Ekonomika turystyki R Łazarek (92)

Ekonomika turystyki R Łazarek (92)



biur podróży o wyjazdach wakacyjnych, a znacznie mniejsza liczba wyjeżdża za pośrednictwem tych biur. W skali 12 krajów Unii Europejskiej w 1985 r. aż 43% osób dorosłych powyżej 15 lat korzystało z informacji biur podróży, podczas gdy zaledwie 25% spośród tych, którzy za pośrednictwem biur podróży korzystali z wyjazdów wakacyjnych, korzystało także przed wyjazdem z informacji w biurach podróży. Niezależnie od tego, czy respondenci byli, czy nic byli na wakacjach, odpowiadali na cztery następujące pytania:

1.    Czy byli w biurze podróży po katalog lub inne materiały informacyjne?

2.    Czy prosili pisemnie o przysłanie materiałów informacyjnych?

3.    Czy przy jakiejś okazji oglądali katalog wyjazdów wakacyjnych?

4.    Czy skorzystali przynajmniej z jednej wyszczególnionej możliwości?

W poszczególnych krajach sytuacja była zróżnicowana, co ilustrują dane zawarte w tabeli 14 na str. 93.

8.2. Targi turystyczne

Targi turystyczne ułatwiają spotkanie się popytu turystycznego z podażą turystyczną.

Popyt turystyczny jest reprezentowany przez przedstawicieli biur podroży i przez różnych innych organizatorów podroży, którzy zajmują się wysyłaniem turystów, a także przez potencjalnych turystów, którzy często tłumnie zwiedzają targi.

Podaż jest reprezentowana przez wystawców różnych branż gospodarki turystycznej (hotele, przewoźnicy, biura podróży oferujące gotowe produkty turystyczne w postaci pobytów i wycieczek, biura promocji turystycznej miast, regionów, krajów itp.).

Targi umożliwiają nawiązywanie kontaktów, sprzedaż ofert, zawieranie kontraktów między firmami gospodarki turystycznej. Targi międzynarodowe ułatwiają spotkanie w jednym miejscu z dotychczasowymi partnerami z wielu krajów i dokonywanie ustaleń potrzebnych do bieżącej realizacji współpracy. Podobnie dzieje się na targach krajowych. Targi turystyczne, nazywane też giełdami, mają również walory towarzyskie, umożliwiają poznawanie ludzi z branży, ułatwiają nawiązywanie kontaktów, udzielanie rekomendacji. Na targach następuje personifikacja działalności turystycznej.

Targi organizuje się w formie zamkniętej i otwartej. Targi zamknięte odbywają się bez udziału publiczności. Są one wtedy przeznaczone wyłącznie dla przedstawicieli gospodarki turystycznej.

Na targach turystycznych w formie otwartej, z udziałem publiczności, następuje wzmożona reklama turystyki jako takiej, reklama biur podróży, a przede wszystkim poszczególnych regionów oraz różnych rodzajów i form turystyki. Bezpośrednia sprzedaż dla publiczności dokonuje się jedynie podczas małych, lokalnych targów czy tzw. giełd turystycznych.

94


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Ekonomika turystyki R Łazarek (104) Tabela 22 Wyjazdy zagraniczne mieszkańców Europy jako odsetek
Ekonomika turystyki R Łazarek (34) Organizatorzy podróży unikają zwłaszcza precyzyjniejszych info
Ekonomika turystyki R Łazarek (46) t Klasyfikacja celów wyjazdów turystycznych według Zaleceń Świ
Ekonomika turystyki R Łazarek (98) Tabela 18 (c.d.) Grupa usług Sprzedaż usług Liczba klientów
Ekonomika turystyki R Łazarek (89) W Polsce w 1994 r. w krajowych wyjazdach wakacyjnych ok. 25% u
Ekonomika turystyki R Łazarek (97) Tabela 16 Ocena biur podróży sytuacji na rynku usług turystycz
Ekonomika turystyki R Łazarek (103) źy krajowych. Wskaźnik dla wyjazdów zagranicznych wynosił 26%
Ekonomika turystyki R Łazarek (106) Tabela 24 Odsetek gospodarstw domowych w Polsce nie uczestnic
Ekonomika turystyki R Łazarek (107) wydatki” i „Nie stać nas w ogóle na wyjazdy”, to w 1995 r., w
Ekonomika turystyki R Łazarek (109) III3 - Wydatki turystyczne odwiedzających krajowych kraju A z
Ekonomika turystyki R Łazarek (10) Zalecenia dzielą wszystkich uczestników ruchu podróżniczego na
Ekonomika turystyki R Łazarek (110) nicznych (zagraniczna turystyka wyjazdowa) traktuje się jako
Ekonomika turystyki R Łazarek (111) Tabela 26 Przeciętne wydatki na wyjazdy zagraniczne na 1 osob
Ekonomika turystyki R Łazarek (132) ły w ówczesnych warunkach do wyższych grup dochodowych. Organ
Ekonomika turystyki R Łazarek (157) Światowa Rada Turystyki i Podróży przeprowadziła badanie doty
Ekonomika turystyki R Łazarek (185) noczonych światowych konferencjach w sprawie turystyki i podr
Ekonomika turystyki R Łazarek (48) W przypadku produktu turystycznego będącego kombinacją kilku e
Ekonomika turystyki R Łazarek (55) watywnyeh. Dla organizatorów podróży ważna jest znajomość posz
Ekonomika turystyki R Łazarek (64) Generalnie wysoką elastyczność popytu obserwuje się w grupie t

więcej podobnych podstron