Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (24)

Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (24)



JOBĆ&bTlarf>2qi.    . .. ........

być wywiady częściowo ustrukturyzowane (z pytania, mi otwartymi), aby skontrolować wszystkie symptonij. tyczne obszary zaburzenia depresyjnego.

Wywiad ź dzieckiem — obejmie ogólne tematy takie jak przyjaźnie, szkoła, zajęcia i rozrywka, rodzina-lęki, niepokoje, obraz samego siebie, nastrój, przejjgń wy gniewu, zaburzenia myślenia etc. Wywiady te róż. nią się między sobą wielością parametrów (aspektydo zmierzenia czy rozważenia) na przykład: wiek dzieci czy młodzieży, treść, rozległość psychopatologii etc Specjalista diagnostyk powinien wybrać najbardziej A powiędnie dla każdego przypadku.

Skale ocen ^przedstawiają one różne formy Śtl sownie do tego, czy wypracowane były jako skale samooceny, jako kwestionariusze dterodziców lub wychowawców, jako kwestionariusze dla użytku klinicznego, czy jako kwestionariusze dla osób ważnych w życiu dziecka.

Badania ambulatoryjne — znajdują się one ciągle w fazie rozwoju (przede wszystkim te, które dotyczą badania depresji dziecięcej). Jednak testy psychologiczne można uznać za badania ambulatoryjne, tak samo jak inne badania biologiczne, od chwili, kiedy wykazano id użyteczność i wiarygodność. Testy psychologiczne jednakże nie zostały zastosowane do tej pory w systematyczny sposób do badania depresji dziecięcej.

Etapy stawiania diagnozy

Dla wypracowania wartościowej i wiarygodnej diagnozy nie wystarczy zastosowanie odpowiednich instrumentów. Trzeba wyznaczyć fazy procesu diagnostycznego i przede wszystkim przyjąć w stosunku d® analizowanego podmiotu pełną zaufania i szczerości postawę otwartej komunikacji, dialogu, tak sarno, jak wobec osób odgrywających pierwszoplanowe role w realizowanym studium analitycznym.

Wyznaczenie faz diagnozy zakłada ustalenie następujących kroków postępowania, które powinny mieć miej^an*.

>    identyfikacja zaburzenia depresyjnego; zebranie-mąksimunt infecmąeji na ten temat;

>    przestudiowanie materiału zebranego z różnych źródeł;

>    na końcu sporządzenie odpowiedniego raportu, aby wnioski w nim zebrane móc przedstawić i zastosować wodpo-wiedniej terapii.

Postawa specjalisty przygotowującego diagnozę

Właściwa postawa psychologa lub lekarza, który używa instrumentów badawczych i informacji jest czymś podstawowym dla nawiązania płynnej i wartościowej komunikacji z dzieckiem, z jego rodzicami i innymi osobami, które mogą dostarczyć użytecznych danych na jego temat.

51


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (10) JosS Collados Zorraquino nastrój zmienia się gwałtownie (od s
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (11) Jose Collados Zorraqulno. wyleczenia. Musimy dojść do XX wiek
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (12) Jos6 Góllndos Zorraquino jest w przypadku osób, które wkrótce
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (13) Josd ©ollados Zorraguino---—-__DEPRESJA U DZIECI I MŁODZIEŻY
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (14) Jose Collados Zorraquino przyspieszone tętno etc.), których z
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (15) Jooe Coiiado* 2orr«qutno _ bardzo różne doświadczenia. Aby sp
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (16) Jose ColJados Zoriaguino. > Człowieka ogarnia najgorszy pe
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (17) Jos 6 Collądos Zorr*qulno słabo zbadany. Nie dysponujemy nawe
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (18) Joe6 Collados Zorragulno ■ 2,8. Wiek młodzieńczy Ten etap nas
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (19) Rozdział trzeciDepresja u dzieci i młodzieży Skoncentrujemy s
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (1) Jo*f Collado* Z.orraquino Depresja    < u dz
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (20) Josfl Colladot Zorraquino    ----------- , J?
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (21) Josś Collados Zorragulno _    ■ ga na przykład
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (22) Jos6 Collados Zorraąufno i braku, komunikacji. Zwykła się rów
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (23) Josó Collados Zorraąulno > wypracować odpowiednią kliniczn
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (25) Josó Coiiados Zorraqulrto W przypadku dzieci i młodzieży pier
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (26) raq uin o. = Redakcja raportu końcowego Owocem długich konsul
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (27) Joaó CoJlados Zorraqulno jako obok okoliczności wywołujących
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (28) Josś Collados Zorraqu1no Najwybitniejszymi dziś klasyfikacjam

więcej podobnych podstron