ksiazka(086)

ksiazka(086)



Ostrzeżenie

Po wyłączeniu zapłonu należy być szczególnie ostrożnym i dokładnym w swych ruchach. Nie włączać zapłonu więcej niż potrzeba, ponieważ może to spowodować zadziałanie blokady kierownicy.


PRZEKŁADNIA GŁÓWNA I MECHANIZM RÓŻNICOWY

Przekładnię główną i mechanizm różnicowy w złożeniu przedstawia rys. 3-61.

Rys. 3-61. Przekładnie mostu tylnego:

I    - zębnik; 2. - koło talerzowe; 3 - satelita;

4 - koło koronowe; 5 - oś satelitów; 6 - obudowa mechanizmu różnicowego; 7 - śruba pokrywy łożyska obudowy mechanizmu różnicowego; 0 - pokrywa łożyska mechanizmu różnicowego; 9 - płytka ustalająca; 10 - nakrętka regulacyjna łożyska;

II    - obudowy przekładni głównej

Określanie niedomagać przekładni na słuch

Ustalenie niedomagania można przeprowadzili w następującej kolejności:

Próba 1. Aby wyraźnie określió rodzaj szumu należy prowadzić samochód po szosie z prędkością około 20 km/łj.

Następnie stopniowo zwiększyć prędkość jazdy do 90 km/h, przysłuchując się jednocześnie różnym rodzajom szumu i,obserwując prędkość samochodu, przy której szumy słychać lub nie.

Zwolnić pedał przyspiesznika i bez przyhamowywania wytracić prędkoś przez hamownnie silnikiem .

Podczas wytracania prędkości przysłuchać się zmianie szumów oraz kiedy 3zum wzrasta. Zazwyczaj szum powstaje 1 zanika przy jednej i tej samej prędkości jazdy, jak przy prze3pieszaniu, tak i przy zwalnianiu.

Próba 2. Rozpędzić samochód do około 100 km/h, przestawić dźwignię biegów w położenie neutralne, wyłączyó zapłon i pozwólcie samochodowi swobodnie toczyć się aż do zatrzymania; przy tym przysłuchać się za rodzajem szumu przy różnych prędkościach zwalniania.

Szum ustalony podczas tej próby i odpowiedni przy próbie pierwszej nie może pochodzić od kół zębatych przekładni głównej, ponieważ koła te bez obciążenia nie hałasują.

Przeciwnie, szum określony przy próbie pierwszej i nie powstarzający się przy próbie drugiej może być od kół przekładni, łożysk zębnika przekładni lub mechanizmu różnicowego.

Próba 3. Zahamować samochód na postoju i włączyć silnik. Zwiększając stopniowo częstotliwość jego obrotów porównać powstałe szumy z określonymi w poprzedniej próbie. Szumy podobne do szumów próby pierwszej potwierdzą, że one nie pochodzą od przekładni głównej i są spowodowane innymi zespołami.

Próba 4, Szumy określone przy pierwszej próbie i nie powtarzające się przy następnych, pochodzą od przekładni głównej; dla upewnienia się podnieść koła tylne, uruchomić silnik i włączyć czwarty bieg. Przy tym można upewnić się, że szum rzeczywiście pochodzi od przekładni mostu, a nie innych zespołów, np. zawieszenia lub nadwozia.

Wymontowanie przekładni głównej z mechanizmem różnicowym

W razie,gdy potrzeba wymontować tylko samą przekładnię główną z mechanizmem różnicowym należy;

-    spuścić olej z obudowy mostu;

-    podnieść tył samochodu, postawić go na kozłach, zdjąć koła i bębny hamulcowe;

-    odkręcić nakrętki mocujące tarcze hamulców do kołnierzy pochw mostu i wysunąć półosie na tyle, aby wyszły z koronek i obudowy mechanizmu różnicowego;

-    odłączyć wał napędowy od wałka zębnika przekładni głównej, podstawić podstawkę pod obudowę przekładni, wykręcić śruby mocujące i zdjąć obudowę przekładni z obudowy mostu tylnego, nie uszkadzając uszczelek.

Wmontowanie przekładni mo9tu tylnego

Przed wmontowaniem przekładni głównej należy starannie oczyścić z oleju wnętrze obudowy mostu tylnego.

Założyć na powierzchnię przylegania uszczelkę, włożyć przekładnie główną z mechanizmem różnicowym do obudowy mostu i przykręcić śrubami.

Gwinty śrub należy uprzednio nasmarować hermety-kiem. Przed naniesieniem hermetyku śruby i otwory

- 88 -


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ksiazka(086) Ostrzeżenie Po wyłączeniu zapłonu należy być szczególnie ostrożnym i dokładnym w swych
192 (2) 192Rover Rys. 4. Umiejscowienie 10 A bezpiecznika numer 4 5    Po wyłączeniu
6.    Po wyłączeniu ogrzewania należy poczekać aż cała zawartość chłodnicy spłynie
Obraz 1 (7) OBSŁUGAPoziom ostrzegania 2    w, 3o wyłączeniu zapłonu kierowca może zap
Obraz 1 (7) OBSŁUGAPoziom ostrzegania 2    w, 3o wyłączeniu zapłonu kierowca może zap
Po rozebraniu gażnika należy wszystkie jego części dokładnie wypłukać w benzynie. Jeżeli / dyszy nie
Co zrobić, gdy jesteś świadkiem cyberprzemocy? Należy być czujnym i reagować na takie sytuacje. Nie
DSC00946 (2) Po rozebraniu gaźnika należy wszystkie jego części dokładnie wypłukać w benzynie. W prz
DSC00946 (2) Po rozebraniu gaźnika należy wszystkie jego części dokładnie wypłukać w benzynie. W prz
neonatologia7 162 Resuscytacja noworodków Po 30 sekundach należy dokonać oceny sytuacji. Jeżeli sta
Materiały dydaktyczne Podczas tego procesu należy zachować szczególną ostrożność ze względu na
Zawsze pro woman 117 Po pierwsze - miłość. Jest ona szczególnym przymiotem kobiety i rodzi macierzyń
2 (1991) 3 Woda i pożywienie zapamiętaj Zanieczyszczona woda Należy zachować szczególną ostrożność w
109CIEKAWOSTKI Przy używaniu tablic trzeba być szczególnie ostrożnym przy konstruowaniu pętli, ponie
287 2 przez opiłowanie drobnym pilniczkiem, po wyjściu przerywacza. Piłować trzeba bardzo ostrożnie

więcej podobnych podstron