wsk7

wsk7



67


Naprawy bieżące

Rys. 4.26. Nakładanie lulki nu dętkę „nu gorąco"

Rys. 4.25. Zdejmowanie ogumienia z kola


—    nacisnąć stopami lub kolanami oponę po przeciwnej stronie zaworu powietrza.

—    podważyć oponę łyżką do demontażu ogumienia w okolicy zaworu tak, aby obrzeże wyszło ponad obręcz: podważyć obręcz, drugą łyżką w podobny sposób w odległości ł£—20 cm (rys. 4.25),

—    kontynuować podważanie jednego obrzeża opony, aż do zdjęcia go z obręczy,

—    wyjąć dętkę z opony,

—    w podobny sposób zdjąć drugie obrzeże (w tym samym kierunku co pierwsze).

W zależności od stanu bieżnika oraz stanu wewnętrznego opony. tzw. kordu, należy zakwalifikować ją do naprawy w specjalistycznym zakładzie wulkanizacyjnym lub do wymiany.

W przypadku gdy wysokość bieżnika jest znaczna (pow. 3 mm), a wewnętrzne warstwy opony nic są popękane, ewentualne przebicia lub przecięcia można zlikwidować przez nałożenie łaty w warsztacie wulkanizacyjnym. Zdarty bieżnik lub rozwarstwienie, popękanie warstw nośnych opony kwalifikuje ją do wymiany.

Dętki, po wyjęciu, należy dokładnie obejrzeć i ocenić ich stan techniczny. Jeżeli zakładane w podróży, bez zapewnienia właściwego procesu klejenia, łatki odchodzą od dętki (chociażby na małych odcinkach), należy je zerwać i nałożyć powtórnie.

W tym celu należy dokładnie oczyścić miejsce klejone gruboziarnistym papierem ściernym lub tarką z blachy stalowej. Zdjąć błonę ochronną z łatki do klejenia na gorąco i odrzucić. Nałożyć łatkę z foremką wypełnioną materiałem palnym na otwór w dętce i całość wsunąć między dociski wulkanizacyjne w ten sposób, aby płaska i płytka dociskała do gumy. a pazury do metalowej foremki (rys. 4.26). Zapalić masę znajdującą się w foremce i odczekać aż się zupełnie wypali. Odczekać cierpliwie aż całość ostygnie, zdjąć wulkanizatorck i sprawdzić stan połączenia łatki z dętką. Przed zamontowaniem dętki na koło należy sprawdzić, czy nie przepuszcza ona powietrza. Najlepiej wykonać to zanurzając napełnioną powietrzem dętkę w wodzie. Jeżeli nie stwierdzi się uchodzenia powietrza, należy dętkę wysuszyć, natalkować i montować na koło. Wyrwany zawór, nieszczelności na łączu można zlikwidować tylko w specjalistycznym zakładzie wulkanizacyjnym.

Montaż ogumienia należy przeprowadzić w następującej kolejności:

—    sprawdzić stan obręczy, naciąg szprych, ewentualnie je poprawić;

—    założyć taśmę ochraniającą na obręcz;

—    zamontować jeden brzeg opony na obręcz:

—    ułożyć lekko napompowaną dętkę wewnątrz opony, włożyć zawór w otwór obręczy i zabezpieczyć nakrętką (rys. 4.27);

Rys. 4.27. Końconu faza zakładania ogumienia na koło

—    nałożyć drugi brzeg opony począwszy od zaworu;

—    wyrównać położenie opony względem obręczy;

—    napompować koło do ciśnienia 0.3—0.5 kG/cm*; ułożyć ogumienie ostukując go ze wszystkich stron gumowym młotkiem lub uderzając o podłogę;

—    sprawdzić i uzupełnić ciśnienie w ogumieniu oraz skontrolować działanie zaworu.

5*


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk7 57 Naprawy bieżące cd. tablicy 4-2 1 _ ‘ V ~~ 4 5 6 Sworzeń tłokowy Średnica
wsk3 63 Naprawy bieŻQcc Rys. 4.15. Zdejmowanie kosza sprzęgła z łańcuchem po wyjęciu tulejki
wsk9 Naprawy bieżące Rys. 4.32. Rozpinanie łańcucha w motocyklu M06B3 Rys. 4.34. Wyciskanie sworzni
wsk7 167 Naprawa podwozi motocykli Tłumik szmerów ssania motocykla M06B3 (rys. 8.25) ma płaski wlot
wsk9 59 Naprawy bieżące pierścienia drobnym pilniczkicm. Nic wskazane jest jednak, pasowanie w ten
wsk1 61 Naprawy bieżące Tablica 4-5 Sposób doboru sworzni tłokowych do otworów w piaście tłoku i gł
wsk5 65 Naprawy bieżące — zablokować zabicrak sprzęgła przyrządem N.90.00. odkręcić nakrętkę klucze
wsk7 Demontaż i montaż motocykli Rys. 5.12. Wyjmowanie bczpicc/nikn 77 Rys. 5.14. Odkręcanie wkrętu
wsk7 117 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux Dopuszczalne zużycie tulejki wynosi 0.06 mm. Jeżeli średnica w
wsk7 147 Naprawa silników W2B i WI 7ii. Obudowy i pokrywy silnika Obudowy silnika mogą ulec następu
wsk7 157 Naprawa podwozi motocykli —    zużycie koła łańcuchowego: —
039 2 Silnik — naprawo bieżąca i główna 39 Silnik — naprawo bieżąca i główna 39 Rys. 2.26. Rowki i o
wsk4 34 Naprawa motocykli IVSK Rys. 2.24. Odkręcanie korka wlewowego I — korek wlewowy Rys. 2.25. W
wsk8 38 Naprawa motocykli WSK 38 Naprawa motocykli WSK Rys. 2.33. Przekrój przez widelec teleskopow
wsk2 42 Naprawa motocykli WSK wkrętem, znajdującym się z zewnętrznej strony pokrywy (rys. 2.45). Po
wsk4 74 Naprawa motocykli WSK 74 Naprawa motocykli WSK Rys. 5.1. Zdejmowanie siodła Rys. 5.3. Zakła
wsk8 78 Naprawa motocykli WSK Silnik Rys. 5.17. Us/c/clnianie sznurem azbestowym połączenia tłumika

więcej podobnych podstron