74593 skanuj0025 (200)

74593 skanuj0025 (200)



Tabela 14.3, cd.

Nośnik

reklamy

Zalety

Wady

Znaczenie dla turystyki

Reklama

szeptana

■    niskie koszty;

■    duża wiarygodność i efektywność

■    nieprzewidywalne efekty;

■    nie można sterować

bardzo duże

Reklama

internetowa

■    bardzo szeroki zasięg, masowość - globalny zasięg;

■    interaktywność

- komunikowanie się nadawcy i odbiorcy;

■    możliwość wykorzystywania zdjęć, tekstu, filmu, muzyki;

■    szybkie dotarcie do odbiorców niezależnie od odległości;

■    możliwość szybkiej zmiany treści;

■    dostęp przez całą dobę;

■    łatwy i tani dostęp;

■    możliwość dotarcia do indywidualnego odbiorcy;

■    mierzalność (liczba wejść, czas na stronie, dokonana rezerwacja);

■    elastyczność — możliwość dokonania zmian

w każdym momencie;

■    atrakcyjność — wykorzystanie nowoczesnych technik multimedialnych

■    odbiorcami są tylko użytkownicy Internetu (nadal niewielka liczba gospodarstw domowych korzysta);

■    duża liczba reklam

w Internecie powoduje ich ignorowanie przez internatów

bardzo duże; szczególnie ludzie młodzi i w podeszłym wieku

Źródło: Opracowanie własne na podstawie: Podstawka (1996).

Każde przedsiębiorstwo turystyczne powinno zawsze kierować komunikat reklamowy do zdefiniowanej grupy docelowej za pomocą odpowiednio dobranego środka (-ów) przekazu. Zwiększenie skuteczności reklamy można osiągnąć, stosując w kampanii media, które będą się wzajemnie łączyć i uzupełniać. Może to być reklama umieszczona w prasie z załączonym kuponem, uprawniającym do otrzymania egzemplarza bezpłatnego katalogu i materiałów informacyjnych dotyczących imprez turystycznych organizowanych przez touroperatorów. Na kuponie wystarczy wypełnić dane osobowe i odesłać.

200


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
66118 skanuj0024 (206) Tabela 14.3, cd. Nośnik reklamy Zalety Wady Znaczenie dla turystyki Reklam
12565 skanuj0023 (217) Tabela 14.3. Wybrane nośniki reklamy stosowane w turystyce Nośnik reklamy Z
89058 skanuj0020 (256) Tabela 14.1. Instrumenty i środki promocji Grupa Środki Charakterystyka Re
skanuj0007 (496) Tabela 13.2, cd. Wyszczególnienie Stan na dzień 31.12.2006 Stan na dzień 31.12.20
skanuj0038 (101) Tabela 14.6. Strategie cenowe usług turystycznych Startegia Cel strategii Sposób
Rydzanicz (117) Tabela 14.1 (cd.) Nazwa elementu Proporcje wymiarowe (d- średnica gwintu) Wkręt z
Rydzanicz (121) Tabela 14.2 (cd.) Lp. Nazwa spoiny Przekrój złącza przed i po spawaniu* Wymiary i
Rydzanicz (119) Tabela 14.2 (cd.) Lp. Nazwa spoiny Przekrój złącza przed i po spawaniu Wymiary i z
Rydzanicz (120) Tabela 14.2 (cd.) Lp. Nazwa spoiny Przekrój złącza przed i po spawaniu* Wymiary i

więcej podobnych podstron