Strona 1 z 21, 2

MODEL: rok 1997 , ek4, 3 dr.

SILNIK: B20Vtec, tloki RS-Machines kompresja 11,8-12, walki i sprezynki ITR 00, korbowody kute I-Beam, pompa oleju OEM c6, pompa wody OEM c4, rozrzad OEM c4, regulowane kolka Vision, Block Girdle KMS, sruby do podpor b18c4, miska b18c4.

UKLAD DOLOTOWY: CAI AEM, Kolektor dolotowy AEBS, Przepustnica 68mm, uszczelka pod kolektor ssacy Thermal Shield PasswordJDM.

UKLAD WYDECHOWY:kolektor Comptecha 4-2-1, wydech 2,5 cala na dwoch tlumikach M-techa
Plany: Kolektor 2,5 cala

OBD1 + strojenie Crome by RYS - Strojenia.PL

ELEKTRONIKA: Wtryskiwacze 440 cc RC
Crome by RYS_DS, rev limit 7k rpm
Plany: podniesc rev limiter do 8200+


UKLAD NAPĘDOWY: Skrzynia S80 ITR, Sprzeglo tarcza OEM C6 i docisk by Radzikowski, Short - Homemade.
Plany - 5 LS

ZAWIESZENIE: amortyzatory - seryjne, sprezyny - jakieś czerwone H&R, Felgi Team Dynamisc z oponami ZeroNero 215/40/16 na lato i Dębica frigo 2 185/60 na zime na stalówkach i hondowskie dekielki :aloha: . W planach: nowe amory bilstein/kyb/koni sprawa nadal otwarta.

UKLAD HAMULCOWY - Tarcze przód EBC ULTIMAX, Tarcze tył ATE Gładkie, Klocki przód EBC Green stuff, Klocki tył TEXTAR. Płyn hamulcowy MOTUL RBF600 - Zakończone

BODY-KIT: dokladka tylniego zderzaka VTI, tylne światła z białymi kierunkami 99-00, grill TypeR, halogeny "kwadraty".
Plany dokładka na przód TypeR, tylna lotka carbon spoon, lusterka spoon.

ŚRODEK: Fotele Recaro EVO VII FQ300, Carbonowe obszycie podlokietnika ,
Plany: Carbon Bezel, Mieszek z czerowoną nitką, Gałka od Skunka, moze kiedyś kiera z ek9, zamontowanie zegarow.
CAR-AUDIO: Alpine 9812 Rb, PowerBass ES-6c wyciszone drzwi matami app- zakonczone


Fotki po kupnie:











teraz:











Troche w ostatnim czasie zakupionych gratów:

Wałki i sprężynki z ITR 00 .

Nowy stożek Fujita

OEM Honda stuff thx to Pati .

Zegarki VDO

PowerBass ES-6c z matami app i dystansami POWE.


Motul, żeby się lepiej hamowało .


Wykres odcinka 7,2k.


Piękne auto, a plany zapierają dech. Będzie to fajnie latać
Będziesz się wzorował na Civicu z tego filmiku?
http://pl.youtube.com/watch?v=XlIwoaLpK1s
z czego ten silnk B20?
Piękne auto, a plany zapierają dech. Będzie to fajnie latać
Będziesz się wzorował na Civicu z tego filmiku?
http://pl.youtube.com/watch?v=XlIwoaLpK1s


Był on inspiracją, jak i kilka innych .

Nie podobają mi się zmiany z przodu, seria wyglądała o wiele lepiej. Mam nadzieję, że te B20VTEC'i wreszcie wyjadą na drogi

Przy okazji małe pytanko: jaka jest róznica w mocy między złożeniem B20+B16 total stock i Twoim przyszłym z podbita kompresją i valvetrain'em od ITRa?
Nie podobają mi się zmiany z przodu, seria wyglądała o wiele lepiej.

W pełni się zgadzam. Popsułeś coś co wyglądało bardzo ładnie

Plany bardzo ciekawe!
Przy okazji małe pytanko: jaka jest róznica w mocy między złożeniem B20+B16 total stock i Twoim przyszłym z podbita kompresją i valvetrain'em od ITRa?



dół B20 + głowica B16A daje wg. kalkulatora ok. 9,9 CR- pewnie taki golas da jakieś 180-190 kuca

a taki wystrojony gnojek powien dać jakieś 220...

tak se myśle
Fajny.. i fajne przedliftowe zegary
Co do przodu to byłem przygotowany na krytyke , gdybym miał jeszcze raz coś z nim robić to lampy zostałyby serią, jak skończe z silnikiem i resztą to pomyśle co tu zmienić, może dopasuje przód do tyłu (lift).

Co do mocy, chciałbym jak najwięcej , ale nie chce wróżyć.
Myśle że jak dopne plan to te 220 powinno być . Zostało mi jeszcze do kupienia troche gratów i mam nadzieje że w maju wyjade na docieranie .
no plany jeśli chodzi o silnik ciekawe ciekawe A co do liftu poprostu wróć do serii życze powodzenia w realizacji planów
widze ze wysoko mierzysz ...
powodzenia i czekam na efekt końcowy
pozdr.
tylko koniecznie zmień tłoki bo seryjne z b20 spotkają się z zaworami przy zastosowaniu ostrzejszych wałków.
Tłoki będą RS-machines na 84-84,5 mm to bedzie zależeć od pomiarów bloku. Mam tylko nadzieje ze przy tej kompresji tuleje nie powiedzą papa ;p.

Zamącone dzisiaj

Tarcze przód EBC ULTIMAX

Tarcze tył ATE gładkie
Klocki przód EBC Green stuff
Klocki tył TEXTAR
Płyn hamulcowy MOTUL RBF600, jedną butla na przepłukanie druga wlana .

Dodatkowo wszystko zdjęte rozebrane wyczyszczone, nasmarowane i........ wypiaskowane zaciski i pięknie pomalowane . Nie długo zapodam foty jak to wygląda na aucie .

Za wszystko wielkie thx dla Romiego, ogarnięte w 1 dzień !!
Będziesz zadowolony z Ultimaxów

Zamącone dzisiaj

Tarcze przód EBC ULTIMAX
[url=http://img443.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
Tarcze tył ATE gładkie
Klocki przód EBC Green stuff
Klocki tył TEXTAR
Płyn hamulcowy MOTUL RBF600, jedną butla na przepłukanie druga wlana .

Dodatkowo wszystko zdjęte rozebrane wyczyszczone, nasmarowane i........ wypiaskowane zaciski i pięknie pomalowane . Nie długo zapodam foty jak to wygląda na aucie .

Za wszystko wielkie thx dla Romiego, ogarnięte w 1 dzień !!



Wielkie gratki za profi podejscie do tematu - tak zrobione heble napewno dlugo i ladnie beda sluzyly - a konkretny hebel to sprawa priorytetowa w fajnym ulicznym aucie

Przez resztki zimy ladnie sie uloza tak ze na lato bedziesz mial mega gejowski hamulec

PS. Dobrze ze naczelny gej Romi czuwal nad robota - chwala mu za to ze wogole chce mu sie grzebac w tych naszych pazdzierzach
Powodzenia w planach i modach
Autko widać zadbane jest /:)
Powodzenia w planach i modach
Autko widać zadbane jest /:)


Tylko na zdjęciach tak mu się wychodzi .

Klucz francuski?
korbowód... ?
opona od stara?
trzonek od łopaty?
Eee tępaki , nikt nie wygrał .



Jeszcze tylko tłoki i panewki i jedziemy ze składaniem .
ooo zakładasz Cyfre+?
























Bedzie grubo

ot
Panewki mam oddam za pół darmo
Właśnie Bobas, tak teraz zerkam, pewnie sie orientujesz czym się twoje różnią od Race, bo docelowo miały byc Race .
Ja też juz troche zdąrzyłem je dotrzeć i narazie bardzo fajnie sie jeździ, nie udało mi się ich zagrzać tak żeby zauważyć spadek jakości przy hamowaniu, ale może jeszcze przyjdzie na to czas . Planuje jakiś wypad na tor w lato .
Składasz motor na 84mm? Bez odwiertu bloku?
Jeszcze nie wiadomo, wolałbym tak zrobić, żeby nie osłabiać tuleji wszystko się okaże jak wyjmiemy tłoki i pomierzymy co i jak.
Bardzo fajny projekt Myślę, że na podbitej kompresji moc będzie przekraczać 220KM. Zobaczymy
na 84,50mm ta uszczelka tez wyrobi. tak samo jak seryjna 81,00 oblatuje tłoki 81,50mm.
ziom znasz moje zdanie na temat autka. powodzenia
na 84,50mm ta uszczelka tez wyrobi. tak samo jak seryjna 81,00 oblatuje tłoki 81,50mm.



