293018002

293018002



8.    Pionizacja, przygotowanie chorego do nauki chodzenia, etapy nauki chodzenia. Rodzaje chodu o kulach. Nauka padania - neurofizjologiczne uzasadnienie ćwiczeń, metodyka, cel, wskazania i przeciwwskazania.

9.    Kinezyterapia ogólnousprawniająca - systematyka (główne działy). Zasady prowadzenia ćwiczeń kondycyjnych, formy, metody, organizacja. Zasady budowy toku lekcyjnego, krzywa natężenia wysiłku, konspekt, osnowa. Zasady doboru ćwiczeń, zasady doboru grup ćwiczebnych. Cele i zadania jednostki ćwiczeń. Trening obwodowy i stacyjny - neurofizjologiczne uzasadnienie ćwiczeń, metodyka, cel, wskazania i przeciwwskazania.

ki ćwi' &


10. Formy ćwiczeń rozluźniających. Warunki rozluźnienia miejscowego i ogólnego. Metody badania i oceny spastyczności. Metodyczne wskazówki ćwiczeń równoważnych i koordynacyjnych, stopniowanie trudności ćwiczeń.

11. Ćwiczenia w wodzie - neurofizjologiczne uzasadnienie ćwiczeń, metodyka, cel, wskazania i przeciwwskazania. Właściwości środowiska wódriego. Warunki bezpieczeństwa.

12. Metody kinezy terapeutyczne - ogólny podział na metody o znaczeniu historycznym (np. Kenny) i obecnie stosowane. Neurologiczne uzasadnienie metod, ich metodyka, cel, wskazania i przeciwwskazania. Techniki ułatwień proprioceptywnego, nerwowo-

'N

:iwwsł


mięśniowego torowania.

13. Założenia, cele, wskazania i metodą Kabat-Kaiser (P.N. podstawy teoretyczne. Rozwój


iwwskazania względne i bezwzględne do reedukacji adiacje i przenoszenie pobudzeń. Rys historyczny letody. Obecne modyfikacje metody.

14. Metoda Vojty - metoda „odruchowego pełzania i przetaczania”, założenia, cele, metodyka wykonywania ćwiczeń, wskazania i przeciwwskazania - pobudzanie pól koordynacyjnych w ośrodkowym układzie nerwowym. Metoda hamowania i ułatwiania - metoda Bobath, założenia , cele i zasady podstawy metodyczne.

15. Kinezyterapia edukacyjna.

W

iczenia:

1^ Ćwiczenia czynne-wolne, różne formy ćwiczeń samokontrolowanych (zjawisko biofeedbeck) i prowadzone. Metodyka wykonania. Praca na sobie i z pacjentami.

Ćwiczenia czynne z oporem w zależności od rodzaju skurczu mięśniowego. Metodyka ćwiczeń oporowych (De Lorme’a, i Watkinsa, McQueena i inne). Praca na sobie i z pacjentami.

3. Ćwiczenia synergistyczne (ipsi- i konralateralne). Ćwiczenia redresyjne. Metodyka wykonania. Wykonywanie na sobie i na pacjentach. Wyciągi redresyjne. Ćwiczenia poizometrycznej relaksacji. Praca na sobie i z pacjentami.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
8.    Pionizacja, przygotowanie chorego do nauki chodzenia, etapy nauki
Dziś przedszkole nie tylko ma przygotować dziecko do nauki czytania i pisania, czy stwarzać warunki
PRZYGOTOWUJĘ SIĘ DO NAUKI PISANIA 5 6 LAT (07) Patryk i Karolcia wybrali się do lasu na grzyby, Popr
PRZYGOTOWUJĘ SIĘ DO NAUKI PISANIA 5 6 LAT (30) Ola, Ala i Ela wyruszają na wycieczkę. Ola zabrała mi
CCF20111213001 E. ĆWICZENIA RUCHOWE PRZYGOTOWUJĄCE DZIECKO DO NAUKI CZYTANIA I PISANIA Celem ćwicze

więcej podobnych podstron