36415 skanuj0010 (343)

36415 skanuj0010 (343)



Dziecko z FAS w systemie edukacji

Dojrzałość do nauki czytania i pisania

•    rozumieją i potrafią określić stosunki czasowe, przestrzenne, ilościowe

•    potrafią klasyfikować przedmioty według ich koloru, kształtu, przeznaczenia

•    potrafią dodawać i odejmować na konkretach w zakresie do 10

•    nie rozumieją stosunków przestrzennych

•    mają duże problemy z klasyfikowaniem

•    nie potrafią dodawać i odej- , j mować (nie rozumieją)

Dojrzałość spo-Jeczno-emocjo-nalna

•    potrafią inicjować i podtrzymywać kontakty społeczne

•    potrafią przestrzegać wymagań, podporządkować się normom

•    wytrwałość uwaga i obowiązkowość adekwatna do wieku

•    potrafią kierować reakcjami emocj onalnymi

•    są wrażliwe na opinię nauczyciela

•    trudności w kontaktach społecznych

1 trudności z przestrzeganiem norm, podporządkowaniem się

•    niski poziom uwagi i obowiązkowości

•    nie potrafią kierować reakcjami emocjonalnymi

•    są mało samodzielne

Dojrzałość \ do uczenia się matematyki

•    dobra sprawność ruchowa i manualną ■

•    prawidłowo funkcjonują..... zmysły (wzroku, słuchu, dotyku)

•    koordynacja wzrokowo-ru-chowa adekwatna do wieku

•    odporne na zmęczenie, choroby

• nie osiągnęło pełnej dojrzałości w żadnym z elementów składowych dojrzałości fizycznej

I Jak widać, dojrzałość szkolna nie jest tylko stanem statycznym, ale również dynamicznym -jest to bowiem długi proces zmian psychofizycznych prowadzących do rów-nowagi między możliwościami dziecka a wymaganiami szkoły Jest ona uwarunkowana biologicznie, jednak nie jest efektem samorzutnego rozwoju, tylko interakcji między jnim a dostarczanymi dziecku doświadczeniami (stymulacja bądź hamowanie rozwoju). Należy jednak pamiętać, że każde dziecko rozwija się we własnym indywidualnym tempie, u podłoża którego znajdują się uwarunkowania biologiczne (w tym wypadku JfAS), społeczne, własna aktywność dziecka oraz interakcje pomiędzy nimi. Aby więc


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0017 (232) Dziecko z FAS w systemie edukacji dziecko, stymulował jego rozwój. Jeszcze inną gru
skanuj0018 (225) Dziecko z FAS w systemie edukacji wspierać i stymulować, np. dzieci z ADHD, tak sam
skanuj0011 (323) Dziecko z FAS w systemie edukacji ułatwić mu realizację zadania, jakim jest edukacj
skanuj0013 (278) Dziecko z FAS w systemie edukacji Jeszcze innym elementem, na który warto zwracać u
47408 skanuj0009 (355) Dziecko z FAS w systemie edukacji Rozpocznę od krótkiej opowieści: rodzice ki
83729 skanuj0015 (263) Dziecko z FAS w systemie edukacji Jeśli widzimy aż tyle problemów, to reakcje
38038 skanuj0012 (312) Dziecko z FAS w systemie edukacji Całościowa diagnoza pozwala nam spojrzeć na
38206 skanuj0016 (248) Dziecko z FAS w systemie edukacji •    rozwinięta samoochrona;

więcej podobnych podstron