Dokładnie Pati z ust mi to wyjołeś, teraz się tylko zastanawiam czy wałki od itr-a nie będą za delikatne pod tą kompresje i nie wiem jak duże wtryski zakładać.

Stavros, Długi .
za słabe.
440cc
Na docieranko w sam raz. Docelowo to jakiś stage 2-3 by się przydał. Nie myślałeś o blockguardzie? Podobno wypadaloby go miec jesli krecisz powyzej ośmiu tysięcy a domyślam się, że tak będzie.
masz na mysli blockguard dartona?
Nie. Ale można by też
Na docieranko w sam raz. Docelowo to jakiś stage 2-3 by się przydał. Nie myślałeś o blockguardzie? Podobno wypadaloby go miec jesli krecisz powyzej ośmiu tysięcy a domyślam się, że tak będzie.



lucas, precision?
Emre dobrze prawi, nowe Lucasy kupisz za te samą cenę (ew. dosłownie pare zł wiecej), co np. uzywane wtryski eclipsa
Super można to dostać gdzies normalnie w sklepie, czy trzeba szukać w necie ??
Lucas ma sklepy firmowe... czy to banki są?
Lucas ma sklepy firmowe... czy to banki są?


uhuhihi

podejdzie coś takiego ??

http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
podejdzie
Taki zegareczek , autometer seria phantom, będą docelowo 3 napewno jeszcze temp oleju dojdzie i zastanawiam się nad trzecim miała być temp wody, ale zrezygnowałem, co się najbardziej przyda w wolnossaku ??

mechaniczny wskaznik cisnienia? balbym sie ciagnac olej do kabiny
Też o tym pomyślałem jak juz kupiłem :D:D:D.

uhuhihi

podejdzie coś takiego ??

http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW



tylko, ze za pare dolarow wiecej bedziesz mial nowe lucasy
Olej ma być w tej plastikowej rureczce ??
Olej ma być w tej plastikowej rureczce ??



hehehehe no :D:D, ale co tam nie wiadomo czy b20V wogóle odpali, to może bede miał problem z głowy :D:D.

Tomp skąd te Lucasy można ogarnąć ??
ode mnie, od tompa, od paru innych ludziow, albo mozesz je tez kupic sam, poradny chlopak jestes, to napewno znajdziesz
Znalazłem w dobrej kasie niskomhowe 360cc Denso, myśle że wydolą .

Jeszcze dwa pytania, myśle nad Block Girdle miał ktoś z tym do czynienia, jakich gratów oprócz samego block Girdle potrzebuje ?? Czy to wogóle jest mi potrzebne ?? http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW )
function7 robi lepsze.
function7 robi lepsze.



I kosztuje jakieś 500 $ , u mnie nie będzie 500 kuni, chodzi o usztywnienie dołu, na tyle na ile potrzeba, myśle że nawet GSRowe graty dały by radę. Orientuje się ktoś czy c4 miało to tak jak GSR na USA ??

tak przy okazji ciekawy temat o tym: http://www.team-integra.n...&PagePosition=0
b18c4 = GSR czyli b18c1
Rewelacyjne auto. Nie moge sie doczekac konca prac.
Żeby nie było że nic się nie dzieje

360cc ponoć Denso



Blok już leży u Romiego, okazał się w bdb stanie więc średnica tuleji zosaje seria 84 mm bedzie tylko honowanie. Chciałbym wyważyć wał, przy okazji dobra duszyczka podpowiedziała że można z niego zebrać trochę zbędnego materiału, co o tym myślicie ??
zawsze warto...
Doktor Romuald porobił parę fotosów .

miska won

nowe stare tłoczniki

panewczanki i podpory

no i ostał sie blokers


No i w końcu dojdą felgi, będą srebrne w 16.
Może zmienić kolor ?? . Wiem nie sa JDM .

http://www.topgear.co.uk/...40_17_tyres.php
nie są JDM ale są bardzo fajne. przynajmniej z wyglądu
zajebiste kolo, ale chyba link do 17 cali jest przypadkowy? czy zamierzasz kupic 17"?
zajebiste kolo, ale chyba link do 17 cali jest przypadkowy? czy zamierzasz kupic 17"?



Ziomuś link naturlich poglądowy , nad fotasami napisałem że w 16. 17tki to już za dużo jak na civica.
Ja bym wybrał białe
No i są .



Teraz pytanie, felgi są 7x16", et40 (chyba)słabo odlany jest znaczek et, czwórka jest na poczatku, a drugie to chyba zero...
Jakie opony na to mogę założyć 215/45/16 wejdzie ??
wejdzie na miekko
To dobrze . Dzięki.

Mam jeszcze jeden problem, w planie miałem wymianę panewek, bo podobno te z b20, różnią się od tych z b16/18. Romi po rozebraniu silnika stwierdził że panewki, które są na wale są w idealnym stanie i że nie ma potrzeby ich wymieniać. Teraz jest pytanie czy OEM z b20 da radę oglądac odcinkę w granicach 8k ??
te felgi są świetne i bardzo dobrze wyglądają w czarnym kolorze
zdjęcia zapożyczone z innego forum:
http://images27.fotosik.pl/87/af03da6ca5e3c999.jpg
oem panewki to najlepszy wybór.
wejdzie na miekko

u mnie 215/45/16 to max duza opona jaka sie miesci. mam et50. nie bylbym taki pewien tego, ze na feldze z et40 zmiesci sie tak na miekko...
masz deko inny zawias. tam wejdzie.
wejsc moze wejdzie, tylko jesli zawias seryjny, to prawdopodobienstwo przytarcia bedzie jeszcze wieksze niz u mnie (co sie zdarza nawet na takiej desce)..
jesli to auto jest na blachach WN to widuje czasami pod UW, powodzenia
Amory w tym momencie seria, sprężyny h&r, ale pierwszą rzeczą do wymiany po włożeniu silnika będą amortyzatory prawdopodobnie pójdzie KYB AGX, także długo tak nie pojeżdżę.

Czarna widziana dzisiaj nad jeziorkiem wilanowskim bardzo ładnie się prezentuje.
Widząc naklejki pjdm.pl tak się właśnie zastanawialismy kogo to może być i nikt Nam do głowy nie przychodził.
prawdopodobnie pójdzie KYB AGX

zastanowilbym sie nad b8, h&r potrzebuje mocnego amora.
podkładki pod blachy chyba, nie naklejki to były Marcinie. Ale wygląda lepiej na żywo niż na zdjęciach, bardzo fajne autko
podkładki pod blachy chyba, nie naklejki to były Marcinie.


Tak to były podkładki pod blachy, ale z Naszą wlępą (nie były jakoś specjalnie chyba robione, tylko na czarną ramke naklejona naklejka - fajnie to wygląda)
no to Nitro jak to Ty byles to ziom masz wpierdziel
no to Nitro jak to Ty byles to ziom masz wpierdziel



To ja podjechałem umoczyć........ wędke . Markos wpadnę, ale ostatnio się jakoś ogarnąc nie mogę. Co do wlepki to tak jak mówicie, dostałem ją od PITa, razem z jakimś tam zamówionkiem i nakleiłem pod tablicą . No uważam się chociaż po części za passwordowca, mimo przednich lamp , ale mówicie że się ładnie prezentuje to zrywać chyba nie muszę ??
no nie wiem dzis masz szanse na zrehabilitowanie sie zapraszamy na S
Łooo Panie, a co to .





Sponsorem dzisiejszego wspaniałego dnia, były dwa "męskie" rozmiary 84,5mm oraz 215mm .
Wygladaja na RS'y Dobry wybór
nie ma co, zwłaszcza 84,5mm to zaje... męski rozmiar

swoją drogą jestem mega ciekaw tych RS'ów, bo cena jest zachęcająca...
i jak tam prace postepują?
nie ma co, zwłaszcza 84,5mm to zaje... męski rozmiar



Wiesz... 'rozmiar azjatycki' - prawdziwy JDM

Nitro, jak fura? Kiedy bedzie mozna rozsiasc sie w prawym fotelu po uprzednim nazarciu sie grochowki?
Widziałem na żywo stojącą na nowych felach i jak dla mnie pięknie wygląda Zapodaj foty ziomie

Tylko coś teraz tarczki hamulcowe zrobiły się małe Mogę Ci sprzedać zaciski od preli

Gadżet na podłokietniku też mega Masz szczęście, że nie miałem śrubokręta bo bym podmienił mój podłokietnik z Twoim
b20
też poproszę taki parapet
byłem ostatnio z żoną w hali Mirowskiej gdzie ja mialem aparat Zorkę 5 i zrobiłem kilka zdjęć:)







Bez blockgirdle'a?
masz na mysli spinke podpór wału?
Tak.
wiadomo ze lepiej z niz bez.
nie wiem czy z b16/18 pasuje. na pewno sa jakies aftermarkety do LSa a to to samo co b20
Bez block Girdla, nie będzie takiego kręcenia zeby był potrzebny 8k to będzie max.

