skanuj0005

skanuj0005



6) zna stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku.

14.    Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1)    potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru, rozumie polecenia typu: narysuj kółko w lewym górnym rogu kartki, narysuj szlaczek, zaczynając od lewej strony kartki;

2)    potrafi uważnie patrzeć (organizuje pole spostrzeżeniowe), aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawioncna obrazkach;

3)    dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania;

4)    interesuje się czytaniem i pisaniem; jest gotowe do nauki czytania i pisania;

5)    słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami;

6)    układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby; wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej;

7)    rozumie sens informacji podanych w formie uproszczonych rysunków oraz często stosowanych oznaczeń i symboli, np. w przedszkolu, na ulicy, na dworcu.

15.    Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1)    wymienia imiona i nazwiska osób bliskich, wie, gdzie pracują, czym się zajmują;

2)    zna nazwę miejscowości, w której mieszka, zna ważniejsze instytucje i orientuje się w rolach społecznych pełnionych przez ważne osoby, np. policjanta, strażaka;

3)    wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a stolicą Polski jest Warszawa;

4)    nazywa godło i flagę państwową, zna polski hymn i wie, że Polska należy do Unii Europejskiej;

5)    wie, że wszyscy ludzie mają równe prawa.

Zalecane warunki i sposób realizacji.

W trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym:

1)    co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela);

2)    co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci - jedną czwartą czasu), dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.);

3)    najwyżej jedną piątą czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego;

4)    pozostały czas - dwie piąte czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować (w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne).

5


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0005 6) zna stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku. 14.
małą literą piszemy MAŁĄ LITERĄ PISZEMY: >    nazwy dni tygodnia, miesięcy, okresó
małą literą piszemy MAŁĄ LITERĄ PISZEMY: >    nazwy dni tygodnia, miesięcy, okresó
Untitled Scanned 19 (5) Małą literą piszemy: — nazwy dni tygodnia, miesięcy, okresów kalendarzowych,
Karta?ukacyjna67 4. Wśród nazw miesięcy i pór roku ukryły się nazwy dni tygodnia. Odszukaj je i poko
skanuj0009 [800x600] 5. Zapachy pór roku (VkMBk oddechowe -    różnicowanie faz oddec
Ruch obiegowy Ruch obrotowy występowanie astronomicznych pór roku występowanie dnia i nocy zmiany
STYCZ EŃ Jesteśmy lepsi w Nowym Roku. Doskonalenie znajomości nazw: pór roku, miesięcy oraz dni
❖ Poznajemy nazwy miesięcy, pór roku, dni tygodnia. ❖ Z niecierpliwością czekamy na pierwszy śnieg a
Zabawy plastyczne w krainie?jkowych pór roku (32) Pomaluj obrazek klejem w sztyfcie. Następnie wype
diagnoza funkcji rozwojowej7 Z Porównywanie liczebności zbiorów poprzez przeliczanie i tworzenie „p
Roczny rozkład materiału zawiera treści ułożone zgodnie z następstwem por roku, dostępności produktó
6 (1913) 4. Nazwij por}- roku na podstawie podanych informacji. Dni są coraz dłuższe. Słońce wznos
skanuj0007 74 B. Kulisiewicz. Witaj, pkńid Pory roku Ćwiczenie umożliwia dostrzeganie regularności p
MIT O %fl(RJd.(E I (D<EM<E<r<E<IiMit wyjaśnia następstwo pór roku, cykjiczność pojawi

więcej podobnych podstron