Skan (10)

Skan (10)



18 Gry i zabawy - najbliższe otoczenie



Grasz w czerwone? Gram!

Co należy zrobić

Gdy spacerujecie na świeżym powietrzu, szukajcie „na wyścigi” kolorowych rzeczy - na przykład niebieskich. Rozpocznijcie od podstawowych kolorów natury: czerwonego, żółtego, zielonego i niebieskiego.

W domu poproś dziecko, by dotknęło tylu niebieskich przedmiotów, ile zdoła (lub miękkich/twardych albo drewnianych). Ile potraw czy pokarmów w kolorze żółtym dziecko potrafi sobie przypomnieć? Ile jest w domu białych przedmiotów?

Po pewnym czasie zacznij poszerzać wiedzę dziecka i pokaż mu kolor granatowy, khaki, szmaragdowy, zloty, cytrynowy, wiśniowy. Powiedz, skąd pochodzą niektóre nazwy - od nazw owoców, kamieni szlachetnych lub metali.

W banku informacji znajdziesz paletę kolorów i ich nazwy.


Jak to pomaga dziecku w uczeniu się

Znajomość kolorów wspomaga nie tylko wizualne odróżnianie, ale również rozbudowuje słownictwo (istnieją dziesiątki tysięcy odcieni kolorów).

Inteligencja: językowa, wizualno -przestrzenna


Wskazówka

Opisuj kolory, używając stów, które przywołują skojarzenia z innymi zmysłami — czekoladowy, cytrynowy, lawendowy, brzoskwiniowy, winogronowy.

I jeszcze jedno!

Bawiąc się ze starszymi dziećmi, połącz w grze kolory z rozmiarami: „Kto pierwszy znajdzie coś zielonego większego od żaby?".


Celowe błędy


Co należy zrobić

Dzieci bardzo się cieszą, gdy przyłapią rodziców na popełnieniu błędu, więc... czasami specjalnie popełniaj błędy.

Powiedz dziecku, że w czasie śniadania popełnisz błąd -zadaniem dziecka jest go wychwycić.

Możesz na przykład próbować nalać do szklanki sok z zakręconej butelki, zamiast talerza śniadaniowego dać dziecku talerz do zupy, niewłaściwie nazwać produkt lub podać dziecku nie te płatki śniadaniowe, o które prosiło.


Jak to pomaga dziecku w uczeniu się

Zabawa zachęca do uważnej obserwacji, myślenia i kojarzenia, przyczynia się do wzrostu koncentracji uwagi.

Inteligencja: matematyczno - logiczna, językowa, społeczna


Wskazówka

Poproś, by dziecko uzasadniło Twoją pomyłkę i wskazało właściwe rozwiązanie. Stopniowo zwiększaj czas między początkiem zabawy a popełnieniem błędu.

I jeszcze jedno!

Odwróćcie role. Dziecko popełnia błąd, a Twoim zadaniem jest go zauważyć.


5


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
19230 Skan (9) 16 Gry i zabawy - najbliższe otoczenie 16 Gry i zabawy - najbliższe otoczeniePrzebie
Skan(3) 18 Gry i zabawy - improwizacje plastyczneKolażeCo należy zrobić Przygotuj kolorowe ścinki p
Skan(2) 18 Gry i zabawy - paluszkowePrzelewanki - przesypywankiCo należy zrobić Zachęcaj dziecko do
Skan(4) II 26    Gry i zabawy - akademia rysunkuŁączenie kształtów, linii prostych i
Skan(3) 24 Gry i zabawy - akademia rysunkuCo widzisz na plakacie?Co należy zrobić Oto podstawowe za
Skan(2) 30 Gry j zabawy - z wyobraźnią 30 Gry j zabawy - z wyobraźniąSłomkowe fantazje Co należy zr
Skan 24    Gry i zabawy - akademia rysunkuCo widzisz na plakacie?Co należy zrobić Ot
2011 10 18 4 jpeg 1. Opracowanie wyników Metody oznaczeń, wyniki i wnioski należy przedstawić w for
Str.10 18.X 1929:Ci, którzy nas będą szacowaćRada miejska wybrała nowe komisje szacunkowe. Na
Zabawy rozwijające mowę dziecka (11) rzeczywistość. Należy zrobić zestaw obrazków, tzw. dokładanek.
10 Starałem się mu to wyperswadować, uzasadniając argumentami, co widocznie go przekonało, gdyż na r
Skan (2) Co widzisz na plakacie?Co należy zrobić Oto podstawowe zasady dobrego rysowania: •
Zarz Ryz Finans R1027 10. Kontrakty swapowe 327 wartość zależy od tego, co się stanie z ceną rynkową

więcej podobnych podstron