Bajki rozwijające myślenie dzieci9

Bajki rozwijające myślenie dzieci9



ka nie umiał pisać. Wreszcie, po paru minutach sapania i mruczenia, niedźwiadek zawołał:

—    Już wszystko wiem! Teraz wszystko się zgadza. Powtórzę sobie po kolei wszystkie miejsca, do których muszę trafić i ruszam w drogę.

Tak też zrobił. Sarna, która słyszała jak Mokra Łapka nazywa kolejno miejsca oznaczone kreskami, była bardzo zdziwiona.

—    Skąd to wszystko wiesz? Przecież nie podałam ci kolejności, tylko odległości między tymi miejscami.

—    Tak, ale z tych odległości wynika kolejność — powiedział Mokra Łapka, bardzo z siebie zadowolony. Trzeba tylko sobie narysować drogę, pamiętać wszystko, co powiedziałaś ty i zając, i trochę pomyśleć. Kiedyś dokładniej ci to wyjaśnię, ale teraz muszę już iść.

Mokra Łapka ruszył w drogę. Powtarzał sobie w myśli wszystkie ważne miejsca i bardzo dbał o to, żeby nie pomylić kolejności. Spotykał wszystkie punkty trasy po kolei, tak, jak je zapamiętał.

—    Kiedy będę wracał, będę musiał odwrócić kolejność. Wtedy zacznę od Złamanej Sosny — powiedział głośno.

—    Będzie pierwszym punktem na drodze z Bobrowego Stawu do Wielkiego Kamienia.

Nad Bobrowym Stawem spotkał swoje znajome bobry

—    Wiórowskiego i Gryzidęba. Przez pół godziny niedźwiadek bawił się z bobrami na błotnej zjeżdżalni. Bobry urządziły sobie zjeżdżalnię na stromym brzegu, pozbawionym trawy. Wspinały się na ten brzeg i zjeżdżały na brzuchach po mokrym błocie, wpadając na koniec z głośnym pluskiem do wody. Futro niedźwiadka nie ślizgało się tak dobrze jak futro bobrów, ale Mokrej Łapce wystarczyło do dobrej zabawy.

Do trójki znajomych dołączyły inne bobry. Wszystkich było siedem. Zaczęły się kłótnie, bo niektóre bobry nie przestrzegały kolejki. Mokra Łapka postanowił zaprowadzić porządek. Ustawił bobry w szeregu i powiedział:

—    Porządek jest taki: Gryzidąb, Wiórowski, Tłuścioch, Klapacz (ten bóbr najgłośniej uderzał ogonem o powierzchnię wody, stąd jego imię), Korożuj (bóbr lubiący korę drzew). Korek (miał on problem z nurkowaniem) i Krzy-woząb. Musicie to zapamiętać i nie zmieniać kolejności.

—    Ja chcę wiedzieć tylko, kto jest przede mną — zawołał Korożuj — Reszty nie muszę pamiętać. Niech każdy zapamięta tego, kto jest przed nim.

—    Przed tobą jest Klapacz — powiedział Mokra Łapka.

—    A przede mną? — zapytał Tłuścioch.

—    Przed tobą jest Wiórowski — odparł niedźwiadek. Jeszcze raz powtórzył całą listę zjeżdżających.

—    A kiedy ty zjeżdżasz? — zapytał Krzywoząb.

—    Zapomniałem o sobie — stwierdził Mokra Łapka.

—    Będę zjeżdżał po tobie.

—    A kto będzie po tobie? — zapytał znowu Tłuścioch.

—    Gryzidąb — odpowiedział krótko niedźwiadek.

—    W twoim wypadku moja kolejka niczego nie zmienia. Zjeżdżasz nadal za Wiórowskim.

Zabawa trwała następne pół godziny. Wreszcie wszyscy poczuli zmęczenie. Niedźwiadek, zgodnie ze swoim zwyczajem, uciął sobie drzemkę w wysokiej trawie. Czekała go jeszcze wędrówka do jaskini. Zasypiając, nie wiedział, czy będzie pamiętał wszystkie punkty powrotnej drogi. Powtó-

43


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Bajki rozwijające myślenie dzieci5 które nie ma najlepszego węchu, po drugie: jedno z was nie ma si
Bajki rozwijające myślenie dzieci7 —    Poczekaj, nie odpowiadaj! — zawołał Igielski
Bajki rozwijające myślenie dzieci5 Pewnego dnia usłyszał znajome skrzeczenie. Wsłuchując się w te d
Bajki rozwijające myślenie dzieci6 —    To też nie jest prawda — dodała Cecylia. — &
Bajki rozwijające myślenie dzieci3 —    Zadanie, które ty wymyśliłeś, Wodzu, nie moż
Bajki rozwijające myślenie dzieci8 w kierunku Bobrowego Stawu czy z powrotem, czyli do Wielkiego Ka
Bajki rozwijające myślenie dzieci4 które już przypominały kitę Rudeckiego, chociaż letnie futerka l
Bajki rozwijające myślenie dzieci6 boczny korytarz. Jeśli im się to nie uda, wtedy tylko ta trzecia
Bajki rozwijające myślenie dzieci7 Rozwiązania zagadek do bajki 1.    Żabę połknął S
Bajki rozwijające myślenie dzieci1 —    To chodź ze mną i sam zobacz. Może wtedy nie
Bajki rozwijające myślenie dzieci8 niu dla każdego jeża. Jak wiesz, jeże boją się lisów. Lis nie mo
Bajki rozwijające myślenie dzieci9 Jeśli trzy jeże spotkają lisa i wszystkie zwiną się w kłębek, li
Bajki rozwijające myślenie dzieci2 się w korytarzu. Okazało się jednak, że nie miał racji. Z łatwoś
Bajki rozwijające myślenie dzieci5 Niedźwiadek dobrze myślał, chociaż nie zdążył dokończyć zadania.
Bajki rozwijające myślenie dzieci5 -O Zadanie jest dość trudne, dlatego jego rozwiązanie zostało po
Bajki rozwijające myślenie dzieci1 fi £ Ol M m <mxM&    H)VWfj tiv Xti, il 7
Bajki rozwijające myślenie dzieci2 Zbiór ośmiu bajek o niedźwiadku Mokrej Łapce jest przeznaczony d
Bajki rozwijające myślenie dzieci3 wane ocenianie osoby na podstawie udzielanych przez nią odpowied

więcej podobnych podstron