skanuj0014 (325)

skanuj0014 (325)



246 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny

Tabela 51. Normy chłonności terenu przypadające na 1 turystę w Stanach Zjednoczonych

Wyszczególnienie

Norma

Tereny rekreacyjne w strefie podmiejskiej, place zabaw Plaże

Miejsca biwakowe Ścieżki dla turystyki pieszej Ścieżki dla jazdy konnej

80 m2 około 18,5 m100 m80 m 80 m

Źródło: N.S. Mironienko, I.T.Twierdochlebow [1981].

Tabela 52. Normy przyjęte w Związku Radzieckim dla ruchu turystycznego na terenach leśnych (liczba turystów/1 ha)

Rodzaj terenu

Lasy

świerkowe

Lasy

świerkowe

Lasy

Lasy

sosnowe

Lasy brzozowo--osikowe

wilgotne

wilgotne

zwykłe

wilgotne

Pofalowane niziny o gliniastym podłożu: - krótki pobyt

30

20

35

25

50

37

- długi pobyt

11

7

12

9

18

13

Płaskie niziny o podłożu gliniasto-piaszczystym: - krótki pobyt

20

12

25

15

37

25

- długi pobyt

7

4

9

5

13

9

Źródło: N.S. Mironienko, I.T. Twierdochlebow [1981],

Tabela 53. Normy chłonności akwenów na sztucznych zbiornikach w zależności od charakteru zachowań rekreacyjnych (propozycja A. Zwolińskiego)

Zachowania rekreacyjne

Powierzchnia wód (m2)

Uwagi

Żeglowanie

40000

na 1 żaglówkę

Kajakarstwo

1000-8000

na 1 kajak

Pływanie

na 1 osobę

Zabawa i kąpiel

3

na 1 osobę

Brodzenie

2

na 1 osobę

Źródło: opracowano na podstawie: A. Zwoliński [1992].

Autorem jednego z bardziej kompleksowych opracowań jest S. Rutkowski [1978], który zajmował się planem zagospodarowania turystycznego w rejonie Wrocławia. Przy określaniu przydatności badanego regionu na potrzeby turystyki, S. Rutkowski uwzględnił następujące elementy środowiska przyrodniczego:

• ukształtowanie powierzchni (np. teren o powierzchni 1 km2, na którym różnica wysokości wyniosła ponad 25 m, otrzymał 5 punktów, a o różnicy wysokości 5-10 m, tylko 1 punkt);


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0004 (583) 236 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny cki, Turcja, Tunezja, T
skanuj0006 (523) 238 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny na 6 regionów planowani
skanuj0008 (46) 240 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny Tabela 50. Obiekty hotel
skanuj0016 (28) 248 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing
skanuj0022 (18) 254 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny to zarówno turystyki url
37998 skanuj0002 (621) 234 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny przynosi. Dotyczy
38727 skanuj0012 (379) 244 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny skim wybrzeżu His
87877 skanuj0010 (418) 242 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny Rozwój turystyki
skanuj0018 (25) 250 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny 9.3. PRODUKT I MARKETING
skanuj0020 (21) 252 9. Planowanie rozwoju turystyki i marketing turystyczny pływających od konsument
Geografia turyzmu0 .M<> l> Planowanie m/woju loiYHiyki i markoling turystyczny I iilirln 5

więcej podobnych podstron