A jak będzie trzeba w przyszłości wyżęj zakręcić to i tak dojdą nowe tuleje .
nawet przy kręceniu do 8k bym dał.
Są po 130$. B16/B18/B20 na jebejumotors.
czyli pasuja z b16. moze seryjna podpore wsadzic?
Skoro pasuje z B16 to mozna. Tylko, że yyyy u mnie w B16 takiej nie było jak dobrze pamietam. B16B i B18C6 już takową miały.
dokładnie b16ax nie ma podpory, od b18 3aby zalozyc wszystko od podpory, śrub w dół.
fajna podpore robi function7. taka lans i tanią.
Tia. Tanią 699$

http://www.projectzum.com...&products_id=24
no dobra. ale lans jest
no i spina wszystkie 5. i jest sztywna.
Małe porównanko

http://zitec.cz/shop/block/girdle/girdle.htm
dobrze wyglada, gratuluace ziom i wjezdzaj
Tak wszystko fajnie tylko że z tego co się orientuje oprócz samego kawałka metalu w postaci "block girdle" potrzeba jeszcze sporo gratów żeby to zamontować, nie wiem teraz czy cos mi sie nie popieprzyło bo nie mam w tym momencie jak sprawdzić, ale coś mi sie kojarzy że montaż to nie był taki hop siup.
podpory zostają. montujesz 'spinkę' do tego osłona, ssak oraz miska z b18c4 lub c6 i gotowe.
Jesli dobrze kombinuje to jest to do zrobienia także po złożeniu silnika ?? Sciągam miche i robie ??
da
Brzyyyyyyyyyydal

Łooo, ale pasztet I szybe Ci wywiało

Ładnie, ładnie, niezły przeciąg będzie robić

Pzdr.





No i najwazniejsze, Lotos City, w reklamie mowia ze daje wiecej mocy...
daja ale tylko w miescie.. fajnie ze sie cos w koncu dzieje
No dzieje sie dzieje , jak dobrze pojdzie jutro wyjazd . Zastanawiam sie jakie swiece do wyzszej kompresji ??
A gdzie jedziesz ? Przyślesz kartkę ?

Ja biore NGK Iridium
Srydium. Ważna jest ciepłota. Do Twojego CR albo "siódemki" np. BKR7E lub jeśli wolisz platyne PFR7G albo Iryde IFR7G lub tanszą iryde BKR7EIX albo jeżeli CR jest powyżej 12.0:1 to już NGK Racing R5671A-8
No wlasnie ptaszki cwierakaja ze dobre bedzie to : ngk v power bkr7e.

Pewnie dostane to w IC i JC, ale czy przypadkiem na Polske swieczki te nie byly robione we Francji ??;/ Wole JDM, wiadomo gdzie maja made in Japan ??
No a jaki masz wyliczony CR? Jeżeli poniżej 12 to wyda. Tą świece dostaniesz w każdym IC/JC żabce itp. Kosztuje poniżej 20zł za sztuke.
Zajebiscie , kompresja w granicach 11,8, czyli powinno byc idealnie .
To ja bym już dał ósemki albo rajsingi Tak na wszelki deton.
Racingi ?? Jakie to bedzie oznaczenie ?? Bo na stronie NGK do b16 nic mi nie wyrzuca ;/.
Pisałem wczesniej R5671A-8
, sorry ze szczescie dzisiaj pilem


Update 19.09.08r godz 11:30 nastąpiło pierwsze zakręcenie rozrusznikiem, B20 złapało paliwko i zabulgotało .

Tak dla ścisłości układ wydechowy wjeżdża w odpowiednim rozmiarze 2,5 cala, tylko bedzie trzeba triY do tego za jakiś czas zamówić . Strojonko będzie na S100. Co do samego silnika, to dla mnie brzmi bardziej Męsko, ale to pewnie tylko moja wybujała wyobraźnia . Ogólnie mało się nie schlapałem jak usłyszałem pierwszy raz silnik . Długa droga kompletowania gratów, dokształcania się w setupach b20 po mału dobiega końca , teraz będzie już tylko kosmetyka, jak np wspomniany wyżej TriY oraz dolotowy plus przepustnica w rozmiarze 68-70mm .
to moze kiedys wpadniesz na spota mala hmmm??
Dlugi jak Ty sie pojawisz swoja to i ja swoja przyjade. Z tym ze dopiero w poniedzialek bede nia smigac, trzeba pokonczyc rozne pierdolki .

Swiece zakupione, sprzeglo tez, nowka OEM Honda do c6-> oby dalo rade .
Dlugi jak Ty sie pojawisz swoja to i ja swoja przyjade


ale ja juz bylem
No to jeszcze raz , bo podobno na zime chowasz .
Dawaj Nitro do Modlina, akurat dotrzesz sobie silnik
nie tylo co chowam co bedzie robiona dalej
ale teraz wyjezdzasz z tuningami czy seria?
Ziom zalezy co rozumiesz przez "tiuningi" .

Olo, Pewnie pojade jako widz
malo sryjne rzeczy w silniku
Hehe to musze chyba zrobic update pierwszej strony .

Done, ale za 2 tyg znowu cos sie zmieni .

SILNIK: B20Vtec, tloki RS-Machines kompresja 11,8-12, walki i sprezynki ITR 00, korbowody kute I-Beam, pompa oleju OEM c6, pompa wody OEM c4, rozrzad OEM c4, regulowane kolka Vision
walki i sprezynki ITR 00


to do poprawy poza tym jest dobrze
to do poprawy

bo?
wałki dobre som, motor mysle ze do 8k sie zakręci, a aftermarkety stg2 potrzebują wyżej...

to kiedy robisz b20 dlugi? zakrecisz do 9xxx i obalisz mit.
najpierw zakrece b16 do 1xxxxx pozniej dopiero b20
na seryjnych tulejach uwielbiają się kręcic pod 9000.
robisz i obalasz mit
Pati apetyt rosnie w miare jedzenia....poz jezeli na serjach to raczej krecenie pod 8tys nie jest zbytio madre, mysle ze 7800 to jest max
Dlugi, to na seryjnych czy na dartonie krecilbys 9XXX ??

Nozder, sprawa z softem bardzo rozsadnie dzieki za namiary na tego Pana .
na dartonie, napislaem ze walki do poprawy poniewaz apetyt rosnie, wiem to po sobie i patrzac na innych oczywoscie nie pisze ze dzis ze jutro, napislaem to zebys mial to na uwadze
No ziomus, ale to nikt nie mowi ze b20 nie lubi sie krecic na Dartonie . Seryjne tuleje ponoc nie lubia krecenia .

Nie wiem czy nie przesadzamy z tymi tulejami, Nozder tloki tez daja rade . Spojrz na wykres ponizej, pozniej przeczytaj co jest pod nim, setup duuuuuzo lepszy od mojego, ale m.in. na tlokach rs-machines i seryjnych tulejach.

Link do tematu: http://nwp4life.zeroforum...?id=1532&page=1

Cytat wyrwany z kontekstu, ale wiadomo o co biega.
acydphryck:
"i've had this motor longer than you've had any of your many 46892136489716243 motors...don't trip!!!
...and it still runs like a champ
2 year anniversary is coming up for this motor fellas:

Jak widac smiga juz dwa lata, a kolo i na torze lubi upalic , takich tematow jest wiecej, to akurat pierwszy lepszy wyrwany od Pana google.
napislaem ze walki do poprawy poniewaz apetyt rosnie, wiem to po sobie i patrzac na innych

blahblahblah
nitro ale mamy rozumieć ze to wykres z hameryki gdzie konie lubią się mnożyć i wszystko jest takie wspaniałe ?
nitro czyżbyś już się umówił w tygodniu na strojenie?
Jasne ze tak KAMO , widziales jakis wykres b20Vtec w Polandii ??;P
Bede testowac ten silnik na wlasnym portfelu niestety


Strojenie ?? Eee po co niech chula na mapach z b16tki .
dobra, dobra już słyszałem
dobra, dobra już słyszałem



Normalnie slawny jestem .
ja bym to sprzedal bo 2 litry to duzo paliwa pali
dobra, dobra już słyszałem



i pieknie sprzedales
ja bym to sprzedal bo 2 litry to duzo paliwa pali



Romi, chyba bedzie na sprzedaz i kupie jakies Tedejiiiii, nie ma to jak turbo.
Maly update:)

