Img10295

Img10295



15

CO SIĘ ZMIENIŁO?

(teatr improwizacji)



CELE

Dzieci mogą szkolić zdolność obserwacji próbując odgadnąć, co zmieniło się w ubraniu, ewentualnie w postawie partnera.

Eksperyment czyni je bardziej wrażliwymi na ważne aspekty niewerbalnej komunikacji.

UCZESTNICY

Wszyscy powyżej ośmiu lat. Wielkość grupy jest dowolna.

CZAS TRWANIA Około 30 minut.


PRZEBIEG GRY

Chciałbym zaprosić was do gry, podczas której możecie się przekonać, jak '-' dobrze potraficie obserwować. Wiecie, że są takie zawody, w których trze

ba być doskonałym obserwatorem. Na przykład: detektyw bada dokładnie otoczenie, aby móc dobrze wypełnić swoje zadanie. Możecie więc także wy stwierdzić, czy nadawalibyście się do tego zawodu.

Najpierw wybierzcie sobie dziecko, z którym chcielibyście zagrać... Stańcie teraz naprzeciw siebie i porównajcie swój wzrost... Jeśli jesteście gotowi, to przyjrzyjcie się sobie dokładnie. Popatrzcie na ubranie partnera. Zróbcie sobie w pamięci jakby jego zdjęcie... (30 sek.)

Zaraz poproszę mniejszego z was, żeby zamknął oczy. W tym czasie większy z was może zmienić coś w swoim ubraniu, na przykład rozpiąć lub rozwiązać jednego buta, opuścić jedną skarpetkę, odpiąć guzik przy koszuli lub coś podobnego. Mniejszy z was musi następnie odgadnąć, co zostało zmienione. Czy zrozumieliście, o co mi chodzi?...

Teraz mniejsze dziecko zamyka oczy... Proszę nie podglądać. Zasłońcie dobrze oczy, aby wasz partner mógł w spokoju coś zmienić. Może to być tylko jedna jedyna rzecz...(30 sek.)

Możecie teraz otworzyć oczy. Kiedy już odgadniecie, co się zmieniło w ubraniu partnera, powiedzcie to głośno. Wtedy on może potwierdzić lub nie, czy to prawda... (30 sek.)

Chciałbym się dowiedzieć, kto z was mógłby być dobrym detektywem i prawidłowo odgadł zmianę...

Zamieńcie się teraz rolami. Wyższy z was zamyka oczy, a niższy zmienia coś w swoim ubraniu. Pamiętajcie, tylko jedną rzecz... (30 sek.) Otwórzcie oczy i spróbujcie odgadnąć, co partner zmienił w swoim ubraniu... Kiedy będziecie gotowi, powiedzcie to partnerowi... (30 sek.)

Także teraz chciałbym dowiedzieć się, ilu z was udało się zaobserwować zmianę...

Porozmawiajcie krótko ze sobą, czy dobrze bawiliście się podczas tego eksperymentu i jak dobrymi obserwatorami jesteście w codziennym życiu. Opowiedzcie sobie także, w jakich sytuacjach obserwujecie otoczenie szczególnie uważnie... (3 min.)

Chciałbym, abyście wybrali sobie jeszcze raz partnera, żeby przeprowadzić z nim ten sam eksperyment. Kogo chcecie wybrać tym razem ?...

Proszę i tym razem powtórzyć instrukcję. Proszę przejść do drugiej części eksperymentu.

Jeszcze raz poszukajcie nowego partnera... Tym razem zmienimy trochę grę. Mniejszy z was zamyka oczy jako pierwszy, aby większy mógł coś zmienić. Jednak teraz nie chodzi o zmiany w ubraniu, ale w postawie. Przyjrzyjcie się sobie jak stoicie...

Mniejszy z was zamyka oczy... Większy z was zmienia coś w swojej postawie... Może np. wysunąć stopę bardziej do przodu, lekko skrzyżować ręce, zgiąć rękę, przekrzywić trochę głowę, spleść ręce. Także teraz może to być tylko jeden szczegół, jaki zmieniamy... (15 sek.)

Otwórzcie znowu oczy i powiedzcie, co zostało zmienione...

Chciałbym dowiedzieć się, komu udało się prawidłowo odgadnąć zmianę... Porozmawiajcie krótko, czy ta część eksperymentu sprawiła wam radość i na ile dobrze mogliście dostrzec różnicę w postawie... (3 min.)


KRYTERIA OCENY

□    Co sprawiło mi najwięcej przyjemności?

□    Co bawiło mnie najmniej?

□    Czy mogłem wybrać to dziecko, które chciałem mieć jako partnera lub czy odczekałem, aż ktoś mnie wybierze?

□    Co podobało mi się bardziej, obserwować czy dokonywać zmian?

□    Czy oszukiwałem i podglądałem?

□    Jak dokładnie obserwuję zwykle ubranie i postawę innych ludzi?

O Na ile ważne jest dla mnie ubranie?

O Czy zwracam uwagę na ubranie kierującego grupą?

O Co może powiedzieć o człowieku jego ubranie?

O Co mówi mi postawa jakiegoś człowieka?

53


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Img10253 i £ rs. W ♦CHCĘ BYC KRÓLEM (K. W. Vopel)§1 CELE 2 Dzieci mogą tutaj przetestować, na ile sa
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
Img10309 ««*DŹWIĘKI FANTAZJI (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą w bardziej świadomy sposób skoncentrować
Img10256 52MASZ TO ZROBIĆ II (według G. Bach)CELE Dzieci mogą wyżywać swoje dyktatorskie zapędy w be
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
Img10319 MÓJ NAJWIĘKSZY SUKCES W OSTATNIM ROKU (K. W. Vopef)CELE Dzieci mogą nauczyć się patrzeć na
Img10253 i £ rs. W ♦CHCĘ BYC KRÓLEM (K. W. Vopel)§1 CELE 2 Dzieci mogą tutaj przetestować, na ile sa
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
63734 Img10253 i £ rs. W ♦CHCĘ BYC KRÓLEM (K. W. Vopel)§1 CELE 2 Dzieci mogą tutaj przetestować, na
DSCN0255 STRACH PRZED SZKOŁĄ (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą wyrazić, czego się w szkole boją, a co sp

więcej podobnych podstron