Img10253

Img10253



i

£

rs.

W

CHCĘ BYC KRÓLEM

(K. W. Vopel)

§1 CELE

2 Dzieci mogą tutaj przetestować, na ile same są zainteresowane wpływową pozycją w grupie oraz którym dzieciom życzyłyby silnej pozycji i według jakich kryteriów zrealizowałyby to.

I


T\


UCZESTNICY

Od 8 lat. Dzieci muszą już być zaznajomione z zabawami interakcyjnymi i mieć do siebie zaufanie. Wielkość grupy dowolna.

CZAS TRWANIA

Około 30 minut.

a POMOCE

® Dla każdego dziecka potrzebne są cztery krążki samoprzylepne (dla dziew-— cząt czerwone, dla chłopców niebieskie) i pasek tekturowy szerokości około 5 centymetrów i długości około 50 centymetrów, który należy wcześniej przygotować. Na początku zabawy prowadzący przymierza każdemu dziecku koronę, przykładając pasek tekturowy do głowy w taki sposób, żeby dobrze przylegał. Następnie sczepia się pasek zszywaczem (krążki samoprzylepne można nabyć w sklepie z materiałami biurowymi).

przebieg gry

« Chciałbym wam zaproponować zabawę, która nazywa się „Chcę być królem”. Możecie wybrać króla grupy. Wyobraźcie sobie, że wszyscy mieszkacie w dalekim kraju, gdzie tradycyjnie król rządzi ludźmi. Władca dba o to, żeby prawa każdego były przestrzegane, żeby wszyscy żyli zgodnie; łagodzi spory i reprezentuje interesy mieszkańców swego królestwa wobec sąsiadów itd. Czy możecie to zobaczyć oczami wyobraźni?...

Najpierw każde dziecko otrzyma ode mnie koronę. To ten tekturowy pasek. Żeby korona ładnie wyglądała, proponuję namalowanie na nim złotych ząbków... Teraz będę podchodził do każdego dziecka i przymierzał mu koronę, żebyście mogli ją sobie nałożyć...

Teraz możecie zacząć wybory króla, zróbcie to następująco: każde dziecko

133


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Img10253 i £ rs. W ♦CHCĘ BYC KRÓLEM (K. W. Vopel)§1 CELE 2 Dzieci mogą tutaj przetestować, na ile sa
63734 Img10253 i £ rs. W ♦CHCĘ BYC KRÓLEM (K. W. Vopel)§1 CELE 2 Dzieci mogą tutaj przetestować, na
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
Img10255 51MASZ TO ZROBIĆ I (według G. Castillo)CELE Tutaj dzieci mogą sobie uświadomić, na ile rząd
Img10295 15CO SIĘ ZMIENIŁO? (teatr improwizacji) CELE Dzieci mogą szkolić zdolność obserwacji próbuj
Img10309 ««*DŹWIĘKI FANTAZJI (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą w bardziej świadomy sposób skoncentrować
Sztuka nauczania czynnosci nauczyciela ?LE kształcenia rozdz 11 r Cele ogólne wskazują kierunki d
Img10256 52MASZ TO ZROBIĆ II (według G. Bach)CELE Dzieci mogą wyżywać swoje dyktatorskie zapędy w be
Img10332 POCZTA BUTELKOWA (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić częściowo oderwane aspekty

więcej podobnych podstron