img18901 djvu

img18901 djvu



192

dzieci odpisują na zeszytach te przykłady z pytajnikami, a nauczycie maże drugie z liczbami i pyta się: Oo tutaj macie napisać? (pokazuj pytajnik). Napiszecie to w domu. Przy drugim przykładzie niekoM cznie musi się przeprowadzać rysowanie przedmiotów dodawanych. -Zapoznanie się z 5-groszówką i marką pocztową za 5 groszy. —■ Dj ozenie od 1—9 na palcach, liczydle, kółeczkach, patyczkach, fasof groszkach i t. p., z pamięci, naprzód i wstecz liczebnikami głównym a następnie porządkowymi w podobny sposób, jak przy 1—5.

Obraz liczby 9:

Gimnastyka v.r sali giinn. Ćwiczenia wstępne, jak poprzednie Uruchomienie całego ciała. Mówiliśmy w klasie o ptaszkach, A któr mi pokaże, jak siedzą ptaszki? Dziecko przysiada i kładzie ręce mięt*; kolana. Pokażcie wszyscy, jakto ptaszki siedzą? A jak ptaszki latają Pokaż Z.! U. Powstają podskokiem, podnosi ramiona w bok, skacz i naśladuje ramionami ruch latania. Wszyscy naśladują. Powtarzaj, trzy razy na komendę. Ptaszki siedzą — raz! Latają — dwa! Raz,! dwa Ćwiczenie oddechowe przy równoczesnem zwracaniu dłoni k przodowi. Ćwiczenia tułowia. Przejście pod sznur. Zabawa w „Kot i mysz“, lub „Lata ptaszek". Ćwiczenia końcowe. Pochód na palcach Ćwiczenia oddechowe przy równoczisnem podnoszeniu ramion wboli Jeżeli gimn. w klasie zabawa w „Kurę i kurczęta". Jedno dzieck jako kura wychodzi z klasy. N, wyznacza jedno albo dwoje dzieci, jaki kurczęta, Wszystkie dzieci opierają czoło o pulpity. Gdy wróci kura wtedy woła „ko ko, ko", a kurczątka odpowiadają cichutko „pi, pf Gdy kura odnajdzie kurczątko, ono zostaje kurą, (Według podręcznika „Gry i zabawy" M. Germanówny).

Tydzień X.

Nauka rzeczy ojczystych. Rozmowa o maku p o 1 n y n i ogrodowym. Obrazek kwiatów, oraz makówki maku polnego i ogrodowego. — Nauczyciel, wskazując na obrazek, pyta: Co tu jesl namalowane? Które widziało kwitnący mak? Gdzie ty widziałeś mak: A ty? Jakiej barwy jest mak polny, a jakiej ogrodowy? (Może być biały, fioletowy, czerwony, nawet różowy). Policz, z ilu płatków składa się kwiat maku? Co jest w środku kwiatu? (Dużo żółtych pręcików, a w samym środku zalążek, który wyrasta później w główkę maku. Z tych pręcików zbierają pszczółki, jak wiecie, ten żółty pyłek i robią z niego wosk). Co się dzieje później z kwiatem? Czy zostaje zawsze taki piękny? Co wyrasta z kwiatu? (Pokazuje makówkę). Co


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
WA308Y0 II10105 POCZATKI SZTUKI009 I djvu na oku tę prawdę, że «to, czego nie zużytkowujemy, staje
3 (1595) Quickstep Dzieci dzielimy na dwie równe liczebnie grupy. Najlepiej, aby w jednej grupie zna
img06301 djvu 62 - się dzieci w rozmachowem pisaniu kresek podstawowych pisma po sltiego ołówkiem,
img18201 djvu 183 G r a. Wyścigi, jak na poprzedniej lekcji, albo w „Liisa“. Wszystkie dzieci stają
strona (14) Czas na lekcję muzyki Pani Zosia, nauczycielka muzyki, nauczy dzieci wielu nowych piose
IMGv25 (2) H inną wersją tego ćwiczenia jest dobieranka - gra. Dzielimy obrazki na dwa te mpłety. Je
scandjvutmp14801 288 dzieciństwa nago, i ciągle wystawiony na skwar słońca, na otwai-te powietrze,
img24501 djvu 248 3) Modlimy się do Pana Boga i śpiewamy nabożne pieśni. — 4) I do szkoły woła dzie
Nartowska Różnice indywidualne0031 nia dzieci, a przede wszystkim na te, które wyraźnie mają charakt
BIBLIOTECZKA MĄDREGO DZIECKA ZESZYT CZTEROLATKA (24) Policz, ile mama kaczka ma dzieci i narysuj n
37 (3) KARTA nr 37 (rozdział 2., ćwiczenie 34.) Wskaż na obrazku te przedmioty, z których dzieci kor
Zabawa ruchowa do piosenki Do zabawy będziemy potrzebować tiulowe chusty. Dzieci dzielimy na dwie gr

więcej podobnych podstron