7483798182

7483798182



Paradygmat marketingu analitycznego i jego główne wskaźniki... 257

Autor książki M. Jeffery1 przeprowadził badanie na próbie 252 firm, których roczne wydatki marketingowe sięgają 53 mld USD. Badanie dotyczyło zarządzania wynikami działań marketingowych oraz najlepszych praktyk związanych ze zwrotem z inwestycji w działania marketingowe. Uzyskane wyniki dały obraz rozdźwięku między marketingowymi liderami a firmami, które ciągnęły się w marketingowym ogonie. Poniżej kilka przykładowych wniosków, które ilustrują ten jakże istotny kontrast:

-    53% firm nie przygotowuje prognoz zwrotu z inwestycji w działania marketingowe, wartości bieżącej netto, wartości klienta w całym cyklu życia oraz innych wskaźników wynikowych,

-    57% firm nie stosuje uzasadnienia projektów w ramach oceny kampanii marketingowych pod kątem ich finansowania,

-    61% firm nie dysponuje zdefiniowanym i udokumentowanym procesem odsiewania, oceny i szeregowania kampanii marketingowych,

-    69% firm nie przeprowadza eksperymentów, w ramach których porównuje się efekty pilotażowych kampanii marketingowych z grupy kontrolnej,

-    74% firm w ramach rozpatrywania nowych kampanii nie stosuje kart wyników, służących do oceny tych kampanii pod kątem ich przydatności w odniesieniu do osiągnięcia najważniejszych celów' biznesowych.

W opracowaniu tym skoncentrowano się na możliwie niewielkiej liczbie wskaźników mierzących jak największą wartość w obszarze marketingu. Oto piętnaście wskaźników, które omówione zostały w tej książce12:

1.    Świadomość marki.

2.    Jazda próbna.

3.    Wskaźnik migracj i.

4.    Zadowolenie klienta (CSAT).

5.    Stopa przyjęcia.

6.    Zysk.

7.    Wartość bieżąca netto (NPV).

8.    Wewnętrzna stopa zwrotu (IRR).

9.    Zwrot nakładów inwestycyj nych.

10.    Wartość klienta w całym cyklu życia (CLTV).

11.    Koszt jednego kliknięcia (CPC).

1

   T.H. Davenport, J.G. Harris, Competingon analytics...

12    Ibidem.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
263 Paradygmat marketingu analitycznego i jego główne wskaźniki...Bibliografia Co to jest dashboard?
Paradygmat marketingu analitycznego i jego główne wskaźniki... 255 Ł. Sulkowski zauważa, że jedynie
Paradygmat marketingu analitycznego i jego główne wskaźniki... 259 Korczyk dalej uzasadnia, że zaczy
Paradygmat marketingu analitycznego i jego główne wskaźniki... 261 Tabela 2 Porównanie - dashboard
Pod log1 Konfiguracja sieci logistycznej Inny autor P. Soldatos1 kładzie nacisk na rozwój paradyplo
DSCF7158 Konfiguracja sieci logistycznej Inny autor P. Soldatos1 2 kładzie nacisk na rozwój paradypl
page0172 162 jego skutków, jak Flournoy. Autor ten napisał małą broszurkę pod tytułem Metaphysiąue&n
53 KSIĄŻKI O MARKETINGU STYCZEŃ Internet ludzi -organizacja jutra Autor: Robert Kozielski0 - 0 - 0 -
1.    Uruchom program ABBYY FineReader Home Edition. Zostanie otwarte jego główne okn
pedagogika2 Główne wskaźniki przemocy i zaniedbywania dziecka w rodzinie - podstawowe symptomy i cz

więcej podobnych podstron