ksiazka(130)

ksiazka(130)



1 - podciśnieniowe urządzenie wspomagające hamulce; 2 - popychacz; 3 - pedał hamulca; 4 - zderzak wyłąoznika sygnału "Stop"; 5 - nakrętka wyłącznika; 6 - wyłącznik sygnału "Stop"; 7 - sprężyna odciągająca pedał; 8 - pompa hamulcowa


taką uzyskuje sit przez regulację położenia wyłącznika 6 /rys.6-3/ sygnału "Stop".

Jeżeli wyłącznik sygnału "Stop" jest zbytnio zbliżonym do pedału, to on nie wraca w położenie wyjściowe, wówczas zawór 9 /rys. 6-2/ przyciska się do korpusu tłoka 22 i rozłącza komorę A z E, powodując niepełne odhamowywanie kół przy zwolnionym pedale.

Położenie wyłącznika sygnału "Stop" reguluje się przez przesuwanie jego po poluzowaniu nakrętki 5 /rys. 6-3/. Należy go tak ustawió, aby zderzak wyłącznika "Stop" ledwie dotykał opory pedału, zachowując przy tym jałowy skok pedału w granicy 3-5 mm. Po ukończeniu regulacji dokręció nakrętkę 5*

Ostrzeżenie

Jałowy skok pedału hamulca regulowań należy przy wyłączonym Bilniku.

Jeżeli przez przesuw wyłącznika sygnału "Stop" nie udaje się zlikwidować niepełnego zwalniania mechanizmów hamulcowych,to należy odłączyć od urządzenia wspomagającego pompę hamulcową i sprawdzić wystawanie śruby regulacyjnej 28 /rys. 6-2/ nad płaszczyzną mocowania kołnierza pompy hamulcowej" /wymiar 1,25_q 2 n*™/• Wymiar ten można uzyskać przez przytrzymanie kluczem specjalnym końca tłoczyska 3 i pokręcenie drugim kluczem śruby 28.

REGULACJA HAMULCA POSTOJOWEGO

Jeżeli hamulec postojowy nie utrzymuje samochodu na pochyleniu drogi do 30& lub włącza się przy przemieszczeniu dźwigni ponad 4-5 zębów wycinka zapadkowego, to należy go wyregulować w następującej kolejności:

-    podnieść tył samochodu, aby koła mogły obracać się, po czym zwolnić dźwignie w skrajne położenie dolne;

-    poluzować przeciwnakrętkę 5 /rys. 6-4/ urządzenia naciągowego i wkręcając nakrętkę regulacyjną 6 na śrubę naciągnąć linkę tak, by koła tylne zostały zahamowane i nie dały się obrócić rękami;

Uwaga. Jeżeli linki wymieniono na nowe, to wykonać dwa-trzy razy hamowanie, przykładając na dźwignię hamulca postojowego siłę około 400 N /40 kG/, aby naprężyć linki hamulcowe.

-    po tym odkręcić nakrętkę regulacyjną na tyle, by ustawić skok dźwigni na wycinku w granicy 4-5 zębów i dokręcić przeciwnakrętkę.

Wykonać kilkakrotne hamowanie i upewnić się, czy skok dźwigni nie zmienia się i czy koła obracają się swobodnie, bez blokowania przy dolnym położeniu dźwigni.

Rys. 6-4. Układ linek hamulca postojowego:

1 - linka przednia; 2 - prowadnica linki tylnej;

3 - sprężyna odciągająca linkę przednią; 4 - linka tylna; 5 - przeciwnakrętka; 6 - nakrętka regulacyjna; 7 - tuleja odległościowa

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA KOREKTORA HAMOWANIA

Postawić samochód na podnośnikach lub na kanale, oczyścić korektor oraz osłonę ochronną z brudu.

Ostrożnie zdjąć osłonę ochronną z korektora, usunąć resztki oleju i oczyścić połączenie "końcówka drążka skrętnego - tłoczek korektora".

Pomocnik winien nacisnąć na pedał hamulca z siłą 700 - 800 N /70 - 80 kG/ i zaobserwować przy tym, na ile wystawać będzie część tłoczka z cylindra korektora.

Jeżeli tłoczek wysuwa się z obudowy korektora na około 0,5 - 0,9 mm i powoduje przy tym

- 132 -


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ksiazka(134) PODCIŚNIENIOWE URZĄDZENIE WSPOMAGAJĄCE HAMULCE * VjL *WV* WYMONTOWANIE I WMONTOWANIE P
Obsługa i naprawa Audi (285) 7. UKŁAD HAMULCOWY7.6. URZĄDZENIE WSPOMAGAJĄCE HAMULCE (SERWO) Urządzen
Działanie pompy hamulcowej Dzielony hydrauliczny układ uruchamiający Podciśnieniowe urządzenia
17143 Obraz4 AUDI 80/90 lałowego, 13 - króciec wlewu paliwa, 14 - pompa podciśnieniowa wspomagania
24313 Strona 156 Układ hamulcowyWYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE URZĄDZENIA WSPOMAGAJĄCEGOWymontowanie •
książka (130) Elementy prawa prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. I
10 I ESAB News 22011 Fot. 6. Urządzenie wspomagające podawanie - zmechanizowany PAKTRAK Fot. 7. Rolk
Obsługa i naprawa Audi (241) 5. UKŁAD KIEROWNICZY 5 Rys. 5.17. NAPRĘŻANIE PASKA URZĄDZENIA WSPOMAGAN
Początki Pierwsze urządzenia wspomagające obliczenia matematyczne powstały w starożytnym Egipcie,
DSC01069 (12) SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA ZAMONTOWANE W POJEŹDZIEELEKTRONICZNE URZĄDZENIA WSPOMAGAIAPE PR

więcej podobnych podstron