img010

img010



Treści programowe:

Seminaria od 8.15 (3 x 90 minut)

I.    Odmienności budowy anatomicznej uszu, nosa, gardła, krtani i tchawicy niemowląt i małych dzieci. Pierścień Waldeyera.

II.    Specyfika badania laryngologicznego pacjenta w wieku rozwojowym z uwzględnieniem diagnostyki narządu słuchu.

III.    Zajęcia praktyczne - badanie jamy ustnej, gardła, krtani i uszu u dzieci. Techniki endoskopowe w diagnostyce chorób otorynolaryngologicznych u dzieci.

Ćwiczenia po seminarium do godziny 12. 00 (3 x 45 minut)

Przed ćwiczeniami studenci powinni przygotować się z anatomii i fizjologii narządów otolaryngologicznych.

8.15    - 9.45 -Zajęcia seminaryjne w grupach 12 osobowych, prelekcja, omówienie tematów i przypadków klinicznych w formie seminaryjnej

9.45 - 10.15 Przerwa w zajęciach

10.15    - 12:00 - Zajęcia kliniczne w grupach 5-6 osobowych z asystentem przy łóżku chorego

Ćwiczenie 1

Zbieranie wywiadu dotyczącego chorób otolaryngologicznych wieku dziecięcego.

Badanie chorych z uwzględnieniem różnic anatomicznych u dorosłych i dzieci.

Diagnostyka laboratoryjna i obrazowa chorób otolaryngologicznych u dzieci. Wskazania do adenotomii i tonsillektomii u dzieci.

Ćwiczenia 2- Diagnostyka narządu słuchu u dziecka - zajęcia praktyczne w pracowni audiologicznej. Badania narządu słuchu w zależności od wieku dziecka- interpretacja wyników badań słuchu. Stany nagłe w otolaryngologii dziecięcej( duszność, ciała obce). Ćwiczenia 3 - Praktyczne badanie otolaryngologiczne. Asystowanie w czasie zabiegów diagnostycznych w tym endoskopowych. Omówienie podstawowych laryngologicznych jednostek chorobowych wieku dziecięcego - diagnostyka i leczenie (choroby tkanki limfatycznej, zapalenia uszu, niedosłuch i głuchota u dzieci, zapalenie krtani, niedrożność nosa, wady rozwojowe).

3. Forma zaliczenia: zaliczenie pisemne z oceną.

W ostatnim dniu ćwiczeń - podstawą zaliczenia będzie opanowanie wiedzy z zakresu podstawowych otolaryngologii dziecięcej oraz anatomii i fizjologii z uwzględnieniem różnic anatomicznych.

Zasady poprawiania przy braku oceny pozytywnej z pierwszego zaliczenia: zaliczenie


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
TREŚCI PROGRAMOWE SEMINARIÓW Lp. Metodyka zajęć fitness-ćwiczenia ( 26
Treści programowe (wykłady - 30 godzin, ćwiczenia -15 godzin, laboratoria -15 godzin) Wielkości opis
3/15,Analiza wybranych właściwości mieszanki betonowej i betonu...’Spis treści 1. PROGRAM BADAŃ
Zajęcia Laboratoryjne składają się z 15 zajęć po 90 minut każde. Podczas pierwszych zajęć prowadzący
(15) Treści programowe A. Problematyka wykładu Psychologiczne aspekty chorób nowotworowych ze
Przygotowanie do dyskusji na wykładach: 15 godz. Opanowanie treści programowych we własnym zakr
dydaktyka 010 Program zajęć nr 8 (90 minut) organizowanych po wykładzie nt.: „Kształcenie
Wypełnienie ankiety zajmuje od 15 do 30 minut. Przed rozpoczęciem ankiety upewnijcie się, że
Spis treści O autorce 13 Wprowadzenie 15 Cięść 1 Zasady 17 i. Od podstaw:
Spis treści Wykaz skrótów /9 Od Autora /15 Wstęp /17 Rozdział I Źródła przepisów o jurysdykcji
Astronomia XX wieku spis treści spis rzeczy Od Wydawcy II I Los astronomów 15 Rozwój urządzeń astr
godziny Policz, ile upłynie minut. od 7:30 do 7:45 = od 12:35 do 13:05 = od 15:40 do 16:10 = od 17:2
Seminarium dyplomowe prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego Treści programowe: I
2 II. TREŚCI PROGRAMOWE: Literatura polska od jej początków po w. XVIII włącznie. Kanon literatury
Spis treści Program XII Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego Profesora Zygmunta Zielińskiego Dynamic
skanuj0015 (264) 30 Treści kształcenia W odróżnieniu od wiadomości uzyskiwanych przez osobiste doświ
Image018 taksjalnej o grubości 5 -r 15 pm i właściwościach odmiennych od podłoża. W przypadku układó

więcej podobnych podstron