30212 skanuj0016 (211)

30212 skanuj0016 (211)



•    Pokaz jest co zespół czynności dydaktycznych nauczyciela polegający na demonstrowaniu uczniom nacuralnvch przedmiotów lub ich modeJi, a także określonych zjawisk, wydarzeń łub procesów i stosownym objaśnieniu ich istotnych cech.

•    Pomiar pozwala określić ilościową stronę badanej rzeczywistości. Są to czynności wykonywane przez nauczyciela w postaci pokazu, bądź bezpośrednio przez uczniów pracujących pod jego kierunkiem.

- Obserwacja jest ukierunkowanym spostrzeganiem.

Praktyczne:

•    Metoda zajęć praktycznych obejmuje dość szeroki zakres działalności uczniów. Celem jest tu zastosowanie wiedzy do rozwiązywania zadań natury praktycznej. Na plan pierwszy wysuwa się tu rozwijanie umiejętności stosowania teorii w praktyce. Metoda ta jest także źródłem pogłębiania, i zdobywania wiedzy.

•    Metoda laboratoryjna polega na samodzielnym przeprowadzaniu eksperymentów przez uczniów, tzn. tworzeniu sztucznych warunków dla wywołania jakiegoś zjawiska po to, aby można było zbadać przyczyny, przebieg i skutki jego występowania. Istnieją dwie odmiany tej metody: - tradycyjna polegająca na tym, że nauczyciel gromadząc niezbędne pomoce naukowe oraz odpowiednio przygotowując lekcję, umożliwia uczniom wykonanie określonych eksperymentów-, - problemowa polegająca na wdrażaniu uczniów do dostrzegania, formułowania i rozwiązywania określonych problemów teoretycznych i praktycznych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Dzięki temu uczniowie wykorzystując zdobyte wcześniej wiadomości i dzięki samodzielnej aktywności, przyswajają sobie nowe wiadomości i umiejętności.

Ze względu na funkcje:

Metody zaznajamiania z nową wiedzą:

•    opowiadanie

•    opis

■    wykład

•    pogadanka

•    dyskusja

•    praca z tekstem Metody utrwalania:

•    Powtarzanie łańcuchowe polega na uczeniu się na pamięć pewnych fragmentów, a następnie łączeniu ich ze sobą na zasadzie występujących między nimi związków i zależności.

•    Powtarzanie wyrywkowe polega na uczeniu się najistotniejszych rzeczy i pomijaniu nieistocnych.

■    Powtarzanie sirukiwclnu polegające na powtarzaniu informacji ważnych, tworzących “szkielet” wiedzy. N2 tej podstawie możemy wnioskować o pozostałych informacjach. - Powtarzanie sy nie tyczne — koncentrujemy informacje wokół interesującego nas problemu.

•    Uczenie się na pamięć.

■    Ćwiczenie. Celowe powtarzanie określonych czynności aby doprowadzić do ich ugruntowania, nabrania wprawy w posługiwaniu się nimi czy ich zapamiętania.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0016 (211) •    Pokaz jest co zespół czynności dydaktycznych nauczyciela polega
ResuscytacjaKrążeniowo-Oddechowa - RKO Jest to zespól czynności terapeutycznych mających na celu cza
Instrukcja G - 4: Pomiar sytuacyjny jest to zespół czynności technicznych pozwalających na określeni
40905 P3109097 B Podział pracy co zespół czynności organizatorskich polegających na wyodręb- yl niam
Ustalenie stanu faktycznego jest to zespół czynności zmierzający do ustalenia stanu rzeczy, rzeczywi
DSC99 Proces budżetowania jest to zespół czynności wykonywanych zgodnie z zasadami i wykorzystania
13.10.2010Wykład 3 WYKŁADNIA PRAWA Wykładnia prawa - jest to zespól czynności których celem jest
Transport wewnątrzzakładowy Szkolenie okresowe - OSP Transport jest to zespół czynności
Magaamgttflnk Magazynowanie jest to zespół czynności związanych
Pierwsza pomoc Jest to zespół czynności wykonywanych w razie wypadku, urazu lub nagłego ataku chorob
skanuj0371 moment obrotowy jest przenoszony przez śruby. Oblicza się je na ścinanie wg wzoru = 8 Mma
Wartość wypiekowa mąki jest to zespół jej cech, które pozwalają na dobre wyrośnięcie ciasta i maksym
LEAN MAINTENANCE AUTORYZOWANE (SAMOKIERUJĄCE) ZESPOŁY - CZYNNOŚCI SĄ NAKIEROWANE I PRZEZNACZONE NA W

więcej podobnych podstron