I. Wanalizie procesów percepcji, podejście wyodrębniania cech... cioi - qórcz (a-jnazywane iest doktryna ..pojedynczego neuronu”
Bh Ignoruje całkowicie ważność integrowania prostych elementów bodźca dla całości spostrzegania
ęfr) podkreśla ważność integrowania prostych cech elementów bodźca dla całości spostrzegania w tzw. procesie góra-dół (top down) d- nazywa się inaczej psychofizyką
a- buforem sensorycznym i jednostką gnostyczną b- buforem sensorycznym i pamięcią krótkotrwałą ęiuclut Cr buforem sensorycznym i w odniesieniu do zmysłu wzroku- pamięcią echoiczną 10 buforem sensorycznym i w odniesieniu do zmysłu wzroku- pamięcią ikoniczna
3. Poza badaniami empirycznymi pamięci sensorycznej analizatora wzrokowego, prowadzono także eksperymenty badające pamięć echoiczną (na wzór eksperymentu Sperlinga). Autorami tych badań byli:
a- Haber i Standing (1969) b- Banks I Barber (1977)
© Darwin Turyęy, Crowder (19721 d-Masarro (1975)
a- obrazem następczym i jest określony właściwościami receptora wzrokowego b- obrazem następczym i nie jest określony właściwościami receptora wzrokowego c- obrazem następczym i ma lokalizację centralną (d) obrazem następczym i ma lokalizację peryferyjną
b- detektora cech O-geomi
d- detektora sensorycznego
6. Badania z atrapami, czyli kartonowymi modelami ptaków, wykazały, że jeśli lecący model ma długi ogon i krótką szyję, to także zwierzęta domowe, jak kaczki i gęsi, uciekają. Natomiast odwrotny kierunek lotu takiej atrapy nie powoduję ich ucieczki. Tę analizę zależności rtnittadnie określonych reakcjT od pewnego zestawu bodźców nazywanych kluczowymi przedstawił Tinbergen, wprowadzając pojęcie:
2 ?
\e/
tHwrodzonego mechanizmy wyzwalającego r* organizacji procesów spostrzegania ^BWoęaekusania i kontekstu w spostrzeganiu d- wyodrębniania cech w aspekcie ich integracji
a- elementy podobne do siebie w porównaniu z innymi, mniej podobnymi elementami, tworzą podobną figurę
(b^ elementy podobne do siebie w porównaniu z innymi, bardziej oddalonymi elementami, tworzą
figarę J ' . - ,
c- elementy poruszające się w tym samym kierunku są widziane razem i tworzą jedną figurę d- elementy położone blisko siebie zamykają kształt niekompletnej figury