Dzisiaj zrobione pierwsze 10 kilosow, mapy z b16 nie ogarniaja sprawy , dojechalem tylko pod dom od Romcia i auto musi postac, czekam do niedzieli na strojenie . Fotek nie ma co robic , oprocz tego ze Romi pieknie wszystko poczyscil i pod macha pierwszy raz od 3 lat zagoscil porzadek to nic sie nie zmienilo oprocz napisu na bloku .
nie pitol tylko sie doturlaj dzis na spota mała
nie pitol tylko sie doturlaj dzis na spota mała


raczej zdecydowanie za ubogo, żeby tym jeździć no ale mam nadzieję ze zobaczymy jak najszybciej.
Jest zdecydowanie za ubogo, auto przygasa po puszczeniu gazu, musiałem jak profesjonaliści jedną nogą gaz i hebel dociskać, a drugą sprzęgło.
Dlugi uwierz mi że przyjechałbym jakby się dało tym autem jeździć, póki co to męczarnia, bo na każdych światłach gaśnie jak nie przycisniesz mu gazu. Jakby się dało to bym go dzisiaj całą noc docierał .[/list]
docierać przy ubogiej mieszance?
Przecież napisał, że jakby nie było ubogo to by docierał...
Bobas przeczytaj jeszcze raz, dojechalem nim pod dom 10 km i stoji az wystroje.
Bobas jak zwykle ma pizde na oczach

ciekaw właśnie jestem jak bedzie sie sprawował ten blok .. bo jeszcze nie wiem co u mnie zagości
Auto wstepnie wystrojone, dobrze że nie jeździłem nim przed wystrojeniem, AFR był TRAGICZNY !!!!!!! Teraz jest duuuużo lepiej podlaliśmy paliwka i można już normalnie i kulturalnie docierać . Dla ludzi, którzy planują w przyszłości taki sam projekt, od razu mówię, że przed docieraniem konieczne jest strojenie, silnik na tak ubogiej mieszance długo nie wytrzyma. Czytając że Hamburgery jeżdżą na seryjnych kompach od b16, zaczynam rozumieć niektóre z pękniętych tuleji...
Dla ludzi, którzy planują w przyszłości taki sam projekt, od razu mówię, że przed docieraniem konieczne jest strojenie, silnik na tak ubogiej mieszance długo nie wytrzyma.



Ale to jest oczywiste.....
Dla niektóych nie uwierz mi, różne słyszałem już opinie .
Dla niektóych nie uwierz mi, różne słyszałem już opinie .


hehehe, dokladnie


kiedy jakiś trip robimy?? Proponuje panderoze na west coast
Ciekawostka: AFR na wolnych prawie 40 . Także poupalać tam wszystko to żaden problem. Dziwne że to wogóle odpalało.

Ziom dzwoń do mnie , cały tydzień będzie pod hasłem DOCIERANKO . Więc napewno się załapiesz .
Tak wysoki AFR jest niemożliwy Masz nieszczelność w wydechu i ssie lewe powietrze i stąd taki wynik. Podczas jazdy gdy silnik produkuje większość ilość spali nie powinno to mieć wpływu na wynik strojenia.
Masz nieszczelność w wydechu i ssie lewe powietrze i stąd taki wynik.



Niekoniecznie.

Jeśli sonda jest podłączana do tłumika końcowego, to przy dużych ("tjunikowych") tłumikach spaliny lecą również na "zimną" stronę sondy, fałszując wynik, lub ciśnienie spalin jest za małe.
Tak też może być, ale można to podpiąć pod nieszczelność
Tak wysoki AFR jest niemożliwy Masz nieszczelność w wydechu i ssie lewe powietrze i stąd taki wynik. Podczas jazdy gdy silnik produkuje większość ilość spali nie powinno to mieć wpływu na wynik strojenia.



Grooby, wcale nie potrafisz się bawić .

Z wczoraj:



Zrobione 80 kilosów, wymieniony olej na nowy i dociągnięte do 230 km, wiem mało, ale dzisiaj będzie więcej jak nie będzie padać bo siadł mi silniczek od wyciearzek .
noo ziom bardzo ladnie, mam teraz takie pytanko gdzie teraz sie kreci kolkami na jakiej hamowni??
do ilu docelowo chcesz krecic ?
Zobaczymy gdzie będzie śmoc , ale pewnie okolice 8k, przed kręceniem napewno dojdzie Block Girdle.
na jakiej hamowni?

na podwoziowej
Markos dostajesz banana za głupotę , chodzi mi o to gdzie bo Grabowski już nie ma wiec gdzie?
bo Grabowski już nie

jeszcze nie ma
Markos a teraz dostajesz sliwka w oko chodzi mi o konkretne miejsce gdzie jedzie Nitro bo np. to jeszcze jest w Krakowie.
mam teraz takie pytanko gdzie teraz sie kreci kolkami na jakiej hamowni?

nie widze tu, zebys pytal:
to bylo ukryte pytanie dla osob inteligentnych
Nitro kto tak ladnie wycina obudowy po kołka Romi?
No co Ty, jak Romi, wsadziłem pare żyletek pod pasek i uruchomiłem silnik .

Co do hamowni, narazie się nie zdecydowałem, ale może was wszystkich zaskocze jak wszystko dobrze wyjdzie .

Organizujecie jakiś spocik przed niedzielą ?? Docieram silnik i myśle gdzie tu pojechać .
w ramach docierania bys na ryki pojechal pokibicowac
Bede, bede .
Jak chcesz to Ci moge dotrzeć auto bo i tak śmigam seatem teraz

Wpadaj to się napijemy

Pzdr.
Tak to wyglada na ta chwile:








męsko
coś czuję,że przyszły rok będzie należał do b20:)
coś czuję,że przyszły rok będzie należał do b20:)



zejdz na ziemie
Ja raczejz ze kolejne lata
coś czuję,że przyszły rok będzie należał do b20:)



Oj nie , ale powinno być szybciej, z resztą jazda na codzień sprawia dużo więcej przyjemności, bo charakterystyka silnika przypomina troche diselka, wciskam lekko na 4 gaz przy 60 na godzine i samochód zaczyna jechać, więc napewno będzie ciekawie .
jakies strojenie?
Tak Pati, jest wystrojone do 4k rpm tak na docieranie, docieram do 2k km i będzie strojenie do odcinki. Teraz jest problem tego typu, że nie założyłem na czas block girdle i zastanawiam się co robic ze strojeniem, chce ustawić odcinkę na 8 k rpm docelowo po block girdle. Graty muszę teraz na dniach zamówić, ale dojdą gdzieś pewnie na za 2tyg-miesiąc bo różnie z tym bywa i teraz się zastanawiam czy czekać ze strojenim aż założe block girdle, czy wystroić go do tych 8k bez block girdle i liczyć na to, że nic się nie stanie jak się go zakręci kilkanaście razy do 8k podczas strojenia.
Ziomuś ja bym poczekał. Jak zrobisz z 1500km podkręć obroty do 5 tys i czekaj na graty... ja bym nie kręcił do 8k dopóki nie będzie gratów. Pewnie nic by się nie stało.... ALE nie ma sensu ryzykować
po co docierac aż 2000km?
po co docierac aż 2000km?



Tak wyszło, to chyba w niczym nie przeszkadza ?? Zrobiłem już 1200, może wymienie teraz poprostu olej i pojadę w weekend na strojenie do 7k rpm, do tego czasu zrobie pewnie z 1500 km. Wtedy narazie tak go zostawie, jak zakupie kolektory docelowe i przepustnicę oraz założe block girdle to pojadę ostatni raz na docelowe strojenie do 8k, to też jest jakieś wyjscię z sytuacji
ja bym wolał zaczekać jeżeli to jest kwestia tylko dwóch tygodni...
zmien olej, jedz na strojenie. starczy docierania.
wystroic do 7000, potem dokupisz diwajsy i dostroisz sie wyzej.
ja bym wolał zaczekać jeżeli to jest kwestia tylko dwóch tygodni...



Emre 7k rpm zupełnie nic mu nie zaszkodzi te silniki seryjnie kręciły się do 6800, a przy tych prędkościach obrotowych najsłabszym elementem w b20 były śruby korb, a śruby razem z korbami są wymienione na aftermarket, więc pewnie będzie strojenie do 7k teraz, a później tak jak pisałem wcześniej do 8k.
ziom tylko pamiętaj, że Dominik cierpi na chroniczny niedoczas...
więc pewnie będzie strojenie do 7k teraz, a później tak jak pisałem wcześniej do 8k.


chyba najlepsze wyjście z tej sytuacji.
Ja od siebie powiem tyle, że miałem okazję się w niedziele przejechać i jest fajnie. Mimo, że tylko do 3,5k to czuć, że samochód chce jechać.
Dzieki za podwózkę.
ziom tylko pamiętaj, że Dominik cierpi na chroniczny niedoczas...



