71414 Jeżdze motorowerem Komar2

71414 Jeżdze motorowerem Komar2



Siodło przymocowane jest do rury podsfodłowej 2. W dolnej części rury nośnej 3 umocowana jest podpórka. Koło tylne umocowane jest do tzw. tylnej budowy, wykonanej z rurek stalowych łączo-

i

■Rvs. 8-1. Rama rurowa motoroweru bez teleskopów 2 — rura sterowa, t — rura podslodłowa, i — rura nośna. 4 — tylna budowa. 5 — śruba dwustronna przykręcająca tylna budowę. 9 — tulejku (2 szt.j. 7 — nakrętka (2 ant.), podkładka spretysta (l szt.), • — śruba pnykręcajnea tylną budowę. 10 — podkładka. II — nakrętka. U — podpórka. JJ — iwoncń. U — p. • i . ■ . 1S — zawleczka. M9 — sprężyna podpórki, 17 — zaczep tprąiyny. 11 — zderzak podpórki (gumowy)


nych ze sobą mostkami przy pomocy lutowania mosiądzem, a nie Spawania tak jak w ramie. Tylna budowa przykręcona jest do ramy śrubami.

8.1.2. Rama rurowo-tłoczona

Rama rurowo-tłoczona (rys. 8-2) Jest w części przedniej identyczna jak rama rurowa, odmienna jest natomiast jej tylna część. Podyktowane to jest zastosowaniem resorowania teleskopowego tylnego kola. Z tego też względu wahacz 1, stanowiący dolną część tylnej budowy, jest elementem ruchomym, zaś górna część tylnej budowy jest tłoczona z blachy i przyspawana do rury nośnej. Wahacz przymocowany jest do rury nośnej przy pomocy śruby dwustronnej 3 oraz dwóch silentbloków 2, stanowiących element łożyskowania. Teleskopy przymocowane są do wahacza przy pomocy uszu i śruby 10, a w górnej części tylnej budowy — do wieszaka. W tylną budowę wmontowane są dwie skrzynki narzędziowe przykryte pokrywami z tworzywa sztucznego.

8.1.3. Naprawa ram

Sprawdzenie ramy polega na dokładnych oględzinach w celu określenia ewentualnych pęknięć lub odkształceń. Pęknięcie ramy motoroweru występuje bardzo rzadko i może się zdarzyć właściwie tylko na skutek wad materiałowych. Znacznie częściej występuję odkształcenia w postaci zgięcia lub zwichrowania ramy. Odkształcenia, szczególnie po wypadku, są niekiedy łatwo zauważalne, gdyż motorower pozostawia na jezdni dwa ślady. Jednoiladowuść kół motoroweru można łatwo sprawdzić bez rozbierania go, przy pomocy. listwy. Sposób ten pokazujemy na rysunku 8-3. Przekroczenie jednośladowości nie powinno być większe niż 10 mm.


tRys. 8-2. Rama rurowo-tloezo-na motoroweru z resorowaniem teleskopowym I - wahacz tylny. 2 — silentblok (2 IZM. 2 — śruba dwustronna. • — podkładka <2 szt.). s podkładka sprężysta (2 szt.). $ — nakrętka (2 ut.), 7 — teleskop « m.), • — tulejka fiumowa (4 szt.), 9 — tulejka stalowa (4 szt.), JO — Śruba U szt). n — podkładka Q szt), U — podkładka sprężysta ą szt.), 13 — nakrętka (2 szu. M — podkładka (4 szt.), 15 — nakrętka (2 szt.)

Dokładne sprawdzenie ramy możliwe jest tylko po całkowitym zdjęciu z niej wszystkich zespołów i.części. Wielkość zwichrowania rury sterowej względem płaszczyzny symetrii ramy nie powinna przekraczać 5 mm na długości pomiarowej 500 mm (rys. 8-4). Odkształconą ramę możemy wyprostować za pomocą odpowiednich prętów i dźwigni.

Pęknięcia lub nadpęknięcia w takich miejscach, jak połączenie rury sterowej z rurą nośną, sama rura nośna, rura podsiodło; lub rura tylnej budowy, kwalifikują ramę do wymiany. Tak mo głębokie zgięcia lub wgniecenia zniekształcające profil nych rur ramy kwalifikują ramę, względnie tylną buf do wymiany. Drobne nadpęknięcia w miejscach przy mniej ważnych można, natomiast naprawić przez


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
27675 Jeżdze motorowerem Komar9 I łów ustawiona jest tak, że gwarantuje wygodę jazdy, możemy przyst
Jeżdze motorowerem Komar9 I łów ustawiona jest tak, że gwarantuje wygodę jazdy, możemy przystąpić d
Jeżdze motorowerem Komar8 Lampa tylna zamocowana jest na tylnym błotniku. Służy ona do ostrzegania
25335 Jeżdze motorowerem Komar 7 r (jłjy identyczne jak w rowerach (rys. 8-34). Każdy pedał ulożysko
Jeżdze motorowerem Komar 7 r (jłjy identyczne jak w rowerach (rys. 8-34). Każdy pedał ulożysko-^ny j
Jeżdze motorowerem Komar4 r ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom jądącym drogą, do której dojeż
Jeżdze motorowerem Komar8 czczoną centralnie i umocowany był do cylindra obejmą z jednym wkrętem* N
Jeżdze motorowerem Komar6 W przypadku naszej prądnicy zachodzi zjawisko poruszania się magnesów w s
Jeżdze motorowerem Komar1 Jeżeli kondensator pozwoli się przesunąć, oznacza to że jest obluzowany.
Jeżdze motorowerem Komar2 f W powierzchnię czołową koło zamachowego wtłoczone są pręciki ołowiu 5 s
Jeżdze motorowerem Komar4 rywacza i pokręcamy kołem zamachowym w prawo aż do ukazania się kreski na
Jeżdze motorowerem Komar 1 8.4.1. Obsługa ogumienia Do ważniejszych przyczyn nadmiernego zużycia ogu
Jeżdze motorowerem Komar 8 Rys. 8-30. Siodło kanapowe Rys. 8-35. Siodło wahaczowe i — rama. 1 — uyna

więcej podobnych podstron