skanuj0049 (13)

skanuj0049 (13)



sponsorowanie jest to działanie marketingowe, promujące firmę, usługę lub produkt w związku z wizerunkiem czy prestiżem, które ma przynieść określone korzyści sponsorowi, nie koniecznie w krótkim przedziale czasowym.

Sponsorowanie w różnych dziedzinach życia

Sponsoring w internecie

Największymi zaletami sponsoringu jest dokładne skierowanie jego przekazu oraz stosunkowo niski koszt dotarcia do odbiorcy - dlatego jest on jedną z najchętniej wykorzystywanych form promocji tożsamości. Głównym celem sponsoringu jest zbudowanie określonego wizerunku firmy za pomocą powiązania jej z określonym wydarzeniem. Sponsorowanie tak popularnych i widowiskowych dyscyplin sportowych jak piłka nożna, lekkoatletyka, siatkówka czy koszykówka zapewnia sponsorowi dotarcie do jak największego kręgu odbiorców.

W poszukiwaniu nowych kanałów komunikacji działania sponsorskie coraz częściej obejmują internet. Większość dużych firm zamieszcza na swoich stronach informacje o przedsięwzięciach, które sponsorują. Przykładem może być serwis internetowy Żywca poświęcony mityngowi lekkoatletycznemu w Poznaniu. Takie działania wzmacniają przekaz dotyczący sponsorowanego przez browar mityngu, a ponadto koszt tych działań jest kilkakrotnie mniejszy niż w mediach tradycyjnych. Internet staje się ważnym kanałem przekazu dla sponsorów, stwarza nowe możliwości działania. Ciekawy serwis odwiedzany przez zapalonych internautów pozwala na zbudowanie więzi pomiędzy widzem a sponsorem. Dzięki temu budowany jest lub utrwalany określony wizerunek sponsora.

Sponsoring kultury

Zasady sponsoringu w Polsce cywilizują się. Sponsorzy i instytucje podpisują wieloletnie kontrakty, które traktowane są jako inwestycje na przyszłość. Średni udział prywatnego sektora w finansowaniu kultury w Europie wynosi 2 procent, najwięcej w Portugalii - 26 procent, w Grecji 20 procent, we Włoszech 7

45


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
14618 skanuj0038 (24) obecnego stulecia, natomiast historia sięga XIX wieku. Sponsorowanie jest blis
AD1. ZNACZENIE MARKETINGU MARKETING- jest to działalność polegająca na rozpoznawaniu, kształtowaniu
skanuj0007 gólnie wyraźne jest to w przypadku zdominowanych, lecz buntujących się mężów, którzy (jak
skanuj0028 StretchStretch stimulus ►    jest to dodatkowe, krótkie rozciągnięcie mięś
60 Magdalena Kacperska SP 4 ’13 może jest to już jakaś tendencja, którą należy obserwować i
82980 skanuj0015 418 nie" ]]. Jest to możliwe - dodajmy - dzięki wiedzy odzwierciedlającej rzec
skanuj0017 (13) 2^ co-M ^ ^ ^s< t -<&Ł .tsSt^- - /^to^ / ]M 1 /IA±£j k.

więcej podobnych podstron