Ziom nie będzie jednak Hondaty , Marcin wiedziałem, że Ci się podobało .
Ziom nie będzie jednak Hondaty



Alpiną nie wystroisz...

a kto Ci będzie Crome stroił ?
a kto Ci będzie Crome stroił ?


czarne coupe z żółtymi żarówkami
Zrobiłem już 1200

to mozna przyjac, ze juz masz dotarty motor. jesli z uplywem kilometrow zwiekszales obciazenie, to nawet zajebiscie dotarty.
endyn radzi tak:
Do Not operate the engine over 3,500 RPM during the first 200 miles of driving. Replace the Honda Oil Filter after the first 200 miles of operation. You may increase the engine speed by 500 RPM for each successive 200 mile increment of break-in. Change the oil and filter after 1000-1200 miles of operation. You may use synthetic, or a quality non-synthetic oil.


ja tak zamierzam docierac. faktycznie "troche" wiecej niz 1000
Tu jest niby 1000 mil , więc teoretycznie rzecz biorąc jakieś 1600 km, to nawet bym zupełnie nieświadomie leciał według tego schematu .
endyn radzi tak:

Do Not operate the engine over 3,500 RPM during the first 200 miles of driving. Replace the Honda Oil Filter after the first 200 miles of operation. You may increase the engine speed by 500 RPM for each successive 200 mile increment of break-in. Change the oil and filter after 1000-1200 miles of operation. You may use synthetic, or a quality non-synthetic oil.


ja tak zamierzam docierac. faktycznie "troche" wiecej niz 1000

mi takie docieranie zabrałoby z pół roku
Wiesz Stavros jak jest, jak czowiek nie może sie doczekać silnika na kóry czatował od bardzo dawna , każdy powód jest dobry, żeby gdzieś pojechać, a nawet bez powodu się jeździ, żeby natrzepać kilometrów.

Właśnie, do tej pory na pierwsze 50 km zalałem jakiegoś półsyntetycznego LOTOSA, tylko zęby silnik przepłukać, teraz zalany jest półsyntetyk Mobil S, zastanawiam się na jaki olej teraz przejść, Motul, Valvo ?? Silnik nie będzie widział super wysokich obrotów, pewnie ma to jakiś wpływ na wybór oleum.
mi takie docieranie zabrałoby z pół roku

robisz 9km dziennie?

ja przez pierwsze 3 dni po odbiorze zrobilem chyba z 600km...
czy nie uwazacie ze jak dobrze jest zrobiony silnik to nie powinien sie wykopsac, zle zlozony czy to po 50km czy po 1000km moze sie wywalic wiec gdzie jest sens docierania? rozumiem 50km ale ponad 1tys...z mojej stony to bedzie tak wygladalo: odpalanie z 20min pochodzi zlanie oleju jazda jakies 20km do 3tys, zlanie i vtec do odciecia.
czy nie uwazacie

nie.

mozesz wyznawac szkole docierania na hamowni. jak kto lubi.
Długi, a słyszałeś o czymś takim jak docieranie, chociażby pierścieni i tłoków ? To musi się dopasować do tuleji, które nigdy po żadnym szlifie nie zachowają idealnej zajebistej symetrii, dochodzi do tego to że pierścionki i tłoki też idealne nie są. Uszczelniacze na głowicy też się muszą ułożyć, tam metal trze o metal więc myślę, że jednak docieranie ma sens . Aha nie wspomne o strukturze na tulejach, która po szlifie również musi się ułożyć do pierścionków.
no tak wiem ale nie sadzisz ze najwazniejsze jest 1wsze odpalenie i 50km z obciazeniem?pozniej juz praktycznie nic sie nie dzieje, bo juz wsio sie ulozylo.
po 50 km ??:) No nie wiem ja tylko zauważyłem jedną prawidłowość, na korku magnetycznym u mojego znajomka po pierwszej wymiance oleju był syf w postaci metalowych małych igiełek, po tysiacu kilometrów też był, dopiero po 3 wymianie oleju brak, te kilometry są potrzebne nawet do tego, że jeśli silnik się dotrze po 50, to ten syf nie koniecznie może wypłynąć po pierwszej zmianie oleju i będzie krążył w silniku. DLa przykładu po zmieleniu panewki w oplu znajomego jeszcze 3 wymiany oleju miały kawałki tego badziewia wypływające z olejem. Syf u mnie też był na korku magnetycznym po 100 km, sprawdzę jak będzie teraz, ale super zmiany nie wróżę. Myślę, że dopiero ten olej, który pójdzie teraz wypłynie czyściutki.
podczas docierania to chyba ważne jest aby nie jeździć z pełnym obciążeniem (gaz do dechy do tych 3,5 tys) oraz podciśnienie tworzące się po całkowitym odjęciu nogi z gazu.
Obciążenie raz na jakiś czas musi być, oczywiście rozsądne, jak będzie się jeździło tak zupełnie emerycko, to tworzy się na tulejach zbyd gruba warstwa filmu olejowego i poprostu graty przestają się docierać.
no wiem ziom, że emerycko silnika dobrze nie dotrzesz tylko mowie, że full throttle też nie może być. Bardziej bym dbał o podciśnienie.
dlaczego podciśnienie jest takie ważne?
Dokadnie technicznie tego nie wytumacze, ale ma negatywny wpyw na pierscionki, podcisnienie wypycha je w druga strone niz pracuja normalnie i inaczej sie docieraja, ale to tylko takie moje przypuszczenia .
gdzie ma byc to podcisnienie? wolnossaki nie generują nadcisnienia.
nadciśnienia nie, podciśnienie owszem.
Jesli nie generują nadciśnienia, to na niczym innym niż podciśnieniu nie jesteś w stanie jeździć w NA
ze nadcisnienia nie ma to juz ustalilismy
gdzie ma byc to podcisnienie? w dolocie? jest zawsze. komorze spalania?
komorze spalania?


no raz na jakiś czas też się pojawia
Dobra, powinienem byl tak zapytac:

Dlaczego hamowanie silnikiem, podczas którego wartość podciśnienia w dolocie jest największa, jest tak ważne dla procesu docierania? lepiej?
no Bobas - wytłumaczysz po co jest potrzebne owo podcisnienie?
How Do Rings Seal Against Tremendous Combustion Pressure ??
From the actual gas pressure itself !! It passes over the top of the ring, and gets behind it to force it outward against the cylinder wall. The problem is that new rings are far from perfect and they must be worn in quite a bit in order to completely seal all the way around the bore. If the gas pressure is strong enough during the engine's first miles of operation (open that throttle !!!), then the entire ring will wear into
the cylinder surface, to seal the combustion pressure as well as possible.

The engine vacuum created during closed throttle deceleration sucks the excess oil and metal off the cylinder walls.
The point of this is to remove the very small (micro) particles of ring and cylinder material which are part of the normal wear during this process. During deceleration, the particles suspended in the oil blow out the exhaust, rather than accumulating in the ring grooves between
the piston and rings. This keeps the rings from wearing too much.
Fajnie się prezentuje na żywo. Dzięki za mini spota wczoraj
Nie ma sprawy ziomuś i nawzajem, na następny raz przyjedź swoim, a nie z Olem się wozisz .
Nie ma sprawy ziomuś i nawzajem, na następny raz przyjedź swoim, a nie z Olem się wozisz .



Przecież mówiłem. Ja obsługuje Defi Link Control Unit
chciałbyś ziąąą ja tam manualem nie potrafię.
Nie ważne co robił... ważne że mi się podobało

Nitro, mam pomysła na dotarcie Twojego auta... jedziemy na Hel, na frytki

Pzdr.
Nie ważne co robił... ważne że mi się podobało



Nie stać was
Chopaky ono już dotarte , wlasnie zamowilem olej Valvoline VR1 10W60, ale z tego co się orienuje to półsyntetyk. Zastanawiam się czy do nowego silnika to dobry wybór. Ktoś ogarniał podobny temat ??
ja właśnie wróciłem z partage garage i rzeczywiście stoi tam coś podobnego... romi instalował xenon do wstecznego Przetwornica ma być w miejscu koła zapasowego
Ja bym lał coś bardziej syntetycznego i mniej gęstego.
ja tam bym polal to samo, ale 5w50. rozkminka o oleju byla tutaj: http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=1270
60 na zblizające się chłody trochę za gęste. A, że silnik nowiutki to i syntetyk byłby jak najbardziej wskazany. Strzelałbym w Competition 10W40.
60 na zblizające się chłody trochę za gęste. A, że silnik nowiutki to i syntetyk byłby jak najbardziej wskazany. Strzelałbym w Competition 10W40.



ELF Competition 10W40 ?? Nie jest to półsyntetyk ?? Pozatym jakoś ElF do mnie nie przemawia .
Motula 300V miałem na myśli.
Zalej Castrola syntetyka i będzie ok:) Tak się składa że pracuję w hurtowni olejowej i ostanio wybierałem oliwę do swojej D14 i padło na... Lotos Traffic Diesel 505.01 5/40 - żaden mobil elf shell czy castrol nie ma tak wysokiej klasy jakości jak lotos:)
dzieci drogie, podalem link do watku o olejach nie dlatego, ze mi sie niechcacy wkleil, tylko dlatego, zebyscie tam kontynuowali rozmowe.

