Obraz3 (60)

Obraz3 (60)



i. Zabawa ruchowa Spinor po losie. Nauczyciel recytuje wiersz li. I ow.liulowsku| MoZC ZoIwZyill)'.

Dzieci w czasie recytacji chodzą po sali na palcach. (Idy slysz.| nazwy zwier/.p leśnych (sarna, wiewiórka, dzięcioł) występuj,'|cyc li w wierszu, n.iśl.iduj.i ich nu 1 ty.

II. hcwamlnwikii Mnie zo/hiapny

ldżmyłcfnq {ciężki} cicho, cichuteńko może zobiuzymy utmi.jikoz .uircnk,/.

Może zobaczymy wieiuidrrezkę mai,/, juk uf solo skaut

Z gałęzi nasilili.

I niech niktpolesie nie gwiżdże, nic uvla może usłyszymy pukanie dzięcioła.

A możezaipiewa międzygil./zkami jakiimuły ptaszek, ktdrego nic znamy.

I będzie mu witał wesołe/piosenki}.

'tyko idźmy latem cicho, cichuteńko.

•I Słuchanie opowiadania M. Kownackiej O tym, jak Mii s/torzijdzal spis (M. Kownacka Kazein ze słonkiem, /Jota jesień, s. 102) ilustrowanego sylwetami /wici z.|t popi zypinanych na makiecie lasu

M. Kownacka ( ) tym, jak Mii sporządzał spis

Napisał do A fisia pin teiniczy:

- Zwierzęta wlesie trzeb, i jtołiezyt.

Ki\liany niedźwiedziu bmnainy, tyf jeden do te\y zdalny! Co więc robił? Trudna rada! A lii okrakiem na pnin siada. Siada Mii na pieńku, liczy

pnnałeńku...

lizydm się mozolił, wreszcie nagryzmolił:

Spis „ludności lam"

I puchacz, 6 ylomykdwek, razem dużych i motyli sówek I wielki kopiec mróurk    I

osiem saren ‘    S

dwa jelenie    2


myszy le/nych zatrzęsienie

dzięciołównie mam /wjęcia, sze/ó dziupli Jo wynajęcia I \'tlk był jedni, lecz Jol nurko, Iw się bardzo zbfkl „Koptinko " Listki' nic łydzie w spisie, bo /wmyliły mi się Drozdów/pirwakówb^o.jak maku, ale tdlecialy!

A liodu irlr/nejbani dla A lisia me siarcz}1 (brak pszczół)

(idzie uf głuszce i cietrzewie, lego nikt do dzisiaj nic wie!

Itomik przestrzegł borsuka/ Nie mogłem ich odszuka/!

(>d wiewiórek aż się roi! Ale skacztj ciągle, żadna nie postoi! Zajęcy, /wniele/niczy, nikt bez blolu nie policzy, a /wuddjest taki, że kryje/ ,\ię w krzaki.

Kukułki i wilgi latały, ale gdzie/się zajhhlzialy.

Sójka skrzeczy nic od rzec y, że za morze/wleciały!

I 'owiadaj,/, żejeże poszły już spa/ A li/też się niedługi*

wybierze!

Owady, niech pan leśniczy sam sobie/wliczy!

I.o/jest jeden    I

/aibrydwa    2

Niedźwiedźjeden, czylija    I

Razem    27


Jc./1i (Ojest niedokładnie, /wprawcie, a jakże!

Idziejesieii, dobranoc!

(idzie mnie szukać?

-    Wgiiwrze!

lak się wam /hdoba lejle/nej Judno/eiHspis?

Czy się dobrze spisał przy tym spiJe... A li/?

5.    Ustalenie w rozmowie z dziećmi

kolejności wydar/cń opowiadania,

-    nazwy postaci występujących w nim

n a y. wy s< bronienia niedźwiedzia (gawra)

przyi /yny nic możność'i policzenia zwicrz.jt w losie (duża ich liczba, zapadanie w sen zimowy ud.)

6.    Zabawa ruchowa rozwijająca wyobraźnię Kim jestem? Nauczyciel każdemu dziecku przyczepia na plccat h kartkę, której nie widziało. Na kartkach narysowane s.j leśne zwierzęta dobrze znane dzieciom, występujące w wyshichanym 0}>owiadamu. Dzieci milszy odgadnąć, jakim s.| zwierzęciem W tym celu cIkhI/j jh> sali i zadajii pytania swoim kolegom, lip.: Oy mam rogi? Czy mam ogtui? itd. Pytania musza być tak sformułowane, żeby odpowiedź. brzmiała .tak” lub „nie (II. Ihutm, Qtlkryu\tmy.,„ s. 61).

V


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz3 V /.tluwj ruchowa Spacer po lesie. Nauczyciel recytuje wiersz li I c wa i u I < >wsk i
15274 Obraz3 V /.tluwj ruchowa Spacer po lesie. Nauczyciel recytuje wiersz li I c wa i u I < >
Obraz3 V /.tluwj ruchowa Spacer po lesie. Nauczyciel recytuje wiersz li I c wa i u I < >wsk i
Obraz4 (59) 7. Zabawa z elementami liczenia Spis mieszkańców lasu. N.» długiej kartce nauczyciel pr
Obraz3 (60) znajduje się po lewej, a w ustawieniu II po prawej stronie w stosunku do linii środkowe
56294 Obraz5 (60) —    Ależ to fantastyczne! — zawołał i w podnieceniu zaczął krą/t&
16940 Obraz7 (24) nowe zabawy 3. 4. 5. ó. 7. 8. Zabawa ruchowo naśladowr /a Jazda na łyżwach Dzieci
Obraz5 (5) 3. 4. 5. Temat 3: I. Uzasadnienie przez tlzicci koma znosu dok.u imama ptaków w czasie z
zdrowie0052 Zabawa ruchowa Groźne smoki. Nauczyciel wybiera trzy smoki, które odchodzą na bok. Pozos

więcej podobnych podstron