66576 skanuj0009

66576 skanuj0009



RODZICÓW*


1I m


O EDUKACJI PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW


151


■I

udynek szkoły do dzisiaj 6a. Podczas obchodów •ków. Odtąd godnie repre-;zym pokoleniom pamięć lodów 50-lecia założenia . Szkoła liczy prawie 500 a! cieszy się popularnością ■e dla Rodziców, ośny w mieście przypadek i o jest powodem przeno-cd takimi uczniami? jaj największy wpływ na awców i nauczycieli, by współpracy z domem ro-eć złożoność problemów ■i. Dlatego niezbędna jest stępnej wiedzy na temat trudnym wychowawczo, e „Szkołą dla Rodziców” ^ania ich w postępowaniu ta K. Tomaszewska, była ztałcenia zintegrowanego. 1 ałaó pedagogizacji rodzi-adzielała merytorycznych


■ P;

ii*

im

I lo-

I M


mm


' Organizowano wykłady, prelekcje, pogadanki, konsultacje, warsztaty, na któ-fntych przekazywano rodzicom materiały edukacyjne do pracy z dzieckiem w domu. ‘.'Zajęcia prowadzone były przez specjalistów, terapeutów, psychologów, dyrekcję ; szkoły i nauczycieli, nowymi, aktywizującymi metodami.

W roku 2001/2002 odbył się cykl spotkań, włącznie z Dniami Otwartymi:

06.11.2001    r. na spotkaniu poprzedzonym wykładem na temat „Wykładnią miłości jest czas” rodzice uczniów klas 0-III uświadomili sobie, jak ważny jest czas poświęcany swemu dziecku, bowiem ani komputer, ani telewizor, ani zabawki nie zastąpią kontaktu z matką i ojcem. Rodzice zadeklarowali chęć uczestniczenia w cyklicznych spotkaniach.

11.12.2001    r. podjęto decyzję o współpracy kadry pedagogicznej kształcenia zintegrowanego SP 4 z dr. A. Balejko i nakreślono plan działania służący realizacji hasła „Rok 2002 - rokiem Edukacji Rodziców”.

16.01.2002    r. wykład pt. „Jak podczas codziennych zabaw dostrzegać problemy swoich dzieci i jak oceniać ich możliwości?” poprowadził dr A. Balejko. Wskazywał na rolę zabawy z dzieckiem w domu, poprze znajemy dziecko, obserwujemy i odgadujemy często jego potrze!


iife


>rą ] ■ )-odczas świe-ckście, y oraz kącik


» $t

wmssi

mm

igiii

isaflli:


i*


.nie środowiska rodzinne-

i,

dekwatnej pomocy w ich , nocnych stron, f nauczycielami, rodzica-

v Białymstoku.


i


warsztatów dydaktycznych nauczyciele kształcenia zintegrowane tlicy wyjaśniali, co zrobić, gdy dziecko nie potrafi skupić wzroku i jak mówić poprawnie? Zaprezentowali rodzicom ćwiczenia i zai pomoce dydaktyczne do pracy z dzieckiem w domu. Uruchomi sprzedaży' pomocy terapeutycznych.

13.02.2002    r. Dzień Otwarty. Zaprezentowaliśmy dorobek artystyczny uczniów klas r-111 i wykład: „Gotowość dziecka do podjęcia fjojuki w szkole”. Na warsztatach nauczyciele klas 1-lil zaprezentowali podstawowe metody diagnozowania dojrzałości szkolnej, którą rodzice mogą przeprowadzić w domu. Za zgodą rodziców objęliśmy próbą eksperymentalną przyszłych uczniów.

16.04.2002    r. - zaproszeni rodzice wysłuchali wykładu „Umiejętności wychowawcze”. Warsztaty na temat „Jak mówić, żeby dzieci słuchały?” poprowadzili terapeuci i socjoterapeuci.

W roku szkolnym 2002/2003 spotkania prowadziliśmy już samodzielnie. ||0.10.2002 wicedyrektor K. Tomaszewska w wykładzie „Jak mądrze kochać swoje „dziecko?” zwróciła uwagę na zaufanie, którego w wyniku oddziaływań wycho-TWawczych nie możemy stracić, na miłość, którą należy7 okazy wać pociechom, na gajńiosferę panującą w rodzinach. Nauczyciele prowadzili cykliczne warsztaty dy-fSąktyczne. Oto ich tematy: „Wspomaganie dziecka w domu w..nauce ortografii iii gramatyki”, „Czytanie ze zrozumieniem”, „Jak pomóc dziecku w nauce czyta-;. nia?”, „Czy moje dziecko mówi poprawnie?”.

W roku 2003/2004 Pedagogizacja Rodziców przyjęła formę indywidualnych ^spotkań: wewnątrzszkolnego systemu doskonalenia nauczycieli naszej szkoły /i dzielenia się wiedzą z nauczycielami szkół z województwa podlaskiego. Dotychczasowe formy spotkań, scenariusze zarejestrowano w Kronice Szkoły dla Rodziców.


ililif


Sflll


_i


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
81739 skanuj0008 m Jolanta Kuźmicka0 EDUKACJI PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW* Szkołę Podstawową Nr 4 założon
246 (32) Szkoły ponadpodstawowe Tabela 11A Typ sytuacji edukacyjnej z poprzedniego progu szkolnego a
10944 skanuj0010 152 Jolanta KUŹMICKA W roku 2004/2005 kontynuacją Edukacji Pedagogicznej Rodziców z

skanuj0016 5 Rodzice swoją postawą w sferze seksualności udzielają dziecku odpowiedzi na różne
skanuj0050 2 Rodzicom jest trudno je zidentyfikować, ponieważ jest to wiek, kiedy dzieci "zamyś
28473 skanuj0009 (299) rodziców na samą technikę bez mobilizowania dziecka do myślowego wysiłku podc
36441 skanuj0065 (35) 130 Edukacja altem,il

skanuj0079 permanentna permanentna edukacja -+ edukacja permanentna. personalistyczne podejście ->
skanuj0087 Radziewfcz lat rodzice nie mieli prawa do wpływania na bieg spraw, zachodzących w szkołac
skanuj0009 (356) 18 Cele edukacji Cele heterogenne stanowią punkt wyjścia do przekształcania ich w c
skanuj0014 (193) +1i c2<*)cic*11) zazwyczaj używany zamiast 14

więcej podobnych podstron