Lotos Traffic Diesel 505.01 5/40 - żaden mobil elf shell czy castrol nie ma tak wysokiej klasy jakości jak lotos:)



mozesz rozwinać? (w temacie o olejach)
No to żeby definitywnie zakończyć temat , wybrałem Full Synthetic Valvoline VR1 5W50, mam zaufanie do Valvo, może dlatego akurat ten. Czy dobry wybór okaże się za jakiś czas .
żaden mobil elf shell czy castrol nie ma tak wysokiej klasy jakości jak lotos:)

i w koszulce Lotos pewnie do pracy też biegasz?
Heh, ta i skarpetki też nam ostatnio dali z logo lotosa
Gaseb, chodziło mi o tego konkretnego traffica, zajrzyj sobie w kartę produktu i porównaj klasy jakości...
Koniec OT
Heh, ta i skarpetki też nam ostatnio dali z logo lotosa
Gaseb, chodziło mi o tego konkretnego traffica, zajrzyj sobie w kartę produktu i porównaj klasy jakości...
Koniec OT



B20 zalane lotosem... to byłoby coś


B20 zalane lotosem... to byłoby coś



Było zalane na pierwsze kilometry hahaha .
o olejach gadamy gdzie indziej...
daj znać jak rezultaty po dzisiejszym wieczorze...
Bylo Vtec-owanie, odcinka na 7200, ale z tego co zauwazylismy silnik ma od chu.a jeszcze mocy i sie troche zmartwilem bo ewidentnie bedzie chcial byc krecony w granice 8500-9000 rpm i teraz nie wiem jak to zrobic...., pewnie ustawie docelowo po ogarnieciu wszystkich tematow na 8200 i bedzie musialo tak zostac. W kazym badz razie jest dosyc szybko, czuc ze auto chce jechac, a odcinka na 7200 to takie "podciecie skrzydel". Wtryski zostaly narazie seryjne pracuja na 102% wydajnosci przy granicach 6800-7000. Coz mam wiecej powiedziec, jestem zajebiscie zadowolony ze nie zginal nawet gram oleju , a upalania byly dobre 2 godziny, jak to na strojeniu, teraz delikatnie posmigam jeszcze, i mysle, ze takie prawdziwe oblicze bede mogl pokazac dopiero na przyszly sezon, poniewaz poki co to musze zajac sie tez innymi sprawami, nie zwiazanymi z autem. Aha slizga mi sie sprzeglo;/, jednak pomysl na OEM z C6 byl lekko mowiac denny..., trzeba bedzie cos z tym zrobic.
Kurwa jak to idzie Jestem naprawdę w szoku!

A ta odcinka... Panie, powiem Ci jedno, szukaj licznika z ek9 i rób co trzeba

Ogólnie gratki tak zpartaczonego auta
seryjny licznik spokojnie da sobie radę...

fajne uczucie zamykać obrotomierz...
ale VTEC kick... czuć go na plecach?
GRATULUJE
Mamy odpowiedz dlaczego tak szybko skończyły się nam wtryski przy strojeniu
Już nie mogę sie doczekać kiedy zakręcimy go wyżej – zbieraj graty
PS: fajne wyszło, jak od linijki – zero dołków

Do setupu finalnego brakuje tylko wyższego kręcenia ( spięcie bloku ) czy jeszcze jakiegoś stuffu pobocznego?
Do setupu finalnego brakuje tylko wyższego kręcenia ( spięcie bloku ) czy jeszcze jakiegoś stuffu pobocznego?




Dojdzie dodatkowa spinka podpor walu, kolektor dolotowy z wieksza przepustnica bo narazie seria z b16, lepszy kolektor wydechowy wieksze wtryski bo te pracuja na 106% i nowe sprzeglo bo narazie sie slizga wystroimy wszystko i zakrecimy 8+ . Aha no i auto hamowane na krotkim dolocie, bez zadnego odgrodzenia od cieplego powietrza, a bedzie CAI na lato.
moment masakra...
ja piernicze jaki kick vtec
no tak rownego wykresu to dawno nie widzialem
vtec przy 5100obr?
extra wynik!
oooo, duże gratulacje Chyba jesteś pozytywnie zaskoczony tym wynikiem?
jestem pod mega wielkim wrażeniem WOW
rób to sprzęgło bo to zabija ten samochód
do takiego 'wykresu' to jeszcze jakies wałki by należało zapodać
musi iść, moment jak stół 200Nm+
ciekawy jestem jak długo te wtryski pociągną tak katowane
no tak rownego wykresu to dawno nie widzialem


Jednak warto przejechac 1xx km przy strojeniu

Gratuluje !!! wynik jest super a po ogarnieciu wszystkiego moze byc 230+

.... ciekawi mnie tylko czemu przed VTEC jest tak mało momentu jak na 2 litry ... ten VTEC kick wynika własnie z tego niskiego momentu przed VTEC ??? .... zazwyczaj im większa pojamnosc to róznica momentu przed i po VTEC'u jest mniejsza i ten skok jest łagodniejszy
Gratuluje !!! wynik jest super a po ogarnieciu wszystkiego moze byc 230+

.... ciekawi mnie tylko czemu przed VTEC jest tak mało momentu jak na 2 litry ... ten VTEC kick wynika własnie z tego niskiego momentu przed VTEC ??? .... zazwyczaj im większa pojamnosc to róznica momentu przed i po VTEC'u jest mniejsza i ten skok jest łagodniejszy


Nam nadzieje ze nie zdradze jakiejs tajeminicy ale teraz mialo byc bezpiecznie zrobione ze szczyptą ekonomiki w tle
Generalnie według zyczenia mial byc mocny po vtecu i jest ale walczyc bedziemy dalej
W nowym sezonie na hamowni, zapłony, kólka itd.

PS:chcialbym jeszcze powiedziec ze Romi naprawde profi ogarnał mechaniczne tą fure - az milo bylo to cudenko stroic zero bledow, wszystkie czujniki i podcisnienia podpiete itd. itp.
nie no litosci - przed vteciem tez jest mega duzo momentu jak na Bserię. porownajcie z B16 czy B18 co tam sie dzieje z momentem...
bedziemy eksperymentowac na hamowni moze rowniez doborem punktem przelaczenia, bo jak widac vtec mogl by byc chwilke wczesniej przy pelnym otwarciu przepustnicy

a przy ilu vtec jest ustawiony przy delikantej jeździe? przy pełnym otwarciu nie lepiej byloby troche wcześniej?
a przy ilu vtec jest ustawiony przy delikantej jeździe?

wzgledem obciazenia silnika to chyba tylko w K sie da

oraz fajne kreski
Ciesze sie, ze nie tylko mi sie kreski podobaja , plan jest taki, zeby zobaczyc 24x . Wiec trzymajcie kciuki.


Pati walkow chyba nie ma sensu zmieniac, tutaj szlak napewno przecierac bedzie Grooby, zobaczymy jak to u niego wyjdzie, najwyzej rozbierze sie silnik i kilka rzeczy jeszcze ulepszy, zeby przycelowac w jakies konkretne moce .

Teraz zastanawiam sie co modzic ze skrzynia ? Za bardzo ja skracac bedzie bezsensem, ale napewno potrzebna bedzie szpera, padl pomysl, aby wsadzic c6 i chyba jest on najodpowiedniejszy.
ciesze sie Marcin ze sie cieszysz

Generalnie w OBD1 + Crome naprawde DUZO mozna zrobic



No właśnie, gratki dla Marcina za setup już były ale osobne gratki należą się Rysiowi za strojenie... jeden z niewielu projektów tego typu w pl, strojenie na ulicy (byłem świadkiem ) a kreski naprawdę super. Moc i moment przychodzą z mega płynnością, ze dołków i wzniesień

Romi też się postarał. jest się z czego cieszyć

Czekam co się stanie jak wjedzie reszta gratów.. 24x jest mocno realne..
Ja mam vtec'a przy pelnym otwarciu przepustnicy na 5200 a przy lekko obciazonym silniku na 6200

ja u siebie mam 4300 i 5500 i bardzo mi to rozwiązanie pasuje. stąd bylo moje pierwsze pytanie, ciekaw byłem jak ustawiłeś.
Ogromne gratulacje dla właściciela za wytrwałość i konsekwencje w dążeniu do takiego wyniku ...reasumującm pasowało by coś pierdolnąć







...żałuje że się pozbyłem swojej B
nitro - moja uwaga o wałkach tyczyła się tego wykresu z painta
jesli nie chcesz krecic ponad 8000 to lepszych walkow nie trzeba.
no i wlasnie - nie wylatuje z vteca po zmianie biegu? wiem ze skrzynia z B16 jest krótkawa, ale daleko to to sie nie kreci.
nie czytalem dokladnie - nie mysleliscie, zeby sciagnac vtec do powiedzmy 4000rpm? bylby lzejszy kick, a fura jeszcze szybsza. to i tak chyba nie jest dupowoz?
nie czytalem dokladnie - nie mysleliscie, zeby sciagnac vtec do powiedzmy 4000rpm? bylby lzejszy kick, a fura jeszcze szybsza. to i tak chyba nie jest dupowoz?


