56645 Untitled Scanned 22 (10)

56645 Untitled Scanned 22 (10)



Wskazówki dla nauczycieli

A 4


w. 123

Proponowane wskazówki, które nauczyciel przekazuje dzieciom:

—    otocz zieloną pętlą wszystkie fotele,

—    otocz niebieską pętlą meble w kwiatki.

Dzieci odpowiadają na pytanie: gdzie znalazły się fotele w kwiatki?

w. 124

Proponowane wskazówki, które nauczyciel przekazuje dzieciom:

—    otocz pomarańczową pętlą zegarki na rękę,

—    otocz brązową pętlą zegarki elektroniczne.

Dzieci odpowiadają na pytanie: gdzie znalazły się zegarki elektroniczne na rękę? Podsumowaniem każdego ćwiczenia powinno być stwierdzenie, że są takie elementy, które możemy przyporządkować do obydwu zbiorów, należą do części wspólnej. Część wspólną dzieci mogą dodatkowo pokolorować.

w. 125

Uczeń koloruje:

—    na kolor czerwony 2 koła, 4 kwadraty, 4 prostokąty,

—    na kolor zielony 4 trójkąty.

Dzieci odpowiadają na pytanie czy powstała część wspólna zbiorów.

w. 126

Uczeń koloruje:

—    4 liście dębu na brązowo,

—    1 liść dębu na zielono,

—    1 liść dębu na żółto,

—    1 liść klonu na czerwono,

—    1 liść brzozy na pomarańczowo.

Dzieci otaczają pętlą zbiór liści dębu i zbiór pojedynczych kolorowych liści. Nauczyciel zwraca uwagę dzieciom na część wspólną: zielony i żółty liść dębu.

w. 127

Dzieci przeliczają listki. Następnie liczą, ile jest elementów w następnych zbiorach i dokładają tyle patyczków lub innych liczmanów, aby było 6. Dzieci określają, ile elementów brakuje i dorysowują je. Tak samo postępujemy w przypadku kolejnych zbiorów.

w. 128

Dzieci łączą elementy w pary, określają, ile elementów pozostało bez pary, ustalamy, że właśnie tyle elementów trzeba dorysować, aby w każdym zbiorze było ich tyle samo.

w. 129

Dzieci liczą zwierzątka w zbiorze. Następnie liczą szare kółeczka i kolorują kolejno, doliczając do ilości zwierzątek, np.: jest 6 lisków. Kółeczka są 4 pokolorowane, 5, 6 (dolicza i koloruje).

s. 14


Zbiór kart pracy. Klasy I-III


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
56645 Untitled Scanned 22 (10) Wskazówki dla nauczycieli A 4 w. 123 Proponowane wskazówki, które nau
Untitled Scanned 22 (10) Wskazówki dla nauczycieli A 4 w. 123 Proponowane wskazówki, które nauczycie
Untitled Scanned 23 (10) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 130 Dzieci odczytują, ile powinno być eleme
Untitled Scanned 25 (10) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 147 Propozycja kontynuacji ćwiczenia: naucz
Untitled Scanned 27 (10) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 168 Nauczyciel wycina kartoniki, na których
Untitled Scanned 28 (10) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 178 Bardzo ważna jest dobra analiza zadania
82341 Untitled Scanned 23 (10) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 130 Dzieci odczytują, ile powinno być
Untitled Scanned 25 (10) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 147 Propozycja kontynuacji ćwiczenia: naucz
Untitled Scanned 27 (10) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 168 Nauczyciel wycina kartoniki, na których
Untitled Scanned 28 (10) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 178 Bardzo ważna jest dobra analiza zadania
82724 Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jes
Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jest: — &
82724 Untitled Scanned 24 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 138 Pole, w których iloczyn równy jes
Untitled Scanned 03 Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 337 Dzieci wykonują rysunek pomocniczy na ka
Untitled Scanned 04(1) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 345 Dzieci uzupełniają rysunek zgodnie z inst
Untitled Scanned 05(1) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 350 Dzieci uzupełniają rysunek zgodnie z inst
60625 Untitled Scanned 26 (11) Wskazówki dla nauczycieliA 4 W. 158 Dzieci przed przystąpieniem do ro
23719 Untitled Scanned 11 (18) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 17 Dzieci wycinają zdania. Dobierają
Untitled Scanned 09 (21) Wskazówki dla nauczycieliA 4 w. 1 Ćwiczenie to można rozbudować o wykorzyst

więcej podobnych podstron