Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (25)

Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (25)



Josó Coiiados Zorraqulrto

W przypadku dzieci i młodzieży pierwsjyJcontain ze strony specjalisty winien doprowadzić do nawiąż nia z nimi jak najbardziej otwartej i ufnej komunika, cji. W tym momencie trzeba koniecznie dostosowjj się do nich, stanąć na ich poziomie, używać ich języki poznać ich zainteresowania (które mogą przejawią: się w grach, gestach, zabawkach, rysunkach etc.), pod, chwycić ich sposób wyrażania się i komunikaty, które podczas tych czynności wysyłają poprzez swoją twaą komentarze, ekspresję czymtmikę.

J_U małych dzieci może to być „swobodny rysunek”, z wykorzystaniem najprostszych materiałów (papiek i ołówek). Rysunek może być jedynym sposobem: wyrażenia tego, co chcą nam powiedzieć, co odczuwają; ; co się z nimi dzieje (lęki, fobie, upodobania). Znając bogatą literaturę na temat aspektów i zalet danych pri® jektów, specjalista postara się wyselekcjonowaćmate-riał najbardziej odpowiedni dla każdego przypadku, Równolegle do kontaktów z samym podmiotem badania powinny rozszerzyć się na rodzinę, szkołę, szpital, dzięki czemu będzie można lepiej poznać problemy, które trapią dziecko. Dialog z rodzicami, razem czy też osobno, jest podstawowym źródłem każdego wywiadu klinicznego czy psychologicznego, któiy stara się zbadać wydarzenia poprzedzające i okoliczności Fżaburzeó dziecięcych.

Świat szkolny, w którym dziecku i nastolatkowi upłynęły decydujące lata, jest kolejnym elementem kontekstu, z którego można otrzymać obszerne infor-macie dla diagnozy depresji. Nauczyciel czy wychowawca, który ich zna, może przy wykorzystaniu różnych kwestionariuszy z pytaniami otwartymi, osobistych oświadczeń ustnych czy pisemnych dostarczyć użytecznych informacji. Nie może zabraknąć w tej diagnozie jego wkładu na temat rozwoju i zachowania społecznego dziecka—interesujące są nade wszystko dane odńośnie do współistniejących zaburzeń i problemów psychicznych.

Analiźa zebranych danych

Po zgromadzeniu danych i informacji z różnych przebadanych lub skonsultowanych źródeł przystępuje się do analizy i uporządkowania fundamentalnych punktów, które na końcu pozwolą opracować raport kliniczny i uzyskać wynik badania diagnostycznego. Oto punkty fundamentalne, wokół których będzie się klasyfikować i porządkować zebrany materiał (obok danych personalnych podmiotu):

>    problem, który się bada;

>    stan aktualny i jego ewolucja;

>    rozwój ewolucyjny pacjenta od okresu płodowego;

>    dane rodzinne;

>    dane z badania fizykalnego;

>    dane ze szkoły.

53 □


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (39) wienie się zachowań depresyjnych w dzieciństwie. Pnypo. mnijm
•    Krok 1. Uprawniony podmiot (w naszym przypadku Starostwo Powiatowe) pobiera ze s
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (12) Jos6 Góllndos Zorraquino jest w przypadku osób, które wkrótce
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (33) Josó Collados Zorraquinć>. stwa dzieci zwiększyły się trzy
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (3) Josó Collados Zorraquino______ „W USA na przykład 12% z sześci
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (47) Josó Collados Zorraqulno. Później opiszemy szczegółowo najlep
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (61) Josó Collados Zorrapui no czyć farmakologicznie. Tb samo dzie
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (85) Josó Collados Zorraqulno cji obarczonej problemami. Tb samo ź
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (87) Josó Collados Zorraqurno ufania do siebie, słabe wyniki szkol
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (96) josó Cołlados Zorraquino 6.2.3.    Wyjście ze
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (10) JosS Collados Zorraquino nastrój zmienia się gwałtownie (od s
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (11) Jose Collados Zorraqulno. wyleczenia. Musimy dojść do XX wiek
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (14) Jose Collados Zorraquino przyspieszone tętno etc.), których z
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (15) Jooe Coiiado* 2orr«qutno _ bardzo różne doświadczenia. Aby sp
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (20) Josfl Colladot Zorraquino    ----------- , J?
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (23) Josó Collados Zorraąulno > wypracować odpowiednią kliniczn
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (27) Joaó CoJlados Zorraqulno jako obok okoliczności wywołujących
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (28) Josś Collados Zorraqu1no Najwybitniejszymi dziś klasyfikacjam
Depresja u dzieci i mlodzieży 9 (38) josć Collados Zorraqoino. wlenie się zachowań depresyjnych w

więcej podobnych podstron