Generalnie ze tak powiem... sie okaze
Kolka, zaplony itd... nie ma sensu teoretyzowac jesli jest az tyle zmiennych ktore poznamy dopiero na hamowni przy strojeniu ale juz widac ze samochod ma poencjal
Nagrywane komorka, wiec dzwiek tragiczny , ale jak zaczelo szumiec to sie VTEC zalaczyl .

http://pl.youtube.com/watch?v=aUUmP_GyIu4

Co do obnizenia Vteca, Markos napewno bedziemy jeszcze sporo kombinowac , jest jeszcze kilka koni do wyjecia nawet na tym setupie, ale finalne strojenie bedzie jak ostatecznie skoncze silnik pod wzgledem wszystkich gratow.

Pati, nie wylatuje z VTEC-a, ale jest na granicy, jak nie dociagne do konca to zdarza mu sie. Z tym, ze ja chcialem na ta chwile zeby VTEC byl w miare wysoko, tak jak mowie, nie spodziewalem sie wynikow przed zlozeniem auta do konca i szczerze to nie sadzilem, ze bedzie mozna sie nim nawet troche poscigac przed zakonczeniem. Romi ze mna rozmawial przed hamowaniem i pytal mnie na ile licze, powiedzialem, ze mam bardzo cicha nadzieje na 2 z przodu , okazalo sie o wiele lepiej. Dlatego jestem naprawde bardzo zadowolony.

Co do skrzyni to mysle nad seria z C6, ale zastanawiam sie czy przy dojsciu jeszcze paru koni i moze paru niutkow, nie lepiej byloby wsadzic szpere do seryjenj b16. Mysle, ze ten silnik mozna porownac do b16tki na sofcie, jaka skrzynia najlepiej sie sprawdza w lekko dmuchnietym b16 ??
ale finalne strojenie bedzie jak ostatecznie skoncze silnik pod wzgledem wszystkich gratow.



istnieje takie pojęcie.... ?
U Ciebie im krótsza tym lepiej.

To że w turbo dobre zastosowanie mają dłuższe skrzynie nie wynika z tego że jest dużo mocy/Nm tylko wynika z tego że po każdej zmianie biegu w turbo tracimy doładowanie i turbina musi znowu dopompować a to chwilę trwa - dlatego się nie opłaca tyle wahlować biegami.

W N/A, zwłaszcza z rosnącą mocą pod odcinkę każda zmiana biegu to jest zajebisty ciąg, praktycznie brak przerwy.
istnieje takie pojęcie.... ?

istnieje.


tu mozna porownac przebiegi 2.0 NA i 1.6 turbo

oraz tez bym poszedł w raczej krótszą skrzynię. dołożenie szpery to tej co masz to dobry pomysl.
Bardzo ładne maks wartości ale czemu to w ogóle nie ma niuta do 5000obr.min - totalnie nie uliczna haraktetystyka jakoś ten V-tec taki dziwny...
Zawsze myślałem że po to stosuje się podwóje fazy żeby uzyskiwać mocny i przyjemny dół no i do tego adekwatną górę a tu nic nic nic i nagle JEB
Takie na siłę wprowadzenie Turbo harakterystyki do silnika N/A
coobcio, wyjrzyj czasem troche poza nissany..
coobcio, wyjrzyj czasem troche poza nissany..


Popieram
I do tego Hodny N/A jezdza jak inneeee markiiii... z T
Tak, na szybko bo siedze w robocie, porownanie twojego 2l i mojego 2l.

2k rpm- 143 i 170
3k rpm- 180 i 173
4k rpm- 190 i 175
okolice 5- 208 i 175
od 5 do konca okolo 203 i u mnie od 5500 okolo 220

Ja tu nie widze drastycznej różnicy nawet w średnim zakresie, fakt jest duża różnica przy 4k ale to dlatego, że prosiłem Maćka o wystrojenie przed VTECIEM w miare ekonomicznie, za to z samego dolu moj sie duzo lepiej zbiera. Auto było jeszcze na docieracniu przez jakiś czas i latałem nim w trasy dlatego miało być ekonomiczne w okolicach 4-5 k.

Weź pod uwagę, że ten silnik jest po wstępnym strojeniu, wielu rzeczy jeszcze brakuje i nie był strojony narazie na performance, Maciek już mi mówił, że wygładzimy i rozciągniemy moment i moc zwiększając ja w całym zakresie, przy okazji troche tą górkę się zniweluje, także poczekaj chwile . Trzeba jeszcze dodać, że hondy już tak mają, jeżdzą górą i koniec, weż pod uwagę, żę tu dojdzie jakiś 1k obrotów więc wykres pewnie się troche pozmienia.
Tak, na szybko bo siedze w robocie, porownanie twojego 2l i mojego 2l.

2k rpm- 143 i 170
3k rpm- 180 i 173
4k rpm- 190 i 175
okolice 5- 208 i 175
od 5 do konca okolo 203 i u mnie od 5500 okolo 220

Ja tu nie widze drastycznej różnicy nawet w średnim zakresie, fakt jest duża różnica przy 4k ale to dlatego, że prosiłem Maćka o wystrojenie przed VTECIEM w miare ekonomicznie, za to z samego dolu moj sie duzo lepiej zbiera. Auto było jeszcze na docieracniu przez jakiś czas i latałem nim w trasy dlatego miało być ekonomiczne w okolicach 4-5 k.

Weź pod uwagę, że ten silnik jest po wstępnym strojeniu, wielu rzeczy jeszcze brakuje i nie był strojony narazie na performance, Maciek już mi mówił, że wygładzimy i rozciągniemy moment i moc zwiększając ja w całym zakresie, przy okazji troche tą górkę się zniweluje, także poczekaj chwile . Trzeba jeszcze dodać, że hondy już tak mają, jeżdzą górą i koniec, weż pod uwagę, żę tu dojdzie jakiś 1k obrotów więc wykres pewnie się troche pozmienia.


I na tym bysmy zakonczyli.
Poczekajmy az Nitro zbierze wszystkie graty i bedzie wystrojony z kolkami zaplonami na hamowni.
Wtedy worcimy do tematu.
Teraz moc i Nm wyszedl u Nitro naprawe fajny i chyba nie ma sie co czepiac ze nie jedzie jak TDi
no nitro teraz to jest naprawdę męski wynik teraz jakieś wałki i walczyć o te 240 km
ps . gdzie było auto hamowane ?
no nitro teraz to jest naprawdę męski wynik teraz jakieś wałki i walczyć o te 240 km
ps . gdzie było auto hamowane ?



Ziom jesli chodzi o moc to baaardzo chcialbym uzyskac finalnie cos takiego jak jest u Ciebie . Mysle tez, ze jest to mozliwe do osiagniecia z tymi walkami od ITR-a, dorzuci sie reszte gratow, pobawimy sie zaplonami i bedziemy trzymac kciuki .

Auto hamowane w Kreatorze, musze polecic chlopakow, bo inwestuja w ta hamownie.
Teraz jest nowa 4x4, jak widac hamowania byly dwa, a jeszcze wczesniej rozgrzewka, policzone za jedno, w dodatku cena promocyjna.
Nie no to co powyżej 5000obr.min to tutaj jest rewelacja tylko do tych 5 tysi mogło by być fajniej, zresztą przy wot do tych 5000 nie musi być uboga mieszanka dla ekonomiczności. Niech będzie w granicy optimum i tak krzywki przed przełączeniem są krótkie więc i tak za dużo nie wciągnie.

No i porównujmy silniki N/A ze zmiennymi fazami, tutaj konkretny rywal dla ciebie, YARKO: http://i48.photobucket.co...o/yarko1zf1.jpg

18 grudnia w czwartek coś tam w rozrządzie pokręcimy na hamce - hehe taki wyścig zbrojeń akurat silniki technologicznie podobne tylko że Nissan sam nie wpadł na zmienne fazy tylko wiernie skopiował hondę...
Porownanie Yarko i mojego, tez na szybko i na oko, na koncu twoj.

