5896307994

5896307994



KE1_K14

umie posługiwać się fachową terminologią z zakresu muzyki

KE1_K17

ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego;

dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w zakresie prowadzenia działalności praktycznej

WERYFIKACJA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA I WARUNKI ZALICZENIA:

Wykład - egzamin Ćwiczenia - zaliczenie z oceną

Ocena semestralna wynika z ocen uzyskanych podczas zajęć oraz oceny z kolokwium.

Metody sprawdzania osiągniętych efektów:

-    ćwiczenia: odpowiedzi ustne w ramach zajęć, kolokwium pisemne

-    wykład (egzamin): test z progami punktowymi, kryteria egzaminacyjne

OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA:

Wykład

15 godz - uczestnictwo w wykładach

15 godz - praca własna (przygotowanie do egzaminu)_

RAZEM 30 godz. = 1 pkt ECTS za każdy semestr Ćwiczenia

15 godz - uczestnictwo w zajęciach 15 godz - przygotowanie do zajęć

2 godz. - konsultacje_

RAZEM 32 godz.

Łącznie 2 pkt ECTS

LITERATURA PODSTAWOWA:

1.    J. M. Chomiński, K. Wilkowska-Chomińska, Historia muzyki, cz. I i II

2.    J. M. Chomiński, K. Wilkowska-Chomińska, Historia muzyki polskiej, cz. I i II

3.    U. Michels, Atlas muzyki, cz. I, W-wa 2002, cz. II, W-wa 2003

4.    D. Gwizdalanka, Historia muzyki, t.l-IV Kraków 2005 - 2011

5.    T. Zieliński, Style, kierunki i twórcy muzyki XX wieku

6.    A. Schmidt, Historia jazzu, t. I-III

7.    E. Fubini, Historia estetyki muzycznej, Warszawa 1998

8.    R. D. Golianek, Muzyka programowa. Idea i interpretacja, Poznań 1998

9.    M. Tomaszewski, Chopin. Człowiek, dzieło, rezonans, Kraków 1998 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.    Z. Dobrzańska, Izorytmia - średniowieczna zasada komponowania, „Ruch Muzyczny" 1983/1

2.    E. Obniska, Palestrina - muzyka renesansowego klasycyzmu, „Ruch Muzyczny” 1983/12

3.    M. Perz, Mikołaj Gomółka, Kraków 1981

4.    M. Perz, Sztuka „sekretnej chromatyki” w melodiach Mikołaja Gomółki, M 1988/4

5.    A. Schweitzer, Bach

6.    F. Wesołowski, Wprowadzenie do retoryki muzycznej, cz.1, w: Zeszyty Naukowe AM we Wrocławiu, 1979/21; cz.2, tamże 1980/23

7.    S. Jarociński, Debussy a impresjonizm i symbolizm

8.    Z. Helman, Neoklasycyzm w muzyce polskiej XX wieku

9.    A. Chłopecki, Pasja jako znak, „Ruch Muzyczny" 1975/4

10.    R. Chłopicka, Tradycja gatunkowa w Pasji..., Spotkania muz. w Baranowie, 1977

11.    L. Polony, Poetyka muzyczna Mieczysława Karłowicza, Kraków 1984

12.    K. Szymanowski, Wychowawcza rola kultury muzycznej w społeczeństwie, Warszawa 1984

13.    K. Szymanowski, Fryderyk Chopin, Chopin, Fryderyka Chopina mit o duszy polskiej, w: Pisma, t. 1, Pisma muzyczne, red. S. Kisielewski, Kraków 1984

Wydział Artystyczny



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
obcy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu nauk społecznych i medycznych. Abs
PRZEDMIOTOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA Z zakresu umiejętności: PEK_U01 umie posługiwać się oprogramowaniem
06 umie posługiwać się podstawowymi, właściwymi danej metodzie terminami służącymi analizie zjawisk
skanowanie0016 Termin „pojęcie” definiowany jest różnie. Na co dzień posługujemy się tym terminem na
IMG98 pozna uczy mi, ale zawsze z elementów dostarczanych przez rzeczywistość. Posługujemy się tu t
IMGE32 6% Wstfp mogą być oczywiście przemilczane. Nie sposób posługiwać się odpowiedzialnie terminem
U2 Umie posługiwać się podstawowymi wskaźnikami oraz normami stanu środowiska, potrafić dokonywać
11 K_U12 posługuje się językiem obcym w zakresie nauk o administracji, zgodnie z wymaganiami
98 (96) Kinezyterapia Pacjent umie posługiwać się protezą oraz wie, jakie ćwiczenia ma wykonywać w c
Standarty wymagań4 V. WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE Uczeń: 1) posługuje się poznanymi termina
42,43 poznawczymi, ale zawsze z elementów dostarczanych przez rzeczywistość. Posługujemy się tu term
Legislacja administracyjna - doktryna coraz częściej posługuje się tym terminem. Czyni to jednak int
wyrobienia zdolności posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu historii oraz analizy wydarze
DSC00319 Tak szerokie rozumienie pozwala na posługiwanie się zamienni terminami .wychowanie i .eduk

więcej podobnych podstron