2010 ang id 2061822 Nieznany


A.



Centralna Komisja Egzaminacyjna

Arkusz zawiera informacje prawnie chronione do momentu rozpoczęcia egzaminu.





UZUPEŁNIA ZESPÓŁ

01



0

NADZORUJĄCY

2E



K

C

WPISUJE UCZEŃ

©y



miejsce



na naklejkę

raficzn

KOD UCZNIA

PESEL

g

z kodem

ład





kU





dysleksja





EGZAMIN



W KLASIE TRZECIEJ GIMNAZJUM



Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO





KWIECIEŃ 2010

Instrukcja dla ucznia





1. Sprawdź, czy zestaw egzaminacyjny zawiera 11 stron (zadania 1 – 14).



Ewentualny brak stron lub inne usterki zgłoś nauczycielowi.





2. Na tej stronie i na karcie odpowiedzi wpisz swój kod i PESEL.



Czas pracy:

3. Czytaj uwaśnie wszystkie teksty i zadania.

90 minut



4. Słuchaj uwaśnie tekstów do zadań 1 ł 4, które zostaną



odtworzone z płyty CD.





5. Rozwiązania zapisuj długopisem lub piórem z czarnym



tuszem/atramentem. Nie uśywaj korektora.





Liczba punktów

6. W niektórych zadaniach podanych jest kilka odpowiedzi

do uzyskania: 50

do wyboru, np. od A do F. Odpowiada im następujący układ

na karcie odpowiedzi:





Wybierz tylko jedną odpowiedź i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej



literą, np. gdy wybrałeś odpowiedź E:





7. Staraj się nie popełnić błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi,



ale jeśli się pomylisz, błędne zaznaczenie otocz kółkiem



i zamaluj inną odpowiedź.





Powodzenia!

GA-1-102





Zadanie 1 . (3 pkt)

Usłyszysz dwukrotnie trzy rozmowy (1.1. – 1.3.). Na podstawie informacji zawartych w nagraniu przyporządkuj kaśdej rozmowie właściwy obrazek (A – D). Wpisz rozwiązania do tabeli.

Uwaga! Jeden obrazek został podany dodatkowo i nie pasuje do śadnej rozmowy.



A.

B.





C.

D.





1.1.

1.2.

1.3.





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!



Zadanie 2. (4 pkt)

Zapoznaj się z treścią zadania. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź nauczycielki.

Na podstawie informacji zawartych w nagraniu, zaznacz w tabeli znakiem X, które ze zdań (2.1. – 2.4.) są zgodne z treścią nagrania (TRUE – T), a które nie (FALSE – F).





T

F

2.1.

Parents have to read the children’s notes.





2.2.

The students will see the Tower of London.





2.3.

The teacher’s phone number is 213 564 369.





2.4.

The students are now on a school trip in London.





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!

Strona 2 z 11





Zadanie 3. (3 pkt)

Zapoznaj się z treścią zadania. Usłyszysz dwukrotnie rozmowę pracownika pizzerii z klientką zamawiającą pizzę. W zadaniach (3.1. – 3.3.) z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią nagrania. Zakreśl literę A, B lub C.





3.1. Jane lives at 204



A.



B.



C.





3.2. Jane does not like pizza with



A.



B.



C.





3.3. The bill is





A.

B.

C.





$ 2

1

$ 2

4

$ 1

9





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!





Strona 3 z 11



Zadanie 4. (5 pkt)

Zapoznaj się z treścią zadania. Usłyszysz dwukrotnie pięć wypowiedzi (4.1. – 4.5.).

Do kaśdej z nich dobierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B lub C.



4.1.

A. It was great!

B. Sounds great!

C. It’s a great movie!



4.2.

A. No, I haven’t.

B. Yes, I did.

C. OK, I will.



4.3.

A. Don’t mention it.

B. Here you are.

C. Here he goes.



4.4.

A. Good idea.

B. It’s not good.

C. Good morning.



4.5.

A. 45 minutes.

B. 25 dollars.

C. 65 kilos.



PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!



Zadanie 5. (4 pkt)

Kaśdemu z pytań (5.1. – 5.4.) przyporządkuj właściwą odpowiedź (A – E). Wpisz rozwiązania do tabeli.

Uwaga! Jedna odpowiedź została podana dodatkowo i nie pasuje do śadnego pytania.





5.1. Do you know Mary?



A. I’ve had a terrible day.



5.2. Are you a good driver?



B. We’ve never met before.





5.3. Why are you looking so tired?



C. It’s not mine. It’s Mary’s.





5.4. Who does the book belong to?

D. Look where you are driving.





E. I’ve only had five lessons so far.





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!



Strona 4 z 11





Zadanie 6. (3 pkt)

Przeczytaj tekst. Wybierz właściwe, poprawne pod względem gramatycznym i leksykalnym uzupełnienie luk (6.1. – 6.3.). Zakreśl literę A, B lub C.