2k rpm- 180 i 170 (143)
3k rpm- 184 i 173 (180)
4k rpm- 187 i 175 (190)
okolice 5- 200 i 175 (208)

od 5 do konca okolo 203 i u mnie od 5500 okolo 220
to co dzieje sie po 5500 to juz chyba kazdy widzi i nie trzeba tego komentowac. Moment w nissanie zaczyna isc w dol po 6800, w hondzie trzyma do konca i pewnie jeszcze przez pare setek obrotow ta sytuacja sie nie zmieni. Wspominasz tu o calkowicie nie ulicznej charakterystyce, pomijajac juz fakt czy jest ona uliczna czy nie. Bo dla mnie fajnie smigalo sie b16tka po ulicy, to przeczytaj moj temat na kilka stron wstecz i dowiesz sie, ze auto sluzy do wieczornego zapier... nie uzywam go na codzien, dlatego zakres obrotow 1-5k interesuje mnie mniej niz to co dzieje sie po zalaczeniue VTECa, sprawa jest nadal otwarta, ale po glebszej analizie tych wykresow i tego do czego bedzie mi sluzyc auto, wydaje mi sie ze wlasnie na ten koncowy zakres obrotow postawie.

Pozatym jak tak patrze na wykres twoj i Jarko biorac pod uwage te pkt kontrolne, ktore przyjalem na oko, wykres Yarko wyglada gorzej niz u Ciebie, wiec o co chodzi z tymi fazami w nissanie ?? Daja mocy zabieraja momentu ??
Nie no to co powyżej 5000obr.min to tutaj jest rewelacja tylko do tych 5 tysi mogło by być fajniej, zresztą przy wot do tych 5000 nie musi być uboga mieszanka dla ekonomiczności. Niech będzie w granicy optimum i tak krzywki przed przełączeniem są krótkie więc i tak za dużo nie wciągnie.

No i porównujmy silniki N/A ze zmiennymi fazami, tutaj konkretny rywal dla ciebie, YARKO: http://i48.photobucket.co...o/yarko1zf1.jpg

18 grudnia w czwartek coś tam w rozrządzie pokręcimy na hamce - hehe taki wyścig zbrojeń akurat silniki technologicznie podobne tylko że Nissan sam nie wpadł na zmienne fazy tylko wiernie skopiował hondę...


Na polgazach - ekonomia
Na otwartej przepustnicy - nie ekonomia
Przed vtec - delikatne zpalony
Po vtec... itd.
I zdecydowanie fura Nitro nie jest wystrojona ubogo ani nie jest przelana... ale jak jest dokładnie to juz niech zostanie do wiadomości właściciela
Skończmy temat hopki... na szczęście jest wysoko w gore i z tego trzeba sie cieszyć, a nie tak jak u niektórych w dól
Wlasiciele Hond wiedza co znaczy dzwiek vtec'a a im większa hopa tym fajniejszy dźwięk - czego się nie robi dla własnej satysfakcji
Generalnie chyba nie najważniejsze sa KM czy Nm... proponuje sie skupić na czasach jakie wykręcają Hondy vs. inne marki
Ale z chęcią zobaczymy jak wyjdzie Honda vs. Nissan skoro maja być porównywalne
Wtedy będziemy mieli miarodajny wynik i będzie można wrócić do tematu której marki technologia jest lepsza

Generalnie STOP :)
Bo rozmowa idzie w zla stronę
Kazdy lubi swoja marke i NIC tego nie zmieni
Ale wyścig na ćwiartkę na wiosnę wszystko wyjaśni... wstrzymajmy się z ocenami obu marek. OK?
(albo przynajmniej nie w tym wątku)
Wlasiciele Hond wiedza co znaczy dzwiek vtec'a a im większa hopa tym fajniejszy dźwięk - czego się nie robi dla własnej satysfakcji


o Jarka podczas wchodzenia na "fałdę" jest fajniejszy dzwięk, no ale to tylko takie OT
o Jarka podczas wchodzenia na "fałdę" jest fajniejszy dzwięk, no ale to tylko takie OT



zacznijmy od tego że jak u jarka nie słychać vvl jal wskoczy bo jest za głośno
W tym wątku moze lepiej skupić sie na B20

x2

to mowilem ja, moderator
nitro, super gratulacje. Bardzo mi się podoba efekt

Jeśli chodzi o wynik po dalszych planowanych modyfikacjach, to matematyka nie kłamie - 220Nm przy 8000 obr/min (będzie ciężko ale może...) = >250km
gratki za dobry temat

powodzenia w dalszych modach
Glebszy oddech
fajny zasysacz...
uuuu I want of of those


jakiej to firmy ?
Nizsza polka, ale powinno spelnic swoje zadanie, BLOX.
da rade , tez bede musial sobie taka sprawic
masz jakiegos ssaka?? czy rozwiercasz serię??
Bede chyba musial cos zakupic, po pierwsze nie wiem czy az tak da sie rozwiercic serie, po drugie seria z b16a2 i np skunkowy nie tylko otworem wejsciowym sie chyba roznia ??
wiem, ze to nie jest łatwe, ale rozejrzyj się za ssakiem z C6...
skunk2 to kopia ITRowego.
Bede szukac z C6, ale myslalem rowniez nad Edelbrock PerformerX ewentualnie nad Skunk2 Pro Series.

Pati Skunk jest podobno kopia, ale chodza sluchy, ze gorzej wykonana.
trzebaby go przepolerowac, bo odlewany jest w grubym piachu.
gadacie jakbyście się znali

ile mm ma ta przepustnica?
ty za to gadasz jakbys nic nie wiedzial...
zerknij na foto to bedizesz wiedzial.
widac golym okiem 89...
ty za to gadasz jakbys nic nie wiedzial...



za dużo masturbacji, ślepnę

zerknij na foto to bedizesz wiedzial.



boże
to na prawde jest 89mm? Jeśli tak to grubo przegiąłeś...
89 ?
to na prawde jest 89mm? Jeśli tak to grubo przegiąłeś...


Fawor nawet nie wiesz jaka bedzie reakcja na gaz .


Pati w jaki sposob przepolerowac ssacy ?? Od srodka ?? Gdzie to robia ??
seryjny tez jest tez z piachu i nic mu nie dolega, nie ma potrzeby niczego polerowac
w ostatecznosci mozna go wyszkielkowac

a przepustnica jest 68mm, tak sie zastanawialem kiedy ktos lyknie ta manipulacje ze zdjeciem do gory nogami
hehe, od poczatku myslalem, ze to 68, ale pózniej zacząłem juz wątpic
Kiedy dojdą hytechy i inne pierdoły ?
seryjny jest z piachu ale z drobnego. edelbrock tez z drobnego. skunks z grubego.
Panie jak ze ssakiem? Pochwal się gratami
Panie jak ze ssakiem? Pochwal się gratami



A jest taki jeden ssacy zakupiony . Jak go obczyszcze to coś wrzuce, pozatym zagościły już seryjne lampy z przodu, kilka osób mogło się o tym wczoraj przekonać. Podobno jest dużo, lepiej mi też się bardzo podoba, teraz pozostaje kwestia czy robić TAJPAR look ;p.
pozatym zagościły już seryjne lampy z przodu





ziom, tylko nie pisz tego na ckpl, bo wiara będzie niepocieszona...
pozostaje kwestia czy robić TAJPAR look

no i jak wyszlo z motylkiem tej 68przepustki ? trzeba bylo robic jakies mody w ssaku ?
no i jak wyszlo z motylkiem tej 68przepustki ? trzeba bylo robic jakies mody w ssaku ?



Ssak wcześniej już jeździł z 68 mm przepustnicą i był do niej rozwiercany. Naturalnie założysz przepustnice 68 mm do ssaka np 66, a może i do mniejszej, bo oś motylka jest oddalona od wejścia do kolektora ssacego. Jednak jak włożysz przepustnice 68 do ssacego z wejsciem 66 to bedziesz miał próg - różnica średnic, co napewno nie wpłynie dobrze na przepływ powietrza.
wlasnie o to mi chodzilo dzieki za info
uuu Panie na bogato
fiu fiu fiu Aebs, stołki z evo dobrze trzymające dupke - dobrze się dzieje Panie Marcinie.

No i w końcu pozyłeś się gejlookow z obwodka
to te z evo od nozdera? ja dziadzieje, wiec jak juz je wlozysz, to chetnie sobie klapne, myslalem nad zamiana na moje tajperowe stolki
to te z evo od nozdera? ja dziadzieje, wiec jak juz je wlozysz, to chetnie sobie klapne, myslalem nad zamiana na moje tajperowe stolki



Jesli mowisz o tych Nozderowych, ktore ma teraz Stavros, to chyba sa one bardzo podobne, wazne ze maja wysokie trzymanie dolne, zalezalo mi na tym bo mam mala dupke .
to te z evo od nozdera? ja dziadzieje, wiec jak juz je wlozysz, to chetnie sobie klapne, myslalem nad zamiana na moje tajperowe stolki

na szarą serię z eg4? oczywiście za dopłatą, ale nie wiem ile jesteś w stanie wyłożyć

pokaż fote całości a nie
Jesli mowisz o tych Nozderowych, ktore ma teraz Stavros

mowie o tych, ktore mial ostatnio na sprzedaz

Strona 1 z 21, 2

Podobne wątki