Img10304

Img10304



a@c


a Jak dobrze współpracowały dzieci z przywódcą? CJ Co zauważyłem oprócz tego?

koncentracji i postrzegania.


fy) DOŚWIADCZENIA

jff/Ę Gra umożliwia trening

SŁUCHAĆ OCZAMI



(K. W. Vopel)


a


CELE

Podczas tej gry dzieci mogą ćwiczyć odbieranie języka ciała i jego świadomą interpretację.

UCZESTNICY

Wszyscy powyżej 8 lat. Wielkość grupy jest dowolna.

CZAS TRWANIA

Około 30 minut.

PRZEBIEG GRY

Chciałbym nauczyć się z wami nowego języka, którym właściwie wszyscy mówicie, ale nie zawsze wszyscy go rozumiecie. Chodzi o język ciała. Wytłumaczę wam, na czym będzie to polegać. Zaraz zacznę mówić, nie używając słów. Jestem ciekawy, czy odgadniecie, co będę chciał powiedzieć. Kiedy np. potrząsnę głową, to słowo to z języka ciała oznacza „nie”. Jeśli więc chcecie mnie zrozumieć, musicie mi się uważnie przyglądać.

Proszą rozpocząć pokazując zmęczoną twarz. Można podeprzeć głową rąką i przymknąć oczy. Potem pytamy dzieci, co zobaczyły. Nałeży je skłonić do zdań w formieja, np.: „ Jestem zmęczonyjestem wyczerpany” itd. Ponieważ język ciała jest stosunkowo wieloznaczny, możliwe jest dość duże spektrum interpretacji. Kiedy dzieci nie będą już miały więcej pomysłów, proszę je krótko skomentować wybierając najtrafniejsze. Proszę następnie powiedzieć, co chcielibyście dzieciom przekazać. Należy zwracać im ciągle uwagę na fakt, że język ciała nie da się nigdy jednoznacznie zinterpretować.

Następnie proszę wyrazić strach: unieść ramiona, żeby schować w nich głowę, lekko otworzyć usta i unieść brwi. Proszę sobie jednocześnie wyobrazić, że przyglądają się państwo wypadkowi samochodowemu.

Potem proszę przybrać radosny wyraz twarzy. Proszę uśmiechać się i wyobrazić sobie przy tym, że wygraliście w totolotka.

Następnie proszę unieść rękę i pogrozić palcem. Proszę sobie wyobrazić natarczywego człowieka, którego należy powstrzymać. Mogą państwo wysłać jeszcze inne sygnały, takie jak państwo chcą.

71


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Img10304 a@c a Jak dobrze współpracowały dzieci z przywódcą? CJ Co zauważyłem oprócz tego? koncentra
Img10304 a@c a Jak dobrze współpracowały dzieci z przywódcą? CJ Co zauważyłem oprócz tego? koncentra
S5001390 mentarze dzieci i kolegów oraz koleżanek z pracy. Przypomnijcie sobie, jak dobrze się wtedy
20. Jak dobrze definiować cele projektu 21. % wykonania projektu. Co mierzy? 22. Zdeflnluj rolę mena
Na słowa: "teras szybko pomożemy "- dzieci rozkładają obie "co to owoc dobrze wiemy &
- A wy dzieci wiecie co jeszcze jest takie żółcilitkie jak nasza kaczuszka? (Dzieci
Ogólnopolskiprogram UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆTemat: Jak dobrze was widzieć... Powrót do szkoły -
Ogólnopolskiprogram UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆTemat: Jak dobrze was widzieć... Powrót do przedszkola,
•    Czytanie poczną naprzód do jak najprostszego wyrażania dzieciom, co przez czytan
Slajd10 (183) V    i V Facet jest jak batonik czekoladowy:yi / słodki i pierwsze co
Zdj??cie0061 Jak nic WYchowYwać dzieci J.rłtn (łkitMan    hrhmwiaęyzjnu mu Jur punra:
Slajd10 (183) V    i V Facet jest jak batonik czekoladowy:yi / słodki i pierwsze co

więcej podobnych podstron