Dear Mark,

Just a few lines to tell you how I’m 6.1. ________.

My new house is beautifully located on a small hill with a view of a lake.

It is 6.2. ________ than our previous house. It has got four bedrooms, a dining room and a large living room. You must come to visit me when I 6.3. ________ my room. I’ve always liked your ideas.

See you soon,

Tomek





6.1.

A. making

B. going

C. doing

6.2.

A. more comfortable

B. comfortable

C. most comfortable

6.3.

A. will decorate

B. decorate

C. decorated





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!



Zadanie 7. (4 pkt)

Do kaśdej z opisanych sytuacji (7.1. – 7.4.) dopasuj właściwą reakcję. Zaznacz jedną z trzech mośliwości. Zakreśl literę A, B lub C.



7.1. Zapytaj kolegę o opinię na temat Twojego nowego aparatu fotograficznego.



A. Would you like my new camera?

B. How do you like my new camera?

C. What does your new camera look like?



7.2. Zwróć uwagę osobie palącej papierosa, śe palenie jest zabronione w tym miejscu.



A. You mustn’t smoke here.

B. You can’t buy cigarettes here.

C. They never smoke cigarettes.



7.3. Co powiesz koledze, którego przypadkiem spotykasz w innym mieście?

A. How nice of you!

B. Take your time!

C. Small world!



7.4. Witasz gości z zagranicy na lotnisku. Co powiesz?



A. Have a good flight.

B. How was your flight?

C. Was the train comfortable?



PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!



Strona 5 z 11





Zadanie 8. (4 pkt)

Przeczytaj opis ilustracji. Uzupełnij kaśdą lukę (8.1. – 8.4.) jedną z podanych pod tekstem odpowiedzi, tak aby otrzymać poprawny i logiczny tekst, zgodny z ilustracją. Zakreśl literę A, B lub C.





The picture shows a street artist who is 8.1. ________ a portrait of a young woman. The woman on the right has got long, 8.2. ________ hair. Her hands are on her 8.3. ________.

There is another nice picture 8.4. ________ the young woman.



8.1.

A. buying

B. showing

C. drawing

8.2.

A. spiky

B. straight

C. curly

8.3.

A. knee

B. shoulder

C. hips

8.4.

A. behind

B. opposite

C. above



PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!





Zadanie 9. (3 pkt)

Zapoznaj się z treścią komunikatów (9.1. – 9.3.). Określ, na których przedmiotach (A – D) mośna je przeczytać. Wpisz rozwiązaniа do tabeli.

Uwaga! Jeden przedmiot został podany dodatkowo i nie pasuje do śadnego komunikatu.



A. a vacuum cleaner

9.1.

For external use only.



B. ready-made food

9.2.

Best served hot.



C. a woollen jacket

9.3.

Dry clean only.



D. suntan lotion



PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!

Strona 6 z 11





Zadanie 10. (4 pkt)

Przeczytaj tekst. Zaznacz w tabeli znakiem X, które ze zdań (10.1. – 10.4.) są zgodne z jego treścią (TRUE – T), a które nie (FALSE – F).





The ground hog is a small animal that lives and digs

under the ground. It is also called the woodchuck. Ground

hogs live in many parts of America. In the winter they

hibernate like bears and some other animals.

There is a legend saying that the ground hog wakes up

from its hibernation on February 2. February 2 is half

way between winter and spring. If the ground hog comes

out of its hole and it is sunny, it will see its shadow and

get frightened. Then there will be six more weeks of

winter. But if it comes out and the sky is cloudy, it will

not see its shadow and will not be afraid. Then spring will come very soon.

Some people believe this legend and they watch the sky on February 2. Many people are happy if it is cloudy on that day. They think spring will come soon. But most people think it is just a legend. What do you think?





T

F

10.1. Woodchuck is another name for ground hog.





10.2. The legend says the ground hog wakes up from hibernation in spring.





10.3. Some people think the ground hog is afraid of its shadow.





10.4. The text is about how some animals spend winter under the ground.





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!





Strona 7 z 11



Zadanie 11. (3 pkt)

Przeczytaj trzy wiadomości (11.1. – 11.3.). Do kaśdej z nich przyporządkuj cel, w jakim została napisana (A – D). Wpisz rozwiązania do tabeli.

Uwaga! Jeden cel został podany dodatkowo i nie pasuje do śadnej wiadomości.





Dear Susan,



We are getting together at Silver Moon Café



at 6 p.m. on Saturday. I have so much to tell



you! You must come and congratulate Tim

11.1.



on his examinations in person.



I hope to see you there,



Anna





Dear Lucy,



It was great news to hear that you passed your



examinations. Well done! Now I will encourage



everyone preparing for the exam to ask you for

11.2.



advice.



Best wishes,



Robert





Dear Sally,



I’m writing because I think you may be able to help



me. The thing is that Susan is having a birthday



party next week. Everyone in our class is invited

11.3.



except me. I’m really upset. She is a close friend!



What do you think I should do?



