page0059

page0059



- 57

Matka zamiast odpowiedzi, urwała kwiatek z kląbu, i owoc z drzewa, i podała oboje synowi- Julek skosztował owoc i powiedział, że słodki; powąchał kwiatek i przyznał mu wroń przyjemną.

Poczem poprowadziła Julka do bliskiego lasu; zerwała kwiat polny, i podjęła ow oc leżący pod dziką jabłonką. Julek powąchał kwiat; lecz nieznalazł w nim wroni; zkosztował owroc i zaraz cisnął, powiadając że cierpki i twrardy.

—Teraz przekonaj się mój synu—rzekła matka — i pamiętaj że człowiek bez wy* chowania i nauk jest jak dzikie drzewTo, jak kwiat polny. Kwiatek ten lubo piękny, W'oni niema; drzewo daje owoc, ale cierpki. Dobrze wychowany człowiek jest podobien szczepionemu drzewu, które słodki i smaczny wydaje owoc.-—

Dwóch cliłopakówr znalazło wioski orzech, przechodząc koło parkanu pańskiego ogrodu.

rIo mój orzech—rzekł Piotruś—jam go pierwszy zobaczył.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz8 (57) Zamiast odpowiedzi zapytałem w napięciu, który to dział. —    Jesteśmy j
page0017 ASYRJOLOGJA I JEJ ZDOBYCZE 7 odpowiadało we wszystkiem językowi babilońskiemu; brakowało mu
page0037 latach 1832—55, zamiast wrzekomego polepszenia stanu moralności, wykazałby się przyrost zbr
page0042 42 W takim razie odpowiadam z poczuciem mej godności i dumy, że mojego bogactwa nie zbudowa
page0057 57 zawodów, mających nam przynieść bogactwo, to odróżniam dwie kategorye. Dla zawodów ściśl
page0058 48 S. biCKRTfiltf. bo odpowiednie ich elementy będą wtedy wyrażane za pomocą niewymiernych
page0058 50 Srmma teologiczna Odpowiedź na pierwszy zarzut. W umyśle anioła istnieją podobieństwa st
page0059 57 qui put les expliquer. Alors le grand echanson se souyint de Joseph, et parła de lat aa
page0061 57 szkód, które mogły być na drodze; więc i on nie traci wzroku i postępuje zupełnie inacze
page0061 57 chm ziemi przez jakąś kometę. »Przypuśćmy, pisze on, że jądro komety, mającej 10fl00 mas
page0067 57 chicznego, wówczas własności wrażenia właśnie opisze jako materyalne; i istotnie przez
page0067 57 żeby nie był icb orędownikiem u stóp Przedwiecznego, tak jak był ich obrońcą, od wszelki
page0067 57 DZIEJE ASYRJI By więc zaspokoić ten głód złota u swego kolegi asyryjskiego, posłał mu Am
page0067 57 wagą soboru. Anima rationalis est forma snb-staniialis corporis per se et cssentialiter
page0067 57 wagą soboru. Anima rationalis est forma snb-staniialis corporis per se et cssentialiter
page0071 — 57 — jeżeli chce ją naprzód posunąć i wyćwiczyć się należycie w szkolnictwie. Kto za wcze
page0090 82 Summa teologiczna Odpowiadam, że to co się mówi o poznaniu rannem i wieczornem u aniołów

więcej podobnych podstron