img097

img097



11

LEKCJA ZABAW 1 GIER RUCHOWYCH

Zadania lekcji wychowania fizycznego:

•    natury fizjologiczno-zdrowotnej:

o dostarczenie dziecku poprzez ruch wszechstronnego bodźca rozwojowego,

o kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, o wzmacnianie odporności organizmu poprzez hartowanie, o kształtowanie poprawnej postawy ciała lub w miarę potrzeby korygowanie jej.

•    natury pedagogicznej:

o rozwijanie zdolności motorycznych dziecka i nauczanie ich określonych umiejętności ruchowych, o rozwijanie cech moralnych {wola, charakter).

Lekcje wychowania fizycznego oparte na zabawach i grach ruchowych powinny spełniać także zadania:

•    wprowadzania radosnego nastroju i dobrego samopoczucia,

•    stwarzanie warunków dla czynnego wypoczynku aparatu ruchu i systemu nerwowego,

•    nauczanie podstawowych elementów technicznych lub doskonalenie ich dla potrzeb różnych dyscyplin sportu.

Podstawowe zasady obowiązujące na lekcji wychowania fizycznego:

❖ zasada wszechstronności:

o w lekqi w równym stopniu powinny być uwzględnione zagadnienia natury wychowawczej, zdrowotnej i sprawnościowej, o zastosowane w lekcji zabawy i gry powinny wszechstronnie i w równym stopniu angażować wszystkie grupy mięśniowe oraz narządy wewnętrzne,

o lekcja powinna wszechstronnie rozwijać sprawność ogólną dziecka {wszystkie cech y motoryczne) - zapewnia to tok lekcyjny).

<* zasada prawidłowego natężenia lekcji - czyli stopniowanie wysiłku -stopniowe wzrastanie, utrzymanie na wysokim poziomie a następnie łagodne opadanie.

♦> Zasada zmienności pracy mięśniowej


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
KONSPEKT LEKGI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Zadania lekcji: Prowadzący: 1. Nauczanie zabawy Data:
59.    Lekcja zabaw i gier ruchowych z wykorzystaniem lin - elementy ratownictwa wodn
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Tomasz Rudnik Data: Klasa: V szkoły
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Grzegorz Skoczyk Data: Klasa: V szkoły
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH W KLASIE IISZKOŁY PODSTAWOWEJ PROWADZĄCY: DATA: KLASA: III
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Data: Klasa: III SP Miejsce: salaXI Ilość
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Data: Klasa: V szkoła podstawowa Miejsce: Sala nr
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Data: Klasa: IV szkoły podstawowej Miejsce: Sala
i omówienia 265 k no-ruchowych, zestaw ćwiczeń, zabaw i gier ruchowych, a także wskazówki
img087 1 METODYKA ZABAW I GIER RUCHOWYCH Nauczanie zabaw i gier należy rozpocząć od zabaw prostych •
img094 8METODYKA PROWADZENIA ZABAW I GIER RUCHOWYCH Wymagane cechy prowadzącego: •
img102 14PODZIAŁ ZABAW I GIER RUCHOWYCHZabawy proste a.    zabawy ze śpiewem i przy m

więcej podobnych podstron