Jennifer





The person wrote the letter to

A. ask somebody for advice.





B. send congratulations.

C. inform about his/her exam results.

D. encourage someone to do something.



11.1.

11.2.

11.3.





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!

Strona 8 z 11





Zadanie 12. (4 pkt)

Przeczytaj tekst. Do kaśdego akapitu (12.1. – 12.4.) dopasuj właściwy nagłówek (A – E).

Wpisz odpowiednie litery obok numerów akapitów.

Uwaga! Jeden nagłówek został podany dodatkowo i nie pasuje do śadnego akapitu.





A. RULES TO FOLLOW



B. HOW MUCH YOU PAY





C. SATURDAYS & SUNDAYS



D. MAKING RESERVATIONS



E. HOW TO SAVE WITH WOODBRIDGE





WOODBRIDGE

RIDING SCHOOL

Information Sheet



12.1. __________________

We sell horse riding coats, jackets, socks, slim-legged trousers, gloves and long leather riding boots. Spend a minimum of Ł20 in our clothes shop and pay less for your horse riding lessons.



12.2. __________________

Standard lesson: Ł10 per hour.

Cross-country riding: Ł12 per hour. Four-wheeled carriages for Ł60

per half a day.



12.3. __________________

You can make bookings by phone: 0 578-839-279; you may also email us at horseriding@co.uk. Weekends: book early to get the time you want.



12.4. __________________

Once you are a member, never forget the basics, such as:

ó do not feed the horses,

ó clean up any things you have used in the field,

ó ride in the same direction as the other riders,

ó give orders quietly.



Discover the wonderful Woodbridge scenery on horseback!





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!

Strona 9 z 11





Zadanie 13. (3 pkt)

Przeczytaj tekst. W zadaniach (13.1. – 13.3.) z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B lub C.





The Irish College of English

International Youth Summer School



The school is organised every summer from June to August in Dublin and attracts students from all over the world. It is a great opportunity for young people to improve their English.

Students stay with Irish host families within walking distance of the school facilities and attend classes in the mornings. They also participate in afternoon activities, such as listening to Scottish music, learning Irish dancing or visiting places of cultural interest.

Students are given a placement test on arrival and then are placed in a class appropriate to their level of English. All students receive their own textbook and additional materials free of charge. We have a maximum of 15 students per class, so students have an excellent opportunity to speak and to receive individual attention from their teacher.



Find out more at www.ice.iess.edu.ie





13.1. The school is in

A. England.

B. Scotland.

C. Ireland.



13.2. The students live

A. in youth hostels.

B. in private houses.

C. at the school facilities.



13.3. At the beginning of the course each student

A. has to take a test.

B. has to buy a textbook.

C. can choose the course level.





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!



Strona 10 z 11



Zadanie 14. (3 pkt)

Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Uzupełnij luki (14.1. – 14.3.) brakującymi zdaniami (A – D), tak aby powstał spójny i logiczny tekst.

Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do śadnej luki.





Fred is my cousin. As children, Fred and I grew up in the same town and our families were very close. We were best friends and, in our eyes, we couldn’t do anything wrong.

14.1. _______ His favourite one, which he plays to this day, is to tell me that my shoe is untied. I can’t help it; no matter what, I have to look!

His daughter Lisa is twelve years old. She loves her father’s jokes and tries to be like him. 14.2. _______

Lisa decided to tell me I had a spider on my shoulder every time she saw me.

She did not know I was afraid of them.

When she first played the joke, I shouted and danced around trying to get the spider off me. 14.3. _______ But when she did it for the third time, I went straight to Fred and told him to punish her, or I was leaving.

Fred was very upset and sent her to her room. To this day, if I have the choice, I don’t want to be around Lisa.





A. I asked him to stop Lisa’s jokes about a spider on my shoulder.

B. Fred, however, always played jokes on people, especially on me.

C. I was really happy that there wasn’t one on my shoulder, so I forgave her.

D. She heard his joke about my shoelaces, so she decided to play a similar joke.





PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!

Strona 11 z 11







Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2010 styczen matma id 2061844 Nieznany
2010 01 Defense id 2061795 Nieznany
2010 03 Gnome on Edge id 206180 Nieznany
CISAX01GBD id 2064757 Nieznany
SGH 2200 id 2230801 Nieznany
111003105109 stress id 2048457 Nieznany
2010 artykul MAPOWANIE PROCESOW Nieznany
CIXS201GBD id 2064760 Nieznany
TOCEL96GBB id 2491297 Nieznany
1078 2 FEA209544 128UEN A id 22 Nieznany
McRib(r) Sandwich id 2201097 Nieznany
BD V600 L3 C A3 V1[1] 1 id 2157 Nieznany
DOC0534 id 2032985 Nieznany
8 17 id 2009842 Nieznany
REKAN02GBBT id 2491218 Nieznany
cialo albatros id 2035175 Nieznany
[17] FR540NT010 id 2085454 Nieznany

więcej podobnych podstron