img213 (12)

img213 (12)



nadają się i najczęściej bywają stosowane testy zawierające zadania otwarte, tym niemniej w pewnych wypadkach niezbędne jest zastosowanie testu z zadaniami zamkniętymi. Jeżeli chodzi o zadania zamknięte, to najczęściej spotyka się zadania wymagające wyboru wielokrotnego oraz zadania „na dobieranie”.

Oto przykładowy zestaw wyrazów (dla ucznia klasy I), które trzeba uporządkować dobierając je według logicznych związków:

kaczka


kot

owca

koń

pies


rzy

szczeka

kwacze

miauczy

beczy

Z zadań otwartych w klasach I—V stosuje się najczęściej zadania wymagające krótkiej odpowiedzi oraz zadania wymagające wypełnienia luk.

Test otwarty z zadaniami z luką można stosować w klasach II—V, przy czym może on zawierać np. zadania polegające na uzupełnieniu zdań brakującymi wyrazami. Przed wprowadzaniem tego rodzaju sprawdzianu trzeba dzieci nauczyć sposobu wykonywania zadania z luką, najlepiej na konkretnym przykładzie. Treść takich zadań może wiązać się z przeczytanym tekstem, np. opowiadaniem z podręcznika.

Niżej podano przykłady sprawdzianów czytania ze zrozumieniem dla klasy II, III i IV. Są to sprawdziany oparte na zasadzie zadań otwartych (zadań z luką).

SPRAWDZIAN DLA KLASY II:

Polecenie: Przeczytaj i wpisz w ramki brakujące wyrazy.

Kaczor i Kaczka zbudowali pod lasem domek.

Tu przezimujemypostanowili.Spiżarnię mamy dobrze zaopatrzoną, wystarczy nam jedzenia do wiosny.

Spadł pierwszy \    \ . Przyprószył pola

i łąki, zasypał drogi. Mróz wymalował na szybie srebrne gałązki. Ciepło i przytulnie jest w |    ~j

pod |    i , gdy za oknami szumi śnieżna

zadymka.

Cz. Janczarski

SPRAWDZIAN DLA KLASY III:

Polecenie: Przeczytaj i wpisz w ramki brakujące wyrazy.

PRZYGODA OLKA

Wracaliśmy z tatusiem z wakacji. W Warszawie trzeba było się przesiąść. Wyszliśmy z dworca. Tatuś powiedział, że pojedziemy autobusem na inny dworzec. Kazał mi zaczekać na przystanku, a sam poszedł do Idosku „Ruchu” kupić bilety ]    | . Odszed

łem tylko na chwilę, bo w pobliżu był sklep z zabaio-kami. Po chwili chciałem wrócić do |    ~f ,

ale przy j    \już go nie było. Postanowiłem więc iść na \    | . Szedłem przed siebie coraz innymi ulicami, ale na |__j nie

trafiłem. W końcu doszedłem do jakiegoś skweru i usiadłem na ławce, bo mnie l    | rozbolały.

Wg Z. Przyrowskiego

SPRAWDZIAN DLA KLASY IV:

Polecenie: Przeczytaj i wpisz w ramki brakujące wyrazy.

75


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Image0009 r ZNAKU SYGNAŁY DROGOWE CZQŚĆ 1 Znak l)-10 „koniec autostrady (rys. 12) spotyka się najc
Image0009 r ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE
CCF20091014002 6 12.3.    Odżywianie się drobnoustrojów i rodzaje stosowanych podłoż
SCAN0103 Prawa i wolności to te postanowienia karty, które nadają się do samodzielnego stosowania i
LastScan2 (12) dąży się do wykształcenia właściwego stosunku do rekreacji ruchowej. W tym okresie up
Testy i zadania rekrutacyjne -    jak się do nich przygotować? Testy oraz zadania
skanuj0183 (5) Najczęściej są stosowane zawory wzniosowe, które mogą spełniać wszystkie zadania. Kur
12 Biologia Molekularna Rośli się największym zakresem dynamicznym, więc doskonale nadają się do ana
*    sprawców nadających się do poprawy, wobec których należy stosować
74 75 (12) Odkryte tarasy i dachy domów, według opinii wielu autorów, nie nadają się jako teren do n
Scan BMP 12 1. Patologia społeczna Ostatecznie więc patologię społeczną definiuje się najczęściej ja
286 (5) 7.2.2. Jak badać style życia? Posługiwanie się najczęściej stosowanymi wskaźnikami sprawia,

więcej podobnych podstron