zabawaruchowa inspirowana ploscnkąAo/śsał^eż (kaseta magnetofonowi^ j Dzieci chodzą na czworakach jak jeże w rytmie słyszanej melodii. Podczas przerwy w muzyce „zwijają się" w kłębki.

4.    Ćwiczenie graficzne Labirynt - droga jeża do legowiska, Moje 4 lata,

cł 1,1.8.

O Zabawy na placu przedszkolnym.

III

S Lepienie jeżyków/plasteliny i materiału przyrodniczego - kształtowanie ryjka, łapek. „wpinanie“igieŁ

O Zabawa racbowa inspirowana piosenką Kolczasty fet.

S Zabawy swobodncwkąakach tematycznych według/« .tcrcsowańdzicci. 1


Cek:

-    posługuje sięprzyimkami: na, pod, obok...

-    rozwija mowę.

Metody: pokaz, rozmowa, zabawa dydaktyczna, ćwiczenia praktyczne.

Środki dydaktyczne: Z. Bogdanowicz Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, K. Wlaźnik Wychowanie fizyczne w przedszkolu, lalka, kącik lalek, parawanlk, kooUa.p««yaJd

PRZEBIEG DNIA

I

S Nawlekaniekoraliłcówrapatyczió wctficgpodangęizeznaucrycłdanaady(rytrnuV O Ćwiczenia poranne - wmwDl(piBt przewodnik....*. 40).

ń

Zabawa dydaktyczna Gdzie jest lalka? utrwalenie prawidłom ego posługiwania siąprayimkami(Z. Bogdanowie/. Zabawy.... s. 41).

Wprowadzenie.

Nnuczy ciel zwracasiązproibadodzieci,aby nazwały sprzęty w kąciku lalek. N.istępnie pokazuje lalki. Jedną z nich manipuluje. ustawiając wróżny sposób, np. sadza na krzesełku. Mawia między dwomameblami.st.mia obok szafy, pod stołem... Dzieci określają, gdzie lalka została umieszczona, używając przy tym prawidłowych przyimków. Podsuwnjątcżpomysł, gdzie możnająpołożyć. Przebieg zabawy.

Kącik lalek zostaje zasłonięty parawanem. Jedno dziecko wchodzi za parawan. umieszcza lalką w dowolnym miejscu i prosi, by dzieci znajdujące >K przed zasłoną zgadywały, gdzie jest lalka. Po odsłonięciu dzieci robią porównanie sytuacji /domysłami. D/iccko,kiórejest najbliżej prawdy.przcchodzi za parawan i stara się w innym miejscu ustawić lalką.

O Zajęcia ruchowe-zestaw II (patrz: przewodnik—, s.4iy

Q Zabawy zorganizowane na placu przedszkolnym - zwrócenie uwagi nabezpie-czcństwo podczas zabaw.

M

S C w iężenia ortofoniczne Jesteśmy w zoo.

Nauczyciel pokazuje obrazka przcdWawiaiącczwierzęta egzotyczne. Dzieci nazy-••• i -ue. a potem naśladują ich głosy (cicho i głośno).

O Zabaw a oncntacyjno-pofTądtowaTiprtncłUcfflC.Wlafenik Wychowanie-, .a. 2SV

2 Zabawy swobodna w wy branych kącikach zainteresowań.

47


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SDC10454 Q ćwiczenia poranne - zestaw X (A. Grząska Zajęcia..., s. 147). n J Rozpoznawanie po kształ
SDC10500 (2) Styaeii PRZEBIEG DNIA Iwttn-w.n, O ćwiczenia poranne - zestaw XVIII (K, Wtażnik Wychowa
Przewodnik Przedszkole trzylatka czIIIC Zabawa orientacyjno-porządkowa Odszukaj swojąparę (patrz: pr
Scan10127 Ćwiczenia poranne następują bezpośrednio po okresie schodzenia się dzieci i po dowolnych z
img29201 djvu 299 ćwiczenia piśmienne. I. Co przewozi kolej? — II. Odpisy z tablicy i książki. — II
Scan10147 (2) PRZYKŁADY ĆWICZEŃ PORANNYCH Z PRZYBORAMI ZESTAW LI Przybory: Obręcze 1.   &n
43970 Scan10147 (2) PRZYKŁADY ĆWICZEŃ PORANNYCH Z PRZYBORAMI ZESTAW LI Przybory: Obręcze 1.  &n
45545 IMG86 (2) Rozdział II umożliwia ćwiczenia z trudniejszym zestawem. Grę można przerwać w dowol
Str. 4 W ogrodzie zoologicznym - zestaw ćwiczeń porannych (Opracowała mgr Małgorzata Komińska-Skrzyp

więcej podobnych podstron