89058 skanuj0020 (256)

89058 skanuj0020 (256)



Tabela 14.1. Instrumenty i środki promocji

Grupa

Środki

Charakterystyka

Reklama

reklama prasowa

płatne moduły reklamowe, artykułu reklamowe

reklama telewizyjna

filmy i spoty reklamowe

reklama radiowa

spoty dźwiękowe, audycje płatne

reklama w środkach transportu (wewnętrzna i zewnętrzna)

plakaty, plansze na stacjach, w autobusach, tramwajach, na taksówkach, na wagonach pociągów, na ogonach samolotów

reklama zewnętrzna

billboardy, plakaty

reklama w otoczeniu

instalacje plastyczne w centrach miast, na kopertach listowych, wlewach pomp benzynowych

Public

relations

artykuły prasowe, wywiady radiowe, telewizyjne i prasowe

pozyskane w wyniku wysyłki materiałów prasowych, zdjęć, kontaktu bezpośredniego z pismem, czy podróży dziennikarskiej

targi i wystawy

prezentacja produktów, promocja obrazu firmy/regionu

wydarzenia promocyjne {events)

koncerty, koktajle, pokazy

sponsoring

finansowanie imprez kulturalnych, sportowych i innych w celu zdobycia rozgłosu o firmie

Promocja

sprzedaży

warsztaty robocze - work shop

handlowe, rotacyjne spotkania wielu partnerów w celu nawiązania kontaktów i prezentacji oferty

targi i wystawy

prezentacja na targach oferty po promocyjnej cenie

rabaty, próbki produktów

obniżanie ceny lub dystrybucja przedmiotów w celu pobudzenia sprzedaży i pokazania produktu

merchandising

koncentrowanie promocji w punkcie sprzedaży, degustacje i pokazy

e-marketing

promocja, sprzedaż w Internecie

Sprzedaż

osobista

bezpośredni kontakt z klientem

prezentacja produktu bezpośrednio przed klientem i poznanie jego potrzeb

telemarketing

badania rynku i sprzedaż przez telefon, infolinia

Marketing

bezpośredni

interaktywny sposób komunikowania się z pojedynczym klientem

Źródło: Kruczek i Walas (2004).

Intensywność i zróżnicowanie stosowanych form promocji zależą od rodzaju i jakości sprzedawanego produktu. Inny rodzaj promocji jest stosowany przy sprzedaży usług agroturystycznych, a inny przy usługach przewoźników. Należy wybrać instrumenty oraz środki promocji odpowiednio dobrane dla docelowych rynków i rodzaju produktu.

Promocja prowadzona przez każde przedsiębiorstwo może wykorzystywać różne narzędzia. Podstawowymi narzędziami są elementy promotion-mix:

195


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0038 (101) Tabela 14.6. Strategie cenowe usług turystycznych Startegia Cel strategii Sposób
74593 skanuj0025 (200) Tabela 14.3, cd. Nośnik reklamy Zalety Wady Znaczenie dla turystyki Reklam
12565 skanuj0023 (217) Tabela 14.3. Wybrane nośniki reklamy stosowane w turystyce Nośnik reklamy Z
38588 skanuj0031 (135) Tabela 14.5. Public relations zewnętrzny i wewnętrzny Public relations zewn
66118 skanuj0024 (206) Tabela 14.3, cd. Nośnik reklamy Zalety Wady Znaczenie dla turystyki Reklam
skanuj0173 344 Tabela 14 Ciśnienie nasyconej pary wodnej wyrażone w hPa w zakresie 0°C -
skanuj0017 (80) 126 6. Zagospodarowanie turystyczne Tabela 14. Główne łańcuchy hotelowe na świecie w
skanuj0243 (3) 256 PHP i MySQL dla każdego do okna wyświetlanego po uruchomieniu MySQL Admistratora

więcej podobnych podstron