2009 06 23 0939 56

2009 06 23 0939 56



kategorii analitycznych i badawczych; najczęściej ma miejsce, gdy analizie podlega więcej niz jeden dokument (choć nie zawsze); na jej podstawie możliwe jest dokonywanie obliczeń statystycznych

Analiza jakościowa/klasyczna - polega na uchwyceniu indywidualnych właściwości wytworu bądź jego twórcy, wyłania fakty, wydarzenia, sytuacje, ich percepcję i stosunek do nich autora; daje możliwość wnioskowania o cechach autora, jego postawach, wiedzy, wartościach

•    3 sposoby podejścia do analizy materiału symbolicznego:

1.    Badacz interesuje się cechami samej treści

2.    Badacz wychodząc z analizy treści próbuje sformułować wnioski o autorze treści

3.    Badacz interpretuje treści aby dowiedzieć się czegoś o odbiorcach, bądź o skutkach jej oddziaływania

•    etapy analizy dokumentów i wytworów:

1.    Określenie celu badania i sprecyzowanie zadania badawczego - określenie przedmiotu diagnozy, problemu i szczegółowych pytań diagnostycznych

2.    Operacjonalrzacja problemu - dotyczy określenia wstępnych kategorii analizy, które będą identyfikowane w dokumentach

3.    Ustalenie źródeł informacji - liczba i typy dokumentów oraz określenie możliwości i sposobu ich pozyskania

4    W stępna analiza dokumentów - określenie ich przydatności w zaplanowanym badaniu, a także rozkodowanie języka, symboli, ustalenie ich znaczenia

5    Ustalenie ostatecznych kategorii analitycznych i typu analizy - zakres treściowy analizy, stanowiący podstawę opracowania kategorii analitycznych, dla analizy jakościowej i ilościowej

6    Właściwa analiza dokumentów - obejmuje analizę treściową i formalną, jakościową i ilościową

7. Weryfikacja wyników - odniesienie wyników analizy do wyników uzyskanych z innych badań bądź tez danych uzyskanych przy pomocy innych technik albo tez powtórne przeprowadzenie badań przez innego diagnostę

I. 3.

Kontakt interpersonalny w wywiadzie diagnostycznym:

1.    Pełny kontakt:

•    bycie /. kimś w pełnym kontakcie nie stanowi stałej własności relacji między dwojgiem ludzi. Nawet osoby zwykle dobrze komunikujące się jedynie czasami pozostają w pełnym kontakcie, gdy dobra wola obu stron skłania je do pełnej otwartości i nieobronnej koncentracji uwagi na sobie samych, na sobie nawzajem i na tym, co się między nimi aktualnie dzieje

•    oznacza gotowość i możliwość pełnej, otwartej, dwustronnej komunikacji treści pojawiających się w polu świadomości

•    Ważnym elementem jego jest również pozawerbalne, cmpatycznc i syntonicznc rozumienie strumienia przeżyć partnera interakcji

•    Doświadczamy go najczęściej w życiu osobistym w relacjach z bliskimi i ważnymi osobami

2.    Cechy kontaktu diagnostycznego:

I. Asymetria komunikacji, wprowadzona rozmyślnie ze względu na cel wywiadu


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2009 06 23 0939 56 kategorii analitycznych i badawczych; najczęściej ma miejsce, gdy analizie podleg
2009 06 23 0939 27 zeszyty szkolne, pamiętniki, listy, sprawozdania, plany pracy, protokoły, opracow
2009 06 23 0936 29 Narzędzie badawcze - to przedmiot służący do realizacji wybranej techniki badań M
2009 06 23 0928 46 DPSK-3- Temat: Sposoby poznania diagnostycznego 1. Pojęcia: metoda badań, metoda
2009 06 23 0938 23 Ukryty - respondent nie ma świadomości, ze jest przedmiotem badania, stąd nie wyr
2009 06 23 0938 55 3. Sekwencję tematów w wywiadzie - nie mogą być przypadkowe, ale dostosowane do p
2009 06 23 0941 13 •    z reguły to diagnosta zadaje pierwsze pytanie, wprowadzając o
2009 06 23 0943 16 bardziej szczegółowe, dążąc do konkretyzacji pewnych faktów, rozwinięcia interesu
2009 06 23 0937 33 hipotez na temat tego, jakim zasobami fizycznymi człowiek dysponuje, na ile siebi

więcej podobnych podstron