s10 (19)

s10 (19)



Regulator ciśnienia powietrza ładowni samolotu An-12 (fot. Kobrzyński)


Tablica przyrządów pokładowych w kabinie inżyniera pokładowego (fot. St. Iwan)


Między ładownią i kabiną załogi znajduje się kabina ciśnieniowa — klimatyzowana, przeznaczona dla małej grupy skoczków. Z kabiny tej korzystają skoczkowie w przypadku desantu kombinowanego i na dużych wysokościach. W desancie kombinowanym, niezależnie od skoków pojedynczych spadochroniarzy, zrzucany jest także ciężki sprzęt bojowy lub zasobniki z zaopatrzeniem.

Warianty załadowania wojskowego. W wersji desantu spadochronowego i lądowania w ładowni mieści się: 60 spadochroniarzy z wyposażeniem osobistym albo 76 rannych (60 miejsc leżących, 16 siedzących, 9 osób personelu), albo 105 żołnierzy z wyposażeniem osobistym, albo 2 platformy o nośności 3,5 tony każda, albo 2 platformy o ładunku 7 ton i 20 żołnierzy, albo 1 platforma i inne zasobniki do 10 ton. W wersji zrzutu zaopatrzenia — do 10 ton, w zależności od odległości.

Usterzenie jest wolnonośne, umiejscowione wysoko, o obrysie trapezowym. Stateczniki: pionowy i poziomy są proste, bez poprzecznego V. Odladzanie u sterze-nia — elektryczne. Kierowanie sterami wysokości i kierunku — ręczne. Na pedałach steru kierunku znajdują się sprężynowe klapki odciążające. Usterzenie poziome ma profil symetryczny NASA 0012M. Taki sam profil zastosowano w głównym przekroju usterzenia pionowego, a w końcowej części jego przekroju — profil NASA 0010M. Usterzenie wzdłuż rozpiętości ma zmienną grubość od 12— 16’/# w linii prostej. Geometria usterzenia jest następująca.

Statecznik poziomy: powierzchnia z częścią podkadłubową — 26,95 m*. rozpiętość — 12.2 m, wydłużenie — 5,5. zbieżność — 2.82, odległość od 25°/o średniej aerodynamicznej cięciwy skrzydła do 25% średniej aerodynamicznej cięciwy usterzenia — 16,03 m, kąt nastawienia statecznika — 4°, powierzchnia steru wysokości — 7,11 m*. średnia cięciwa aerodynamiczna — 0,76 m, maksymalne wychylenie steru wysokości — w górę — 28 ± 1°, w dół — 15 ± 1°, powierzchnia dwóch klapek wyważających (trymerów) steru wysokości 0.78 m*. maksymalne wychylenie klapki wyważającej — 12 ± 1°.

Statecznik pionowy: powierzchnia bez płetwy grzbietowej — 21,53 m*. rozpiętość — 5,835 m, wydłużenie — 1,58, zbieżność *— 2,82, odległość od 25% średniej aerodynamicznej cięciwy skrzydła do 25% średniej aerodynamicznej cięciwy usterzenia — 14,85 m, powierzchnia steru kierunku — 6,53 ms, średnia cięciwa aerodynamiczna steru kierunku — 1,63 m, maksymalne wychylenie steru kierunku ± 25 ± 1°. powierzchnia klapki odciążającej — 0,446 m*. maksymalne wychylenie klapki odciążającej ± 13,5°, typ klapki od-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
s12 (6) Regulator ciśnienia powietrza w ładowni samolotu An-26 (fot. M. Kobrzyński) przyrostu temper
s07 (18) Transporter TG-12 zainstalowany w ładowni samolotu An-12 Mechanizm wciągania taśm przytrzym
Czujniki ciśnienia absolutnego •    przerywa regulację ciśnienia powietrza tłoczonego
12114 s13 (19) Skoki spadochronowe z samolotu wykonuje się przy prędkościach lotu 300—350 km/h. Samo
s12 (19) Podwozie samolotu An-12 — zespól kó! głównych (fot. J. Amerski) cyjne, w tym radionawi
s15 (19) Ładowanie sprzętu na palecie transportowej do ładowni sa molotu An-12 (fot. St. Iwan)&
CCF20130525006 (3) ! Praca zbiorowa pod red. J. Pancewicza •aga: Regulacji ciśnienia powietrza nie

więcej podobnych podstron