Untitled Scanned 20 (11)

Untitled Scanned 20 (11)



Wskazówki dla nauczycieli

A 4


w. 100

Z ułożonych sylab powstało hasło „Szanuję czas własny i cudzy”. Można poprosić dziecko o próbę wyjaśnienia, jak rozumie to hasło. Co oznacza pojęcie „szanowanie czasu”?

w. 101

Wyrazy: śpiewają, topnieje, kwitną, wzrasta, rechocą, pękają.

w. 102

Powstał wyraz „Szuflada”.

w. 103

Aby ułatwić sobie liczenie, każdą grupę rzeczowników mogą dzieci podkreślać inną kredką.

w. 104

Litery ułożą się w zdanie „Rzeczowniki wpisane prawidłowo”.

w. 105

Dzieci odczytują zdania:

—    „Jestem w kinie” — można poprosić, aby na podstawie tych rzeczowników domyślili się, o jaki gatunek filmu chodzi.

WP0907


—    „Jestem na podwórku” — można poćwiczyć pamięć, niech dziecko z pamięci wymieni, jakie były nazwy zwierząt.

—    „Jestem w domu” — z tych wyrazów można ułożyć krótkie menu śniadaniowe.

w. 106

Wyraz)', które należy odnaleźć w tabelce: tort, zeszyt, kret, pałac, pióro, rower, ser, ogon, matka, ciasteczko.

w. 107

Powstało hasło „Nasze zoo”. Można porozmawiać z dziećmi na temat, jakie jeszcze zwierzęta możemy spotkać w zoo i jakie one są, dzieci mogą podawać jak najwięcej określeń.

w. 108

Można zaproponować dzieciom pokolorowanie rysunków oraz ułożenie zdań z wybranymi rzeczownikami i przymiotnikami.

w. 109

Podkreślone wyrazy: porządnie, rozważnie, dobrze, wysoko, wesoło, miło, później, cierpliwie, ciepło, spokojnie.

w. 110

Rozwiązaniem krzyżówki jest wyraz „Przysłówek”.

w. 111

Nauczyciel pyta dzieci, na jakie pytanie odpowiadają wyrazy z ramki (kiedy?). Określają one czas opisywanych zdarzeń, sytuacji i zamiarów.

s. 12


Zbiór kart pracy. Klasy I-III


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Untitled Scanned 20 (11) Wskazówki dla nauczycieli A 4 w. 100 Z ułożonych sylab powstało hasło „Szan
82724 Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jes
60625 Untitled Scanned 26 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 W. 158 Dzieci przed przystąpieniem do ro
Untitled Scanned 17 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 70 Wyrazy do odgadnięcia: chleb, charakter,
Untitled Scanned 18 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 81 W pierwszym zdaniu dziecko uzupełnia swo
Untitled Scanned 19 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 91 Należy zachęcić dziecko do zilustrowania
Untitled Scanned 21 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 112 Tego dnia utrwalamy tylko liczebniki gł
Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jest: — &
Untitled Scanned 26 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 W. 158 Dzieci przed przystąpieniem do rozwiąza
Untitled Scanned 18 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 81 W pierwszym zdaniu dziecko uzupełnia swo
Untitled Scanned 19 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 91 Należy zachęcić dziecko do zilustrowania
Untitled Scanned 21 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 112 Tego dnia utrwalamy tylko liczebniki gł
38247 Untitled Scanned 17 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 70 Wyrazy do odgadnięcia: chleb, char
82724 Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jes
70556 Untitled Scanned 10 (19) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 8 Propozycja ćwiczenia: 1 kratka w le
Untitled Scanned 09 (21) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 1 Ćwiczenie to można rozbudować o wykorzyst
Untitled Scanned 10 (19) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 8 Propozycja ćwiczenia: 1 kratka w lewo, 1
Untitled Scanned 12 (17) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 27 Do krzyżówek wpisujemy sylaby (cyfry w o
Untitled Scanned 13 (16) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 37 Rozwiązaniem krzyżówki jest słowo „Porzą

więcej podobnych podstron